Hardcore Renault Clio R.S.16 je tady! Má motor a převodovku z Méganu RS
Předně si musíme ujasnit jednu důležitou věc: nejde o sériové auto, ale o pouhý koncept. I tak vám ale doporučujeme číst dál. Oproti informacím z minulého týdne, kdy se spekulovalo o standardní šestnáctistovce turbo posílené o zhruba třicet koní, se totiž pod kapotou Renaultu Clio R.S.16 objevil přeplňovaný dvoulitr z Méganu RS Trophy-R. Vzhledem k číselnému označení v názvu konceptu je to možná trochu matoucí (spíše by se hodilo 2.0), to je ale asi jediná vada na kráse.
Důležité je, že společně s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 201 kW a točivém momentu 360 N.m se u konceptu objevuje také manuální šestistupňová převodovka, což odpůrci současného dvouspojkového automatu zcela jistě ocení. Z většího modelu byl logicky převzat také chladicí systém. Mám-li to vzít z jedné vody na čisto, jde v podstatě o Mégane Trophy-R v kapesním balení - z něj totiž pocházejí také brzdy a přední náprava, ta zadní je naopak z rallyového speciálu Clio R3T.
Vůz na devatenáctipalcových paprskových kolech a zaujme velkým přítlačným křídlem z Clio R3T nebo speciálním diodovým svícením odkazující na divizi Renault Sport. Nezapomnělo se ani na pořádné blatníky - vůz rozšiřují o 60 milimetrů a opět se přiklánějí spíše na stranu méganu. Celkově má připomínat letošní monopost formule 1 Renault.
A proč vlastně tento koncept vzniknul? Slouží jako připomínka čtyřicátého výročí divize Renault Sport a zejména návrat značky do formule 1 (má vlastní stáj i motory). Vůz bude vidění v rámci letošní Velké ceny Monaka už tento víkend a později se ukáže také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (probíhá od 23. do 26. června).
Jde sice o koncept, to ale neznamená, že se v budoucnu nemůže alespoň neoficiálně zapojit do soubojů o nejrychlejší kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Aktuálně nejlepší čas mezi předokolkami drží Volkswagen Golf GTI Clusport S (7:49,12). Renault Mégane RS Trophy-R zajel ještě před nedávnou úpravou okruhu čas 7:54,36, který by mohlo lehčí a agilnější Clio R.S.16 vzhledem ke stejné pohonné technice hravě překonat.
Renault Clio RS.16: dostupná technická data | |
Motor | 2.0 turbo |
Válce/ventily | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 201/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 360/3000-5000 |
Převodovka | 6M |
Kola | 235/35 R169 |
Přední kotouče/zadní kotouče - průměr [mm] | 350/260 |
Délka [m] | 4,09 |
Šířka [m] | 1,73 |
Výška [m] | 1,43 |
Rozvor [m] | 2,59 |