Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis G90: První opravdu luxusní Hyundai je tady

Michal Fokt
Diskuze (45)
Po sérii teaserů se nyní oficiálně představuje Genesis G90 - nejluxusnější produkt koncernu Hyundai. Bude mít Mercedes starosti?

Hyundai už koketuje s výrobou luxusních vozů docela dlouho. Poměrně rychle pochopil, že klíčem k úspěchu je pohon zadních kol a osmiválec, což za celá dlouhá léta nedošlo ani zavedeným prémiovkám Audi, Infiniti nebo Acura a takto disponované modely zařadil už před lety do nabídky pod označením Genesis a Equus, přičemž vozy (tak trochu v čínském duchu) měly i svá vlastní loga a jediným připomenutím původu bylo zkroucené H na víku kufru.

V příštím roce pak Korejci rozjedou už zcela samostatnou prémiovou značku Genesis a první zástupce bude zároveň vlajkovou lodí brandu. A to je on - G90 (v Jižní Koreji EQ900). Skici původně naznačovaly mnohem výraznější "inspiraci" zejména britskými luxusními značkami, korejští stylisté však naštěstí v reálu duchapřítomně ubrali a z profilu a zezadu je G90 spíš divný než okopírovaný a příď je ztvárněna ve stylu manistreamových Hyundaiů.

U luxusního auta ale spíš než siluetu karoserie bude klientela řešit velikost a interiér. A G90 je obrovské, už jen mezi nápravy by se skoro vešlo miniauto, rozvor činí 3160 mm, což je více, než má Audi A8 L! Limuzína má na délku 5205 mm, je široká 1905 mm, vysoká 1495 mm. Pro srovnání - konkurenční Mercedes-Benz S má míry 5116 x 1899 x 1496 mm a má rozvor 3035 mm. Hyundai také mazaně ukazuje interiér pohledem na zadní, elektricky stavitelná sedadla s masivním středovým tunelem, čalouněná kůží Pasubio s kontrastními švy a obklopená dřevěnými dekory a displeji 9,2" tabletů. Zavazadlový prostor o objemu 484 litrů pak určitě požadavkům posádky bez problémů vyhoví.

Do ouška bude posádce hrát audiosystém Lexicon, displej ve středovém panelu má úhlopříčku 12,3" a v nabídce nebude chybět bezdrátové dobíjení mobilů, třízónová klimatizace a automobilka slibuje dramatické zlepšení odhlučnění interiéru oproti stávajícímu Equusu, má představovat špičku své třídy. Součástí "standardní výbavy" je pětiletá concierge služba Honors G, která kromě obvyklých služeb v Koreji zajistí i nižší ceny v partnerských luxusních hotelech nebo golfových klubech.

Základní motorizací, která ale asi moc velký zájem nevyvolá, je atmosférická Lambda V6 GDI 3,8 l se 170 kW a 397 N.m, jakkoli má zrychlení na stovku jen 6,9 s. Ta bude mít totiž s minimálně 2420 kg vážícím autem spoustu práce. Adekvátnější bude dvakrát přeplňovaná Lambda V6 3.3 T-GDI s 200 kW a 510 N.m, s níž zrychlíte z klidu na 100 km/h za 6,2 s a pokud dáte hodně na prestiž, pak bude jasnou volbou Tau V8 5.0 s 229 kW a 520 N.m. S ním už sedan váží bez 5 kg 2,6 tuny, ale stovku pokoří za 5,7 s. Motory budou zkombinovány výhradně s osmistupňovým automatem a v seznamu příplatkové nabídky figuruje i nabídka pohonu všech kol H-Trac nebo adaptivní tlumiče.

V Koreji bude prodej zahájen v první polovině roku 2016, do zbytku světa se sedan dostane ve druhé půlce příštího roku. Zákazníci jsou nadšení, už teď Hyundai eviduje 9700 objednávek. A teď si představte, že Genesis plánuje na později ještě G90 v Longu s celkovou délkou 5 495 mm a rozvorem 3 450 mm!

Michal Fokt
Diskuze (45)
10. 12. 2015 19:48
Re: Technické nesmysly
Takže je to jasné, někdo v domnění že údaje v Kw jsou v PS je ještě jednou "přepočítal" na kW.

370PS - 272kW (x 0,735 je 200, viz. článek)
315PS - 231kW (x 0,735 je 170)
425PS - 313kW (x 0,735 je 230)

A tady potvrzení z jiného zdroje:

"Pod kapotu dvouapůltunové vlajkové lodi korejské značky je na výběr ze tří zážehových motorů: V6 3,3 litru T-GDI (370 k a 510 Nm); V6 3,8 litru GDI (315 k a 397 Nm); nebo V8 5,0 litru GDI (425 k a 519 Nm). Osmiválec s točivým momentem 519 Nm umožňuje sedanu zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy"

Zdroj: [odkaz]
10. 12. 2015 19:35
Re: Technické nesmysly
Kde? Třeba tím, že jsem si přečetl článek. Ty asi ne, že?

Citace 1:

Základní motorizací, která ale asi moc velký zájem nevyvolá, je atmosférická Lambda V6 GDI 3,8 l se 170 kW a 397 N.m, jakkoli má zrychlení na stovku jen 6,9 s. Ta bude mít totiž s minimálně 2420 kg vážícím autem spoustu práce.

Citace 2:
... a pokud dáte hodně na prestiž, pak bude jasnou volbou Tau V8 5.0 s 229 kW a 520 N.m. S ním už sedan váží bez 5 kg 2,6 tuny, ale stovku pokoří za 5,7 s

A nevím jak to vidíš ty, ale pro mne je 170-229kW a 2,5 tuny přeci jen podstatný rozdíl oproti 270kW a "skoro 2 tuny".
Avatar - Individualita
10. 12. 2015 11:04
Re: Technické nesmysly
2,5t/200kW/6s je rozhodně blbost. Teď v čem konkrétně je chyba? :-|
Avatar - Individualita
10. 12. 2015 10:59
Re: S-klasse pro chudé bez předsudků?
Pozér je naopak ten, který si koupí esko jen proto, že je to MB ;-)
10. 12. 2015 10:25
Re: ...
Dokonala zhoda?
Tvar - Genesis ma "vykrojenie" do zadneho blatnika, S-klasse v podstate jednoliate svetlo
Grafika - Genesis vertikalne ulozenie, S-klasse horizontalne
Ale v podstate mas pravdu, na oboch autach su zadne svetla z prevaznej casti cervene ;-)