GM se kvůli prodeji Opelu propadla do ztráty, PSA se naopak daří
Hospodaření podniku zasáhly mimořádné náklady 5,4 miliardy dolarů spojené s prodejem ztrátové evropské divize Opel.
Bez zahrnutí jednorázových nákladů nicméně automobilka vykázala zisk 1,94 miliardy dolarů, což bylo 1,32 dolaru na akcii. Překonala tak očekávání analytiků, kteří podle průzkumu agentury Reuters očekávali zisk 1,14 dolaru na akcii.
Společnost General Motors letos prodala své ztrátové evropské aktivity francouzské automobilce PSA Group. Ta se díky akvizici stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen.
A zároveň díky převzetí Opelu své zisky na rozdíl od GM zvýšila. Francouzská automobilka PSA ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila tržby o 31 procent na 15 miliard eur (zhruba 384 miliard Kč).
Automobilka těžila i z růstu prodeje v Evropě a Latinské Americe, zaznamenala však výrazný pokles odbytu v Číně. Bez zahrnutí značek Opel a Vauxhall činily čtvrtletní tržby PSA 12,2 miliardy eur, upozorňuje list Financial Times.
Společnost PSA se letos dohodla na převzetí ztrátových evropských aktivit americké automobilky General Motors, které zahrnují německou značku Opel i její sesterskou britskou značku Vauxhall. Transakci za 2,2 miliardy eur firma dokončila v srpnu.
PSA se teď snaží vrátit značky Opel a Vauxhall k zisku. Generální ředitel Carlos Tavares v nedávnému rozhovoru s německým listem Die Welt řekl, že výrobní náklady v továrnách Opelu jsou přinejmenším o polovinu vyšší než ve francouzských závodech PSA.
Automobilka již dříve oznámila, že v továrně značky Vauxhall v britském městě Ellesmere Port zruší asi 400 pracovních míst. Vauxhall má v Británii 4500 zaměstnanců, z toho 1800 v Ellesmere Port.