Henrik Fisker zvažuje vznik nové společnosti
Henrik Fisker si pověst špičkového designéra vybudoval především svou prací pro značky BMW a Aston Martin, ale veřejnost si jej spojuje především s jeho vlastní automobilkou a jejím neslavným koncem.
Od loňského roku se dánský designér opět věnuje především své původní profesi a začátkem letošního roku se objevily informace o jeho možné spolupráci s blíže neurčenými indickými společnosti.
Nyní na Concours d'Elegance v Pebble Beach při premiéře vozu Galpin Fisker Rocket Speedster v rozhovoru pro USA Today opět poodhalil své plány pro budoucnost a zmínil možnost založení zcela nové společnosti.
Podobně jako v případě vlastního modelu Karma se Henrik Fisker dívá do budoucnosti a chce se zaměřit na stále aktuálnější možnosti komunikace mezi automobily a jejich spojení s internetem, jimiž chce zaujmout zcela novou cílovou skupinu mladých lidí, pro něž jsou sociální sítě naprosto přirozenou součástí jejich života.
Henrik Fisker se v minulosti proslavil mnoha krásnými vozy, mezi které patří BMW Z8, Aston Martin DB9 nebo Artega GT. Designér založil i stejnojmennou automobilku vyrábějící plug-in hybrid Karma, firma ale v loňském roce zkrachovala a nyní má nového majitele.
Zpět ke své profesi designér se Henrik Fisker vrátil již v loňském roce, když v rámci spolupráce s Galpin Auto Sports na listopadovém autosalonu v Los Angeles představil kupé Galpin Fisker Rocket, jehož základem je aktuální Ford Mustang. Následoval Fisker Thunderbolt s technikou Aston Martinu a již zmiňovaný Rocket Speedster.
Vedle automobilů se designér věnoval i motocyklům a je podepsán pod návrhem chopperu Viking pro dánskou firmu Lauge Jensen.