9.12. 2015 Michal Fokt

Genesis G90: První opravdu luxusní Hyundai je tady

 

Po sérii teaserů se nyní oficiálně představuje Genesis G90 - nejluxusnější produkt koncernu Hyundai. Bude mít Mercedes starosti?

Hyundai už koketuje s výrobou luxusních vozů docela dlouho. Poměrně rychle pochopil, že klíčem k úspěchu je pohon zadních kol a osmiválec, což za celá dlouhá léta nedošlo ani zavedeným prémiovkám Audi, Infiniti nebo Acura a takto disponované modely zařadil už před lety do nabídky pod označením Genesis a Equus, přičemž vozy (tak trochu v čínském duchu) měly i svá vlastní loga a jediným připomenutím původu bylo zkroucené H na víku kufru.

V příštím roce pak Korejci rozjedou už zcela samostatnou prémiovou značku Genesis a první zástupce bude zároveň vlajkovou lodí brandu. A to je on - G90 (v Jižní Koreji EQ900). Skici původně naznačovaly mnohem výraznější "inspiraci" zejména britskými luxusními značkami, korejští stylisté však naštěstí v reálu duchapřítomně ubrali a z profilu a zezadu je G90 spíš divný než okopírovaný a příď je ztvárněna ve stylu manistreamových Hyundaiů.

U luxusního auta ale spíš než siluetu karoserie bude klientela řešit velikost a interiér. A G90 je obrovské, už jen mezi nápravy by se skoro vešlo miniauto, rozvor činí 3160 mm, což je více, než má Audi A8 L! Limuzína má na délku 5205 mm, je široká 1905 mm, vysoká 1495 mm. Pro srovnání - konkurenční Mercedes-Benz S má míry 5116 x 1899 x 1496 mm a má rozvor 3035 mm. Hyundai také mazaně ukazuje interiér pohledem na zadní, elektricky stavitelná sedadla s masivním středovým tunelem, čalouněná kůží Pasubio s kontrastními švy a obklopená dřevěnými dekory a displeji 9,2" tabletů. Zavazadlový prostor o objemu 484 litrů pak určitě požadavkům posádky bez problémů vyhoví.

Do ouška bude posádce hrát audiosystém Lexicon, displej ve středovém panelu má úhlopříčku 12,3" a v nabídce nebude chybět bezdrátové dobíjení mobilů, třízónová klimatizace a automobilka slibuje dramatické zlepšení odhlučnění interiéru oproti stávajícímu Equusu, má představovat špičku své třídy. Součástí "standardní výbavy" je pětiletá concierge služba Honors G, která kromě obvyklých služeb v Koreji zajistí i nižší ceny v partnerských luxusních hotelech nebo golfových klubech.

Základní motorizací, která ale asi moc velký zájem nevyvolá, je atmosférická Lambda V6 GDI 3,8 l se 170 kW a 397 N.m, jakkoli má zrychlení na stovku jen 6,9 s. Ta bude mít totiž s minimálně 2420 kg vážícím autem spoustu práce. Adekvátnější bude dvakrát přeplňovaná Lambda V6 3.3 T-GDI s 200 kW a 510 N.m, s níž zrychlíte z klidu na 100 km/h za 6,2 s a pokud dáte hodně na prestiž, pak bude jasnou volbou Tau V8 5.0 s 229 kW a 520 N.m. S ním už sedan váží bez 5 kg 2,6 tuny, ale stovku pokoří za 5,7 s. Motory budou zkombinovány výhradně s osmistupňovým automatem a v seznamu příplatkové nabídky figuruje i nabídka pohonu všech kol H-Trac nebo adaptivní tlumiče.

V Koreji bude prodej zahájen v první polovině roku 2016, do zbytku světa se sedan dostane ve druhé půlce příštího roku. Zákazníci jsou nadšení, už teď Hyundai eviduje 9700 objednávek. A teď si představte, že Genesis plánuje na později ještě G90 v Longu s celkovou délkou 5 495 mm a rozvorem 3 450 mm!

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Genesis G90: První opravdu luxusní Hyundai je tady







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Video: Genesis G90 se pyšní luxusními detaily Video: Genesis G90 se pyšní luxusními detaily

Následující video přináší konečně detailnější pohled na…

Genesis G90: Bližší informace. Vlajková loď Hyundaie s trojicí motorů. Genesis G90: Bližší informace. Vlajková loď Hyundaie s trojicí motorů.

Hyundai posiluje svoje sebevědomí a z Genesisu vytvořil…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících a je nejlepší v NHL

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících…

Před uplynulým ročníkem byli hokejisté Tampy Bay považování za favorita na Stanley Cup. Místo toho klub po dvou…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…