Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf I: Konec výroby po 35 letech

Diskuze (173)
Vůz, který je dnes často považován za první moderní kompaktní hatchback, se po 35 letech odebírá do zaslouženého důchodu. Výroba jeho poslední evoluce CitiGolf měla v Jihoafrické republice skončit příští rok, závěr kariéry se tak zkrátil o několik měsíců.

Historie první generace Volkswagenu Golf je dlouhá a neméně bohatá. V roce 1974 byl jedním z prvních vozů této třídy s motorem uloženým vpředu napříč a pohonem předních kol. Například konkurenční Opel Kadett přejal stejné uspořádání v roce 1979 a Ford Escort v roce 1980. Na platformě označované kódem A1 vznikly vedle Golfu i první dvě generace Scirocca (1974-92) a Caddy (1980-95).

Karoserie navržená studiem ItalDesign Giorgetta Giugiara se během let stala klasikou moderního designu a jihoafrický CitiGolf se stále věrně drží původního designu. V průběhu let se objevily další verze – například v roce 1976 GTI, v roce 1979 sedan Jetta a v roce 1980 Golf Cabriolet. Prodej první generace skončil v Evropě v roce 1984, jen kabriolet se vyráběl až do roku 1993. Produkce v JAR pokračovala od té doby bez přerušení až do současnosti. Za 25 let se v Jižní Africe vyrobilo 377.484 kusů a CitiGolf je tak nejprodávanějším VW jihoafrické výroby.

Důvody ukončení výroby jsou především ekonomické. Zatímco v roce 2006 produkce kulminovala s 26.800 prodanými vozy, letos si za první pololetí v důsledku krize nový CitiGolf odvezlo jen 1690 zákazníků. Výroba modelů na této platformě je přitom podle místního zastoupení VW rentabilní od 20 až 25 tisíc kusů ročně.

Továrna Uitenhage projde přestavbou a dočká se změny výrobního programu. Počet souběžné vyráběných podvozkových platforem bude snížen ze stávajících pěti na dvě a od jara 2010 se začne prodávat nový model, který nahradí CitiGolf. Mezitím se bude prodávat závěrečná edice 1000 kusů, které nesou číslovanou plaketu na palubní desce před spolujezdcem.

Diskuze (173)
13. 11. 2009 09:59
Re: LEGENDA 1
Tak nad tim neni treba premyslet. Uvadeni cizich napadu do praxe a umeni zmanipulovat masy (dnes se tomu rika marketing) patri dlouhodobe k silnym strankam nasich zapadnich sousedu ... Tim samozrejme netvrdim, ze sami nic nevymysleli, naopak. Proto jsou technologicky tak silni, narozdil od zminovanych Italu, kde jsou napady, ale realizace pokulhava.
A o Giugiarovi si to vygoogli sam, jen upozornim na nadcasovost jeho designu reprezenotvanou nejen tim cizelovanym Golfem, ale i jednemi z nejdele vyrabenych aut jakymi byli puvodni Panda a 9000 od Saabu.
Avatar - white label
12. 11. 2009 10:09
Re: LEGENDA 1
Ve tvém případě už ti jen zbývá zamyslet se i nad tím, proč aspoň podobného úspěchu, v této třídě, nedosáhli dlouhodoběji třeba zrovna ti Taliani, když skvělé designéry i to "logo" GTI měli doslova "u huby"... ;-)

P.S. Kolik aut navrhl jen samotný G.G. a kolik jich z toho bylo opravdu tak moc úspěšných jako Golf?
12. 11. 2009 08:58
Re: LEGENDA 1
Trochu tve nadseni kazi fakt, ze ten klenot byl navrzen G.Giugiarem a ItalDesignem a vyuzival techniku NSU K70 (resp. Audi)... proste typisch orginal VW
Ostatne do tohoto zapada i tvuj nick, ktery ma puvod v italstine a davno pred Golfem byl poprve pouzity v roce 1961 pro Maserati 3500 GTI.
5. 11. 2009 20:28
Re: Astronault
Vidis ja dnes dve ;-) A na sidlisti stoji jeste dve dvojky....Podotykam Zlin ;-)
5. 11. 2009 18:26
Re: LEGENDA 1
Tak od Teba (ako velkeho fanusika) by som čakal vačšiu poklonu k Tvojmu idolu ;-\