Honda Civic 5D: poprvé u volantu

Honda Civic 5D: poprvé u volantu

 
 
17.9. 2011 Michal Fokt

Kdybych byl Spiderman, mohl jsem vám zprostředkovat první dojmy z Civicu už v pondělí večer před autosalonem, takhle jste si museli počkat, až se dostanu na stánek Hondy.

Zatímco místní diskuzí komunita už během pondělka, jenž naše výprava strávila v autě cestou do Frankfurtu, stačila většinově na základě fotek ještě nenarozený Civic pohřbít, já viděl auto na VIP party už rovnou na živo, i když pouze s odstupem několika metrů – byl totiž zavěšen na řetězech volně v prostoru. Nicméně jak jste si mohli v článku Honda Civic 5D 9G: první předautosalonový kontakt přečíst, zapůsobil na mě přesně opačným dojmem – dle mého názoru se jedná o správný krok od šokujícího UFOdesignu k sice stále velmi modernímu, ale současně výrazně dynamičtějšímu pojetí.

V tomto názoru jsem se utvrdil i druhý den při návštěvě stánku Hondy, tam jsem ale měl namířeno hlavně proto, abych si novinku důkladně osahal. Ačkoli je Civic 9G o 4,5 cm delší a o 0,5 cm širší, působí dojmem menšího, sportovně nakrčeného auta, přitom se zmenšila pouze jeho výška – o 2 cm, v řeči čísel to znamená míry 4300 x 1770 x 1440 mm. Menší je vlastně také rozvor – zkrátil se o 25 mm s cílem zlepšit agilitu a ovladatelnost a současně zvětšit deformační zóny karoserie.

Pod předními sedadly je stále umístěna nádrž, což je úlitba nejen opravdu velkému kufru (467 l se sadou na opravu pneumatiky), ale také „magickým“ zadním sedadlům. Kvůli tomu je posaz za volantem stále trochu vyšší, než by bylo ideální. Pokud se o něco snížil kvůli nižší stavbě karoserie, pak zcela zanedbatelně. Sedadla lépe drží tělo ve spodní části trupu, naopak v ramenní oblasti je vedení horší, než bývalo, potěší také návrat stavitelné bederní opěrky.

Kulisa šestistupňového manuálu je stále umístěna šikmo vzhůru jako u starých sportovních aut, oproti 8G se nepatrně zkrátily dráhy a zmenšily se vůle, dobře padne do ruky i nová hlavice. To ale není nic proti volantu. Jeho design sice hraje méně na efekt a připmíná spíše závodní auta než kosmickou loď, ale má fantasticky tlustý věnec, jenž si v ničem nezadá se skvělými ///M volanty od BMW. Jako ve vaničce monopostu si ostatně bude řidič připadat i díky lemu, jenž ho obklopuje od řadicí páky po dveřní loketní opěrku.

Obrovský skok kupředu učinil Civic co se grafiky přístrojů týče, sportovní tubus otáčkoměru zajímavě kontrastuje s hi-tech štítem v horní části palubní desky. A ještě větší pokrok proběhl, co se kvality použitých materiálů týče. Interiér Civicu se rázem posunul na úroveň nového focusu, možná i trošku výš. Nejen že ej celá horní část (včetně výplně dveří) z měkkého materiálu, pohlcujícího světlo, ale na dotek působí až téměř „sametově“. Ortodoxní olizovači zažijí nirvánu. Tvrdý plast na středovém tunelu má matnou povrchnou úpravu s metalickými odlesky, bude ale asi bohužel náchylný na poškrábání. Ovladače navigačního systému naneštěstí nedosahují kvality ostatních komponentů kabiny.

