Honda Civic 5D: poprvé u volantu

Honda Civic 5D: poprvé u volantu

 
 

Kdybych byl Spiderman, mohl jsem vám zprostředkovat první dojmy z Civicu už v pondělí večer před autosalonem, takhle jste si museli počkat, až se dostanu na stánek Hondy.

Zatímco místní diskuzí komunita už během pondělka, jenž naše výprava strávila v autě cestou do Frankfurtu, stačila většinově na základě fotek ještě nenarozený Civic pohřbít, já viděl auto na VIP party už rovnou na živo, i když pouze s odstupem několika metrů – byl totiž zavěšen na řetězech volně v prostoru. Nicméně jak jste si mohli v článku Honda Civic 5D 9G: první předautosalonový kontakt přečíst, zapůsobil na mě přesně opačným dojmem – dle mého názoru se jedná o správný krok od šokujícího UFOdesignu k sice stále velmi modernímu, ale současně výrazně dynamičtějšímu pojetí.

V tomto názoru jsem se utvrdil i druhý den při návštěvě stánku Hondy, tam jsem ale měl namířeno hlavně proto, abych si novinku důkladně osahal. Ačkoli je Civic 9G o 4,5 cm delší a o 0,5 cm širší, působí dojmem menšího, sportovně nakrčeného auta, přitom se zmenšila pouze jeho výška – o 2 cm, v řeči čísel to znamená míry 4300 x 1770 x 1440 mm. Menší je vlastně také rozvor – zkrátil se o 25 mm s cílem zlepšit agilitu a ovladatelnost a současně zvětšit deformační zóny karoserie.

Pod předními sedadly je stále umístěna nádrž, což je úlitba nejen opravdu velkému kufru (467 l se sadou na opravu pneumatiky), ale také „magickým“ zadním sedadlům. Kvůli tomu je posaz za volantem stále trochu vyšší, než by bylo ideální. Pokud se o něco snížil kvůli nižší stavbě karoserie, pak zcela zanedbatelně. Sedadla lépe drží tělo ve spodní části trupu, naopak v ramenní oblasti je vedení horší, než bývalo, potěší také návrat stavitelné bederní opěrky.

Kulisa šestistupňového manuálu je stále umístěna šikmo vzhůru jako u starých sportovních aut, oproti 8G se nepatrně zkrátily dráhy a zmenšily se vůle, dobře padne do ruky i nová hlavice. To ale není nic proti volantu. Jeho design sice hraje méně na efekt a připmíná spíše závodní auta než kosmickou loď, ale má fantasticky tlustý věnec, jenž si v ničem nezadá se skvělými ///M volanty od BMW. Jako ve vaničce monopostu si ostatně bude řidič připadat i díky lemu, jenž ho obklopuje od řadicí páky po dveřní loketní opěrku.

Obrovský skok kupředu učinil Civic co se grafiky přístrojů týče, sportovní tubus otáčkoměru zajímavě kontrastuje s hi-tech štítem v horní části palubní desky. A ještě větší pokrok proběhl, co se kvality použitých materiálů týče. Interiér Civicu se rázem posunul na úroveň nového focusu, možná i trošku výš. Nejen že ej celá horní část (včetně výplně dveří) z měkkého materiálu, pohlcujícího světlo, ale na dotek působí až téměř „sametově“. Ortodoxní olizovači zažijí nirvánu. Tvrdý plast na středovém tunelu má matnou povrchnou úpravu s metalickými odlesky, bude ale asi bohužel náchylný na poškrábání. Ovladače navigačního systému naneštěstí nedosahují kvality ostatních komponentů kabiny.

Na zadních sedadlech nový Civic přijde tentokrát o titul aut a nejlepší tandemovou vzdáleností, prostor pro kolena se zmenšil odhladem právě o zkrácení rozvoru a stále tedy pár centimetrů místa zbývá, nicméně už to není taková hitparáda. Naproti tomu je při vzpřímeném posazu díky vybrání čalounění dost místa pro hlavu, při opření hlavy o opěrku už je ale nutné se v sedadle podsadit, aby se zabránilo kontaktu s potahem stropu. Sedáky podpírají stehna jen částečně a pod sedadlem není mnoho místa po vsunutí nártů, pozitivem jsou věšáčky na B sloupcích a mnohem lepší výhled ven díky bohatšímu prosklení.

