Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?
Zákazníci Volkswagenu prahnoucí po čistě elektrickém voze mohou aktuálně vybírat z modelů e-Golf a e-up!. V obou případech se původně jedná o auta se spalovacími motory, která k „zelenému“ provozu postupně konvertovala. To se v příštích letech změní s příjezdem elektrické flotily I.D..
Příchod nové rodiny elektromobilů se očekává někdy kolem roku 2020 a minimálně do té doby se e-Golf bude stále prodávat. Poté však z portfolia zmizí, jelikož vedle hatchbacku I.D. nebude tvořit konkurenceschopnou alternativu. Novinka je totiž od začátku stavěna s úmyslem ryze elektrického pohonu a na platformě MEB poskytne dojezd 400 až 600 kilometrů na jedno nabití.
„V nabídce již nebudeme mít e-Golf, jelikož řešení baterií na platformě MQB není příliš optimální,“ uvedl Jürgen Stackman, člen představenstva a ředitel prodeje a marketingu. „I nadále však počítáme s plug-in hybridním pohonem,“ nastínil budoucnost nové generace populárního modelu.
I.D. tak bude jakýmsi nástupcem elektrického Golfu, čímž se sama automobilka nikterak netají. Vždyť debut sériového elektromobilu je plánován zhruba měsíc po premiéře osmé generace Golfu. „Nový Golf bude nejprodávanější řadou společnosti a přijede v roce 2020. O měsíc později bude následovat klíčová rodina čistě elektrických vozů značky Volkswagen,“ připomněl důležitost rodiny I.D. Stackman.
Vedení koncernu přislíbilo, že cena automobilů s hybridními jednotkami bude cenově startovat na úrovni Golfu s dieselovým motorem. Stejnou filosofií hodlá kráčet i mladoboleslavská Škodovka. Její první elektromobil vycházející z konceptu Vision E se svou hodnotou má rovnat Superbu se vznětovým agregátem.