Na zadních sedadlech nový Civic přijde tentokrát o titul aut a nejlepší tandemovou vzdáleností, prostor pro kolena se zmenšil odhladem právě o zkrácení rozvoru a stále tedy pár centimetrů místa zbývá, nicméně už to není taková hitparáda. Naproti tomu je při vzpřímeném posazu díky vybrání čalounění dost místa pro hlavu, při opření hlavy o opěrku už je ale nutné se v sedadle podsadit, aby se zabránilo kontaktu s potahem stropu. Sedáky podpírají stehna jen částečně a pod sedadlem není mnoho místa po vsunutí nártů, pozitivem jsou věšáčky na B sloupcích a mnohem lepší výhled ven díky bohatšímu prosklení.

Základní benzinový motor 1,34 l zůstal mezigeneračně beze změny a má tedy stále 73 kW a 127 Nm, o 0,5 l mu ale byla snížena kombinovaná spotřeba. Bestseller minulé generace, 1.8 i-VTEC posílil o kilowatt na 104 kW, které jsou k dispozici o 200 otáček výš (6500/min), což by mohlo být příslibem točivějšího charakteru čtyřválce, točivý moment 174 Nm je stále k dispozici ve 4300 otáčkách. I v tomto případě došlo k výraznému půllitrovému snížení spotřeby na 6,1 l na 100 km. Pro benzinový motor bude k dispozici i automat, bohužel ale stále jen pětistupňový, i když alespoň s možností sekvenčního řazení pomocí pádel.

Nejradikálnější proměnou prošel turbodiesel 2,2 l, původní i-CTDi nahradil modernější europětkový i-DTEC, jenž přinesl 10koňové zvýšení výkonu a stejným způsobem narostl i točivý moment. Výsledkem tak je 110 kW a 350 Nm a to při téměř litrovém snížení spotřeby – z 5,3 na 4,4 l nafty na 100 km. Všechny motory dostanou standardně systém Stop&Start, jen lze vypnout tlačítkem na středovém panelu, k dispozic ibude i „výukový“ systém Eco Assist“. Za rok nabídku obohatí též motor 1.6 i-DTEC s výkonem cca 88 kW.

Výrazně se zvýší i spektrum výbavy. Civic bude první Hondou v Evropě s bezklíčovým přístupem, bude možné jej mít s bixenony s asistentem dálkových světel, couvací kamerou, bezpečnostním systémem CMBS a adaptivním tempomatem.


Honda Civic ve Frankfurtu
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
České letectví slaví 100 let. A letí stále výš České letectví slaví 100 let. A letí stále výš

Česká letecká výroba slaví letos sto let. A i po století…

Spojené státy oznámily odchod z Rady OSN pro lidská práva Spojené státy oznámily odchod z Rady OSN pro lidská práva

Spojené státy dnes oficiálně oznámily, že odcházejí z…

Rusko se brání, uvalí reciproční cla na dovoz z USA Rusko se brání, uvalí reciproční cla na dovoz z USA

V reakci na celní poplatky, které Spojené státy stanovily…

O vládě bude jasno až po setkání Zemana s Pochem, tvrdí Filip O vládě bude jasno až po setkání Zemana s Pochem, tvrdí Filip

Premiér Andrej Babiš (ANO) podle předsedy komunistů…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 5D: poprvé u volantu







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Včera

Specifický zvuk, přirozené vyvážení a výhoda nízkého těžiště. To je jen několik předností ležatého motoru.




Blesk.cz

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

Oběť před smrtí netrpěla, tvrdí obžalovaný z vraždy v Doubici. Chce hodit vinu na přeživší?

Oběť před smrtí netrpěla, tvrdí obžalovaný z vraždy…

Rodině dívky, z jejíž vraždy je obviněný, napsal, že byla velmi statečná. V úterý pak u soudu Martin Ch. (36)…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon proti Senegalu

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon…

Pod titulkem „Hrozný zápas“ referuje list Gazeta Wyborcza o prohře polské fotbalové reprezentace v prvním utkání…

 

Reflex.cz

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by patrně uměl, jen kdyby na to dostal dotace

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by…

Podle základních parametrů, které v úterý schválila vláda, bude mít státní kasa na rok 2019 příjmy 1432 miliard…

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…