Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hamann v Ženevě 2010

Michal Fokt
Hamann si letos dal do Ženevy za úkol udělat z velkého a zlého BMW X6 M ještě zlejší bestii - TYCOON EVO M. Hamann TYCOON EVO M Hamann Motorsport svou první úpravu BMW X6 s označením TYCOON představil již začátkem loňského roku a na podzimním...

Hamann si letos dal do Ženevy za úkol udělat z velkého a zlého BMW X6 M ještě zlejší bestii - TYCOON EVO M.

Hamann TYCOON EVO M

Hamann Motorsport svou první úpravu BMW X6 s označením TYCOON představil již začátkem loňského roku a na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem odhalil její další vývojové stádium s označením TYCOON EVO. Teď se v Ženevě představuje již třetí variace na téma BMW X6, která je i díky základu v podobě verze M tou nejdivočejší.

Sériové X6 M je poháněno přeplňovaným osmiválcem, který z objemu 4,4 litru poskytuje výkon 408 kW při 6000 min-1 a točivý moment 680 Nm ve spektru 1500 až 5650 min-1. TYCOON EVO M nabídne díky přeprogramování řídicí jednotky, úpravám sání a novému výfukovému systému výkon 493 kW při 6000 min-1 a točivý moment 780 Nm, dostupný od 1500 do 5650 min-1.

Kontroverzní sériový crossover s nálepkou M má samozřejmě maximální rychlost omezenu na 250 km/h a za příplatek může omezovač zasahovat ještě o 25 km/h výš. Ve výtvoru společnosti Hamann je však možné okusit maximální rychlost 300 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne X6 M za 4,7 s, zatímco EVO M potřebuje jen 4,2 s. Pro dosažení větší stability ve vysokých rychlostech a snížení těžiště velkého SUV je použita sada snižující světlou výšku BMW o zhruba 40 mm. K lepším jízdním vlastnostem i agresivnějšímu vzhledu mají přispět i 23“ litá kola s pneumatikami o rozměrech 315/25.

Stejně jako předchozí provedení úpravy, i TYCOON i EVO M se snaží přitáhnout pozornost velmi agresivně stylizovaným exteriérem. Mezi zásadní změny na karoserii se počítá nová karbonová kapota motoru s výdechy pro lepší odvod ohřátého vzduchu.

Hamann má jinak i pro X6 M připraven masivní nárazník s denními světly, který je plný otvorů, přivádějících chladící vzduch k motoru i brzdám. Na ohromnou hmotu nárazníku navazují nové blatníky, které BMW rozšiřují o 60 mm. Úpravy karoserie pokračují novými nástavci prahů širšími zadními blatníky, přepracovaným zadním nárazníkem a dvojicí spoilerů rámujících zadní okno. Pro interiér je připravena dvanáctidílná sada dekorativních doplňků z karbonu, tříramenný sportovní volant a nové osvětlení stropu.


Michal Fokt