Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Michal Štěpanovský
Diskuze (7)
Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?

Srovnávat šampiony odlišných motoristických sportů bývá ošidné. Oslovili jsme proto špičkové české automobilové a motocyklové jezdce.

Pohled první: OSOBNOST

Král: Když na Hamiltona někdo vyvíjí tlak, dokáže najít další motivaci k úspěchu. Letos v Maďarsku jsem se bavil s inženýrem Mercedesu, který loni pracoval pro mistra světa Nika Rosberga a nyní dělá s Valtterim Bottasem. Říkal, že Lewis dokáže v rozhodující chvíli získat na týmového kolegu se stejným autem tři desetiny sekundy náskoku a nikdo neví, jak to zvládne.

Abraham: Marquez byl zařazen do systému výchovy mladých závodníků ve Španělsku. To mu pomohlo, aby se stal mistrem světa. Je to megatalent, který má často velké štěstí, ale to se počítá. Letos dokázal být stabilnější než Dovizioso, kterému jsem titul v MotoGP přál víc.

Pešek: Marc má brutální nadání, a navíc na sobě neustále dře. V tomhle je vzorem jako hvězda, která umí makat.

Kopecký: Ogier musel nejdříve přesvědčit lidi z francouzské federace, kteří si ho vybrali jako nástupce Sebastiena Loeba. V týmu

Citroën ho chtěl rychle porazit, a dělal chyby. Postupně se však zklidnil a nyní je šampionem.

Pohled druhý: JÍZDA

Král: Když přišel Hamilton v roce 2007 do F1, choval se k autu agresivně. Teď zvládá neskutečně přesně číst stav pneumatik a umí

pracovat se spotřebou benzinu. Skvěle dělá takzvaný „coasting“. To znamená, že na konci rovinky ubere plyn, ale s citem, aby díky setrvačnosti neztratil rychlost a šetřil palivo.

Abraham: Marquez není agresivní, jak se může mnohým zdát. Ví přesně v každou chvíli, co má udělat. Jeho práce s motorkou je nenapodobitelná a rozbor jeho umění by vydal na hodně dlouhý seznam činností.

Pešek: Marc je výjimečně nadaný jezdec, který za žádných okolností nezmatkuje, a proto zvládá krizové situace. Předvedl to v posledním závodě ve Valencii, kde ustál krizovku, když mu hrozila ztráta titulu.

Kopecký: Sebastien dokáže být rychlý na jakémkoliv povrchu, zohlednit stav tratě a situaci v pořadí rallye. Tomu umí vždycky přizpůsobit způsob jízdy.

Pohled třetí: CHARAKTER

Král: Lewis pracuje pro tým, ale je skvělý v psychologických hrách proti jezdeckému kolegovi. Dostane ho pod tlak a donutí dělat chyby. Navíc je ohromný populista, který pracuje s fanoušky. Je nejkontroverznější osobností formule 1. Rozdělil je na obdivovatele a odpůrce. To je dobré pro F1 i pro něj, protože si tak vytváří pole působnosti pro další boje.

Abraham: Marc není uzavřený, ale má raději komunitu svých známých, kteří mluví španělsky. Nepatří k těm, s nimiž si mám v paddocku co říci, ale současně se nechová odtažitě.

Pešek: Marquez vystupuje pořád jako pozitivně naladěný sympaťák. Když se občas potkáme v boxech, pokaždé pozdraví a dá se do řeči.

Kopecký: Ogier hodně vyzrál a stal se z něj dokonalý profesionál. Možná vypadá nepřístupně, ale z vlastní zkušenosti vím, že se umí pobavit s každým.

Pohled čtvrtý: BUDOUCNOST

Král: Když v roce 2016 prohrál Hamilton s Rosbergem, dostal nový podnět, ale Nico skončil. To byla pro Lewise rána, najednou neměl proti komu bojovat. Teď je pro něj další výzvou znovu porazit Ferrari. Až ho přestane tenhle svět F1 bavit, skončí se závody. Nikdy nepůjde do nižší série.

Abraham: Určitě je největším favoritem pro příští sezonu a půjde za dalšími tituly. Aby dostihl Rossiho, potřebuje získat ještě tři. Třeba mu budou nejbližší tři roky stačit. Rozhodně bych to nevylučoval.

Pešek: Marquez bude jezdit ještě dlouho a překoná devět titulů Rossiho. Na to bych si i vsadil.

Kopecký: Ogier podepsal smlouvu s Fordem na další rok, takže chce získat šestý titul. Další vývoj si netroufám odhadovat.

Pohled pátý: VŠICHNI

Král: Hamilton se umí prodávat nejlépe z těchto tří, ale má nejsilnější platformu. Marquez je sice temperamentní Španěl, současně však poznáte, jak je vycepovaný jako budoucí šampion. Ogier mi v mnohém připomíná Räikkönena z formule 1. Mimo závodní povinnosti dělá jen to, co musí.

Abraham: Všichni tři potřebují ke svému úspěchu špičkovou techniku. To je základ, jinak by nikdy nebyli tam, kde jsou.

Pešek: Marquez má proti sobě jako výzvu ikonu v podobě Rossiho. Hamilton ze všech tří vystupuje mediálně nejvíce. Ogier je hvězda, za jeho schopnosti mluví výsledky a pět titulů v řadě.

Kopecký: Ogiera znám, ovšem Hamiltona a Marqueze jen z článků a televize. Netroufal bych si proto pouštět se do srovnávání.

Kdo hodnotil?

Automobilový jezdec Josef Král mluvil o Lewisi Hamiltonovi. Jediný Čech v MotoGP Karel Abraham zase o Marku Marquezovi. O tomto Španělovi hovořil také Lukáš Pešek, který dříve jezdil MotoGP a nyní komentuje silniční motocyklové závody v televizi. Sebastiena Ogiera hodnotil Jan Kopecký, pětinásobný český mistr v rallye a letošní vítěz rychlostní zkoušky v MS.

Lewis Hamilton

  • Narozen: 7. 1. 1985
  • Debut v MS: Austrálie 2007
  • Starty v MS: 208
  • První výhra: Kanada 2007
  • Výhry: 62
  • Stupně vítězů: 117
  • Tituly MS: 2008, 2014-2015 a 2017

Marc Marquez

  • Narozen: 17. 2. 1983
  • Debut v MS: Portugalsko 2008
  • Starty v MS: 168
  • První výhra: Itálie 2010
  • Výhry: 61
  • Stupně vítězů: 102
  • Tituly MS: 2010, 2012-2014, 2016-2017

Sebastien Ogier

  • Narozen: 17. 12. 1985
  • Debut v MS: Mexiko 2008
  • Starty v MS: 123
  • První výhra: Portugalsko 2010
  • Výhry: 40
  • Stupně vítězů: 65
  • Tituly: 2013–2017

Michal Štěpanovský
Diskuze (7)
18. 12. 2017 19:55
Re: Tituly
Jo,to je pravda.Tahle tři jména jsou ikonou motorsportu.
Avatar - Floyd
18. 12. 2017 00:36
Re: MM
Anebo jim měl jak vidle >:D >:D >:D
17. 12. 2017 22:15
Tituly
A kdyby dali dohromady Loeba, Rossiho a Schumiho, tak maji titulu asi pětadvacet :-)
17. 12. 2017 20:42
Re: MM
Rok narození je blbě i u Ogiera. Pan Štěpanovský je asi dyslektik nebo se na to jenom vy.al.
17. 12. 2017 20:20
Hamilton
Hamilton je dobrý pilot ale není nejlepší,má ale štěstí že od počátku své kariéry závodí vždy v nejlepším voze na trati. ;-\