Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

George Barris SnakePit je šestikolový roadster s šesti osmiválci Ford za 16 milionů dolarů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
George Barris patřil k nejslavnější a nejplodnějším stavitelům zakázkových automobilů. Mezi jeho nejextrémnější díla patřil šestimotorový roadster SnakePit, který je nyní na prodej.

George Barris, který představuje jednoho ze zakladatelů severoamerické scény zakázkových automobilů a jemuž se říkalo „King of the Kustomizers“ se narodil 20.listopadu 1925 a zemřel na 5. listopadu 2015. Spolu se svým starším bratrem Samem je mimochodem tak trochu zodpovědný za popularitu tzv. top chop (snížená střecha).

V roce 1951 se bratři poprvé výrazněji prosadili, když pro Roberta Hirohata upravili Mercury Club Coupe, na němž mimo jiné snížili střechu. Automobil pojmenovaný Hirohata Merc mírně předběhl dobu, naznačil, jakým směrem se budou ubírat úpravy automobilů v Severní Americe a dodnes je vzorem pro řadu úpravců a stavitelů zakázkových aut.

Po prvním úspěšném Mercury navrhl George Barris ve své firmě řadu zakázkových automobilů pro slavné osobnosti a společnosti. Mezi jeho zákazníky patřil např. John Wayne, Sonny a Cher, Elvis Presley a řada dalších.

Evropa zná jeho práci především díky televizní obrazovce. George Barris se podílel na úpravách černého Pontiacu, známého jako KITT, pro poslední sérii seriálu Knight Rider. Nejslavnějším filmovým vozem George Barrise je ovšem Batmobil z šedesátých let pro seriál televizní stanice ABC Television. Mezi jeho tvorbu pro film patří mimo jiné i hororový The Car.

Vedle více či méně rozsáhlých úprav sériových vozů vytvářel George Barris se svým týmem poměrně bláznivé projekty, jako např. Bathtub Buggy, což je něco mezi hot rodem a pojízdnou koupelnou. Mezi tyto projekty pak patří i SnakePit z roku 1975, který je nyní nabízen k prodeji prostřednictvím serveru Hemmings.

SnakePit představuje jeden z nejextrémnějších výtvorů George Barrise. Tento dvoumístný roadster má totiž tři nápravy a celkem šest 5,8litrový vidlicových osmiválců Ford, disponujících společně nejvyšším výkonem kolem 2000 koní (1472 kW).

Šestimotorové monstrum využívá dvojice třístupňových automatických převodovek Ford C6, jejichž prostřednictvím míří výkon a točivý moment pohonných jednotek k dvojici zadních náprav z produkce značky Pontiac.

SnakePit měl být údajně postaven s cílem pokořit rychlost 300 mil za hodinu (483 km/h), ale podle dostupných informací nebylo nikdy potvrzeno, že to skutečně dokázal. Dnes je dokonalou ukázkou umění George Barrise a jeho týmu specialistů.

Posledních deset let strávil SnakePit v soukromé sbírce a nyní podle uvedených informací prodávajícího stále ve špičkové kondici. Výjimečnosti tohoto šestikolového monstra a popularitě jeho tvůrce pak odpovídá cena, která je stanovena na 750.000 amerických dolarů (zhruba 16.050.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
5. 1. 2018 21:09
Jako fakt?
Samo o sobě zajímavá cocotina... Jen začínám mít opravdu zlost z toho, jak se dnes mohou publikovat články bez jakékoli korektury. To překládají nebo píšou přímo opice nebo nebo devianti? Jeden web jako druhý.. Co si myslíte že jsme neandrtálci? ;-\