Fisker Karma se zase vrací: Gyesera je elektromobil za 4 miliony
Kdysi inovativní Fisker Karma se znovu vrací z propadliště dějin. Nová evoluce původního plug-in hybridu je opět na elektřinu a bude výrazně dražší než všechna konkurence.
Fisker Karma žije dál! Už začátkem minulé dekády byl luxusní sedan s plug-in hybridní technikou závanem budoucnosti, ale po jediném roce produkce definitivně skončil, když výrobce akumulátorů A123 Systems vyhlásil bankrot. V letech 2011 až 2012 bylo vyrobeno jen 2450 aut a už v následujícím roce zkrachovala i automobilka Fisker Automotive, jejíž duševní vlastnictví, technologie i továrnu v americkém Delawaru následně koupila čínská společnost Wanxiang.
Už v roce 2016 se originální Fisker Karma vrátil s novým jménem Karma Revero, když jej začala vyrábět Číňany založená nová značka Karma Automotive. A na evolucích původního návrhu pracuje do dnešních dnů. V roce 2021 pak uvedla i čistě elektrickou verzi s obchodním jménem Karma GSe-6 a teď odhaluje její významnou evoluci, která i nadále má designové rysy poprvé představené před více než deseti lety.
Novinka se oficiálně jmenuje Karma Gyesera a bude se vyrábět výhradně na elektřinu. Karma Automotive uvádí, že kompletně vylepšila techniku předcházejícího modelu GSe-6 o až 85 procent komponentů nového pokračovatele je nových nebo modernizovaných. Konstrukce karoserie pak zakládá na kombinaci hliníku a uhlíkových vláken.
Karma Gyesera je elektrickou zadokolkou s maximálním výkonem 590 koní a točivým momentem 940 newtonmetrů. S pohotovostní hmotností 2404 kilogramů akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a umí vyvinout maximální rychlost 217 km/h. Elektrickou energii čerpá z vysokonapěťového akumulátoru s kapacitou 120 kWh a slibuje dojezd až 402 kilometrů na jedno nabití.
Nejnovější elektrická evoluce kdysi inovativního Fiskeru Karma se začne vyrábět nejdříve v příštím roce a automobilka očekává, že během čtyř nebo pěti let vyrobí jen přibližně 2000 kusů. S očekávanou základní cenou přesahující čtyři miliony korun však bude výrazně dražší než konkurenti Tesla Model S, Mercedes-Benz EQS nebo Audi e-tron GT.