Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krasavec, nebo kýč? Atypické Ferrari 308 GTS je k mání, stojí 5 milionů korun

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 3. 2017 • 12:26
45
1
Zobrazit náhledy (45)
Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308 Ferrari 308
Klasických vozů Ferrari je po různých aukcích k mání dost. Dáte za ně klidně i miliardu. 308 GTS z roku 1978 stojí zlomek této částky a není úplně sériová... Problém? Ani ne.

Individualizace vzhledu aut není žádnou novou záležitostí. A dokonce ani u supersportů, existuje už od doby, kdy taková „superauta“ vlastně vznikla. Američan George Barris byl od 60. let minulého věku jedním z těch, kteří stavěli hlavně hot rody a později i zakázkové kusy, nejen pro Hollywood. Nečinil tak sám, pracoval spolu s kolegy Deanem Jeffriesem, Edem Rothem a Genem Winfieldem. Jeho jméno bylo na téhle scéně tak známé, že si vysloužil přezdívku „King of the Kustomizers“ (ano, s písmenem K, nikoli C). Začínal už kdysi s bratrem Samem coby teenager, do skutečného podnikání se vrhl až po přestěhování do Los Angeles, když mu bylo osmnáct (narodil se v roce 1925). A jeho práce neušly ani pozornosti Hollywoodu...

Všechna stejná

Jenže nevěnoval se pouze stavbě aut, ale i úpravě sériových, byť v menším měřítku. Kustom Kulture tak dostala trochu jiný rozměr... V roce 1978 si koupil Ferrari 308 GTS, tedy spider s odnímatelnou pevnou střechou nad sedadly. Italskou značku miloval a okamžitě se stal členem klubu. Jenže zjistil, že všechna ostatní auta vypadají... tak nějak stejně. Slavné Tipo 106, jak se mu také podle označení jeho třílitrového osmiválcového motoru říká, tudíž dlouho sériové nezůstalo. Zda měl k úpravám povolení od samotného Enza, který si na své klenoty hned tak někým sáhnout nenechal, není bohužel známo.

Zlato, trikolóra a hitech

George auto rozšířil včetně blatníků, na přídi chybějí „mrkačky“. Hlavní reflektory se nacházejí pod mřížkou vpředu, chybí celý přední nárazník se směrovkami, ty se usídlily v kapotě po vzoru Berlinetty Boxer. Také spoiler je vlastní. I vzadu pod čtveřicí kulatých reflektorů dlí „gril“. Trošku retro už tehdy... Tuner dále vozu nasadil kola BBS. To, co na nich vypadá jako zlato, je skutečně drahý kov. Třpytí se rovněž všechny emblémy na karoserii včetně zadního loga Barris Kustom pod vzpínajícím se koníkem. „Oblek“ je nalakován dvoubarevně: spodní část vyznává metalický odstín mědi, horní je zase dozlatova. Elegantní, že? Zaujme také italská trikolóra na bocích.

Ta se opakuje v kokpitu, odstíny hnědé a béžové kůže víceméně odpovídají těm zvenčí. Přístrojová deska je kompletně digitální, uvnitř najdeme třeba televizi Sony, audio Kenwood, telefon NEC a dokonce i kameru, všechny tyto prvky pochopitelně dobové z konce 70. let! Před spolujezdcem je Barrisův podpis, svým dílem se přece musel pochlubit. Zaujme i tříramenný volant Nardi, který evokuje spíše 50. léta. Opět okénko do minulosti, takový pěkný kontrast s hitech... Kaplička s kontrolkami a přepínači vpravo od přístrojů rovněž rozhodně nevznikla v Maranellu.

Filmová hvězda na prodej

Auto si zahrálo dokonce i v jedné epizodě u nás oblíbeného seriálu Knight Rider coby Dagger DX. Davidu Hasselhoffovi a jeho černému Knight Industries Two Thousand (KITT) dělalo protivníka. I KITT je mimochodem částečně Barrisovým dílem.

Popisovaná „třistaosma“ zůstala v jeho soukromé kolekci, byl to vůz, který sám používal. Před dvěma roky v nedožitých devadesáti zemřel. GTS se aktuálně prodává, stojí 200 tisíc dolarů (5,032 milionu korun), nabízejí ji Hyman Ltd. v St. Louis (stát Missouri) a inzerát zveřejnil server Hemmings. Je ve velmi dobrém stavu, vždyť na tachometru svítí údaj sotva 8 tisíc mil, tedy necelých 12,9 tisíce kilometrů. George Barris si navíc na kvalitu svých modifikací vždy potrpěl... Tenhle konkrétní ještě ke všemu přežil nedotčený, prakticky v té podobě, do které jej přetvořil, nebyl dále upravován.

Zlato možná působí decentně kýčovitě, ale auto není rozhodně nezajímavé, co říkáte? Moderní supersporty se mnohdy vzhledově modifikují mnohem drastičtěji.

Související články

Témata
Avatar - beibej
31. 3. 2017 20:24
Fuj
Původní Ferrari 308 je krásné, dokonalé. Toto je jen tuzing! :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku