Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily jsou, s příchodem flotily I.D. však dojde k zásadním změnám.

Zákazníci Volkswagenu prahnoucí po čistě elektrickém voze mohou aktuálně vybírat z modelů e-Golf a e-up!. V obou případech se původně jedná o auta se spalovacími motory, která k „zelenému“ provozu postupně konvertovala. To se v příštích letech změní s příjezdem elektrické flotily I.D..

Příchod nové rodiny elektromobilů se očekává někdy kolem roku 2020 a minimálně do té doby se e-Golf bude stále prodávat. Poté však z portfolia zmizí, jelikož vedle hatchbacku I.D. nebude tvořit konkurenceschopnou alternativu. Novinka je totiž od začátku stavěna s úmyslem ryze elektrického pohonu a na platformě MEB poskytne dojezd 400 až 600 kilometrů na jedno nabití.

„V nabídce již nebudeme mít e-Golf, jelikož řešení baterií na platformě MQB není příliš optimální,“ uvedl Jürgen Stackman, člen představenstva a ředitel prodeje a marketingu. „I nadále však počítáme s plug-in hybridním pohonem,“ nastínil budoucnost nové generace populárního modelu.

I.D. tak bude jakýmsi nástupcem elektrického Golfu, čímž se sama automobilka nikterak netají. Vždyť debut sériového elektromobilu je plánován zhruba měsíc po premiéře osmé generace Golfu. „Nový Golf bude nejprodávanější řadou společnosti a přijede v roce 2020. O měsíc později bude následovat klíčová rodina čistě elektrických vozů značky Volkswagen,“ připomněl důležitost rodiny I.D. Stackman.

Vedení koncernu přislíbilo, že cena automobilů s hybridními jednotkami bude cenově startovat na úrovni Golfu s dieselovým motorem. Stejnou filosofií hodlá kráčet i mladoboleslavská Škodovka. Její první elektromobil vycházející z konceptu Vision E se svou hodnotou má rovnat Superbu se vznětovým agregátem.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
22. 9. 2017 10:55
Re: Nový Golf
v prvni rade je extra cenovej rozdil v tom kdy se vyrabi 50000 (soucasny stav pro VW) packu rocne a 3000000 (planovany stav VW na rok 2025) packu rocne, zadruje je extra cenovej rozdil ve chvili kdy si baterky objednavas od dodavatele co ma jiz tak full vyrobni stav a nebo si baterky sam vyrabis (VW v soucasnosti jiz stavi 3 nove fabriky na baterky)

ruzne po svete se zacina planovat tezby surovin pro baterky, takze ted je sice cena treba lithia vysoko, jenze s konkurenci tak vysoko nezustane

srazit tak vyrobni cenu baterek o treba 40-50% za 3 roky as takovej problem nebude, pokud se pocita s urcitymi kroky ktere to zlevneni umozni ;-) navic cenotvorba s ohledem na nejaky "konkurencni" produkt v te dobe muze znamenat, ze ten "konkurencni" produkt do te doby podrazi ;-)

vseobecne pokud klesa zajem o diesely, tak jejich cena pujde pomalu nahoru (naklady na vyvoj se razem musi rozmelnit do mensiho poctu kusu) a pokud zajem o baterie stoupa, tak jejich vyvoj se naopak rozmelnuje do vetsiho objemu vyroby a prodeje
22. 9. 2017 10:20
Re: Nový Golf
Myslím, že je to reálné. Masová produkce v automotive vždy dostane cenu úplně jinam než je bežné. Navíc teď dochází u Tesla k přechodu z článku 18650 na 2170, kdy při růstu objemu článku o 50% se kapacita zvýšila z 3000 mA na 6000mA. Tím se údajně podařilo také srazit náklady na stejnou kapacitu minimálně 25% a rychlost nabíjení z 30 na 20 minut na 80%.
Avatar - WinDiesel
21. 9. 2017 18:32
Re: Nový Golf
No je rok 2017, za 3 roky se může stát všechno ... ale dojezd 600 km při ceně dieselu, to nedají. Jo kdyby řekli , bude to za cenu dieselu 2,0 TDI v nejvyšší výbavě ........... tak možná - ale taková cena je o 200 000 vyšší než cena základního modelu v dieselu.
Avatar - WinDiesel
21. 9. 2017 18:30
Re: nevyzera to marne
a teď tu o Karkulce ............... >:D
Takže dvojnásobný dojezd oproti dnešku za 20 000 € ..........
to si ještě povíme >:D
Avatar - Googlit
21. 9. 2017 13:48
Nový Golf
Tak, teď se prořekli. „Nový Golf bude nejprodávanější řadou společnosti a přijede v roce 2020." Jasný důkaz toho že management VW umí cestovat do budoucnosti. >:D >:D