Základní benzinový motor 1,34 l zůstal mezigeneračně beze změny a má tedy stále 73 kW a 127 Nm, o 0,5 l mu ale byla snížena kombinovaná spotřeba. Bestseller minulé generace, 1.8 i-VTEC posílil o kilowatt na 104 kW, které jsou k dispozici o 200 otáček výš (6500/min), což by mohlo být příslibem točivějšího charakteru čtyřválce, točivý moment 174 Nm je stále k dispozici ve 4300 otáčkách. I v tomto případě došlo k výraznému půllitrovému snížení spotřeby na 6,1 l na 100 km. Pro benzinový motor bude k dispozici i automat, bohužel ale stále jen pětistupňový, i když alespoň s možností sekvenčního řazení pomocí pádel.

Nejradikálnější proměnou prošel turbodiesel 2,2 l, původní i-CTDi nahradil modernější europětkový i-DTEC, jenž přinesl 10koňové zvýšení výkonu a stejným způsobem narostl i točivý moment. Výsledkem tak je 110 kW a 350 Nm a to při téměř litrovém snížení spotřeby – z 5,3 na 4,4 l nafty na 100 km. Všechny motory dostanou standardně systém Stop&Start, jen lze vypnout tlačítkem na středovém panelu, k dispozic ibude i „výukový“ systém Eco Assist“. Za rok nabídku obohatí též motor 1.6 i-DTEC s výkonem cca 88 kW.

Výrazně se zvýší i spektrum výbavy. Civic bude první Hondou v Evropě s bezklíčovým přístupem, bude možné jej mít s bixenony s asistentem dálkových světel, couvací kamerou, bezpečnostním systémem CMBS a adaptivním tempomatem.


Honda Civic ve Frankfurtu
 

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Babiš a zbraň hromadného ničení Komentář Bohumila Pečinky: Babiš a zbraň hromadného ničení

V pátek zrušil krajský soud zajišťovací příkaz Celní…

Švýcaři zjišťovali zájem o energetické zdroje, které vlastní v Česku Švýcaři zjišťovali zájem o energetické zdroje, které vlastní v Česku

Energetická skupina Alpiq se sídlem v Lausanne zjišťovala…

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu

Ve věku osmdesáti let zemřel slavný herec Jan Tříska.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 5D: poprvé u volantu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

V Újezdu nad Lesy ležel na zemi pobodaný cizinec (43). Našel ho kolemjdoucí

V Újezdu nad Lesy ležel na zemi pobodaný cizinec…

V pondělí ráno našel náhodný kolemjdoucí na zemi v Újezdu nad Lesy ležet muže, kterého někdo zbil a zranil.…

Slovensko-americká zpěvačka Celeste Buckingham: Trumpovi vrátila peníze

Slovensko-americká zpěvačka Celeste Buckingham:…

Celeste Buckingham (22) je slovensko-americká zpěvačka, která uspěla i v USA. Na rozjezd kariéry jí věnoval 25…

 

iSport.cz

Na počest Scarponimu! Sagan věnoval titul zemřelému cyklistovi a manželce

Na počest Scarponimu! Sagan věnoval titul zemřelému…

Slovenský cyklista Peter Sagan prokázal nedělním vítězstvím v silničním závodě na mistrovství světa svou…

Bednář o krizi Hradce: Ozvu se, když se někdo fláká. Ojebává tím i další

Bednář o krizi Hradce: Ozvu se, když se někdo fláká.…

Jeden krok dopředu, dva zpátky. Hradecký hokej se zacyklil ve vlnách podivně proměnlivých výkonů. Po nedělní…

 

Reflex.cz

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl následkům záhadného pádu z Karlova mostu

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl následkům záhadného…

Legendární Jan Tříska (†80) zemřel v neděli ve dvě hodiny ráno poté, co ležel od soboty v umělém spánku v…

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského generála, který tam radil vládním vojákům

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského…

Velkou ztrátu utrpěla v Sýrii ruská armáda. V minulých dnech tam byl zabit velitel jedné její divize, generál…