Gumpert vstal z mrtvých a představil Explosion
Mezi neočekávaná překvapení letošního ženevského autosalonu se bezpochyby zařadí kompaktní kupé Gumpert Explosion, které svým vzhledem a koncepcí nijak nenavazuje na dosavadní modely a koncepty své značky.
Základem novinky je trubkový prostorový rám, v němž je vpředu napříč uložen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 313 kW (420 k) při 6450 min-1 a točivým momentem 520 N.m při 4550 min-1. Tato síla je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo blíže nespecifikovaným automatem s pádly pod volantem.
Vzhledem k vazbám Gumpertu na Audi se jako nejpravděpodobnější jeví použití techniky ze skladů VW, což naznačuje i pohled do interiéru, kde je na palubní desce řada ovladačů povědomých majitelům vozů původem z německého koncernu.
Na Gumpert nezvykle ladné linie dvoumístného kupé se zadní výklopnou stěnou má na svědomí Martin Frank. K výrobě karoserie jsou využity kompozitní materiály, plasty a hliník. Kompaktní kupé má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 3,0 s a jeho cena začíná na částce 105.000 eur (zhruba 2.283.000 Kč).
Automobilku Gumpert zaměřenou na výrobu extrémních supersportů založil v roce 2004 Roland Gumpert, bývalý šéf Audi Sport. První Gumpert Apollo vyjel v roce 2005 a při svém představení ohromoval netradičním vzhledem i extrémními jízdními výkony. V roce 2008 byl tento stroj s výkonem 478 kW (650 k) uveden i na český trh s cenou 260 000 euro bez DPH.
V následující letech byly představeny ještě ostřejší verze Apolla, jedna z nich je na letošním ženevském autosalonu, a Roland Gumpert zároveň pracoval na vývoji nových modelů. Ty měly být méně extrémní. Prvním z nich se mělo stát Tornante, které mělo být civilizovanější a pro běžný provoz vhodnější alternativou k Apollu, ale prozatím zůstalo jen u konceptu.