Honda Civic 5D: poprvé u volantu

Honda Civic 5D: poprvé u volantu

 
 

Kdybych byl Spiderman, mohl jsem vám zprostředkovat první dojmy z Civicu už v pondělí večer před autosalonem, takhle jste si museli počkat, až se dostanu na stánek Hondy.

Zatímco místní diskuzí komunita už během pondělka, jenž naše výprava strávila v autě cestou do Frankfurtu, stačila většinově na základě fotek ještě nenarozený Civic pohřbít, já viděl auto na VIP party už rovnou na živo, i když pouze s odstupem několika metrů – byl totiž zavěšen na řetězech volně v prostoru. Nicméně jak jste si mohli v článku Honda Civic 5D 9G: první předautosalonový kontakt přečíst, zapůsobil na mě přesně opačným dojmem – dle mého názoru se jedná o správný krok od šokujícího UFOdesignu k sice stále velmi modernímu, ale současně výrazně dynamičtějšímu pojetí.

V tomto názoru jsem se utvrdil i druhý den při návštěvě stánku Hondy, tam jsem ale měl namířeno hlavně proto, abych si novinku důkladně osahal. Ačkoli je Civic 9G o 4,5 cm delší a o 0,5 cm širší, působí dojmem menšího, sportovně nakrčeného auta, přitom se zmenšila pouze jeho výška – o 2 cm, v řeči čísel to znamená míry 4300 x 1770 x 1440 mm. Menší je vlastně také rozvor – zkrátil se o 25 mm s cílem zlepšit agilitu a ovladatelnost a současně zvětšit deformační zóny karoserie.

Pod předními sedadly je stále umístěna nádrž, což je úlitba nejen opravdu velkému kufru (467 l se sadou na opravu pneumatiky), ale také „magickým“ zadním sedadlům. Kvůli tomu je posaz za volantem stále trochu vyšší, než by bylo ideální. Pokud se o něco snížil kvůli nižší stavbě karoserie, pak zcela zanedbatelně. Sedadla lépe drží tělo ve spodní části trupu, naopak v ramenní oblasti je vedení horší, než bývalo, potěší také návrat stavitelné bederní opěrky.

Kulisa šestistupňového manuálu je stále umístěna šikmo vzhůru jako u starých sportovních aut, oproti 8G se nepatrně zkrátily dráhy a zmenšily se vůle, dobře padne do ruky i nová hlavice. To ale není nic proti volantu. Jeho design sice hraje méně na efekt a připmíná spíše závodní auta než kosmickou loď, ale má fantasticky tlustý věnec, jenž si v ničem nezadá se skvělými ///M volanty od BMW. Jako ve vaničce monopostu si ostatně bude řidič připadat i díky lemu, jenž ho obklopuje od řadicí páky po dveřní loketní opěrku.

Obrovský skok kupředu učinil Civic co se grafiky přístrojů týče, sportovní tubus otáčkoměru zajímavě kontrastuje s hi-tech štítem v horní části palubní desky. A ještě větší pokrok proběhl, co se kvality použitých materiálů týče. Interiér Civicu se rázem posunul na úroveň nového focusu, možná i trošku výš. Nejen že ej celá horní část (včetně výplně dveří) z měkkého materiálu, pohlcujícího světlo, ale na dotek působí až téměř „sametově“. Ortodoxní olizovači zažijí nirvánu. Tvrdý plast na středovém tunelu má matnou povrchnou úpravu s metalickými odlesky, bude ale asi bohužel náchylný na poškrábání. Ovladače navigačního systému naneštěstí nedosahují kvality ostatních komponentů kabiny.

Na zadních sedadlech nový Civic přijde tentokrát o titul aut a nejlepší tandemovou vzdáleností, prostor pro kolena se zmenšil odhladem právě o zkrácení rozvoru a stále tedy pár centimetrů místa zbývá, nicméně už to není taková hitparáda. Naproti tomu je při vzpřímeném posazu díky vybrání čalounění dost místa pro hlavu, při opření hlavy o opěrku už je ale nutné se v sedadle podsadit, aby se zabránilo kontaktu s potahem stropu. Sedáky podpírají stehna jen částečně a pod sedadlem není mnoho místa po vsunutí nártů, pozitivem jsou věšáčky na B sloupcích a mnohem lepší výhled ven díky bohatšímu prosklení.

Základní benzinový motor 1,34 l zůstal mezigeneračně beze změny a má tedy stále 73 kW a 127 Nm, o 0,5 l mu ale byla snížena kombinovaná spotřeba. Bestseller minulé generace, 1.8 i-VTEC posílil o kilowatt na 104 kW, které jsou k dispozici o 200 otáček výš (6500/min), což by mohlo být příslibem točivějšího charakteru čtyřválce, točivý moment 174 Nm je stále k dispozici ve 4300 otáčkách. I v tomto případě došlo k výraznému půllitrovému snížení spotřeby na 6,1 l na 100 km. Pro benzinový motor bude k dispozici i automat, bohužel ale stále jen pětistupňový, i když alespoň s možností sekvenčního řazení pomocí pádel.

Nejradikálnější proměnou prošel turbodiesel 2,2 l, původní i-CTDi nahradil modernější europětkový i-DTEC, jenž přinesl 10koňové zvýšení výkonu a stejným způsobem narostl i točivý moment. Výsledkem tak je 110 kW a 350 Nm a to při téměř litrovém snížení spotřeby – z 5,3 na 4,4 l nafty na 100 km. Všechny motory dostanou standardně systém Stop&Start, jen lze vypnout tlačítkem na středovém panelu, k dispozic ibude i „výukový“ systém Eco Assist“. Za rok nabídku obohatí též motor 1.6 i-DTEC s výkonem cca 88 kW.

Výrazně se zvýší i spektrum výbavy. Civic bude první Hondou v Evropě s bezklíčovým přístupem, bude možné jej mít s bixenony s asistentem dálkových světel, couvací kamerou, bezpečnostním systémem CMBS a adaptivním tempomatem.


Honda Civic ve Frankfurtu
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní

Americká centrální banka ve středu podle očekávání…

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 5D: poprvé u volantu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia! Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Včera

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod taktovkou Andreje Babiše?

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod…

Andrej Babiš už má pohromadě celý menšinový kabinet. Moc do rukou mu dal prezident Miloš Zeman, který ve středu…

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty, odpůrci neuspěli

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty,…

Konec kebabu v Česku ani dalších zemích EU v dohledné době nehrozí. Europoslanci ve středu při hlasování…

 

iSport.cz

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat vystřelil hattrickem

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat…

Skvělý obrat! Hokejisté české reprezentace porazili Finy 3:2 po prodloužení. Svěřencům Josefa Jandače se…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…