Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker radikálně zlevňuje. Ocean Sport je nejlevnějším elektromobilem v USA

Ondřej Šámal
Diskuze (15)

Americký výrobce elektrických aut se potácí nad propastí. Odvrátit krach chce například dramatickými slevami, díky nimž se jeho modely řadí k nejlevnějším ve Spojených státech.

Henrik Fisker se připravuje na další bankrot. Zakladatel automobilek Fisker Automotive (ta skončila již v roce 2014) a Fisker Inc., aktuálně opět nezažívá nejlepší období. I jeho druhé automobilové dítě se totiž neuchytilo. Ostatně před několika dny jsme psali o finančních problémech a blížícím se termínu podání ochrany před věřiteli.

Fisker se zapeklitou situaci snaží vyřešit mimo jiné radikálními slevami, díky nimž se jeho modely řadí mezi nejlevnější elektrická auta na americkém trhu. Atraktivní SUV Ocean Sport je s novou cenou 24.999 dolarů bez místních daní (asi 585 tisíc korun) dokonce nejlevnějším elektromobilem ve Spojených státech, když o několik tisíc dolarů trumfne i mnohem menší a konstrukčně starší Nissan Leaf. Téměř 4,8 metru dlouhý vůz s výkonem 205 kW a akumulátorem typu LFP (lithium-železo-fosfát) s využitelnou kapacitou 71 kWh přitom můžeme pokládat za nepřímého konkurenta Škody Enyaq, který ve specifikaci 85 (210 kW a 77 kWh) v Česku vyjde minimálně na 1.324.900 Kč.

Výkonnější varianta Ocean Ultra v USA vyjde o deset tisíc dolarů dráž (zhruba 240.000 Kč). Nabídne přitom čtyřkolku s dvěma elektromotory (verze Sport je v základu předokolka) se systémovým výkonem 400 kilowattů a 106,5 využitelných kilowatthodin.

V případě vrcholného provedení Extreme Fisker snížil cenu o masivních 24 tisíc dolarů (okolo 562 tisíc korun), nejlevněji proto vyjde na 37.499 amerických dolarů, což je v přepočtu pouze 878.000 Kč. Zy tyhle peníze přitom dostanete elektrické SUV s celkovým výkonem 420 kilowattů, totožným akumulátorem jako u varianty Ultra, dobíjecí výkon až 250 kW a dojezd okolo 520 kilometrů.

Video se připravuje ...

Automobilka Fisker navíc dodává, že některé modely mají v ceně započtené příplatkové prvky až za sedm tisíc dolarů (okolo 164 tisíc korun). Ačkoliv se jedná o auta modelového roku 2023, softwarová výbava je aktuální.

Daní za nízké ceny je velmi nestabilní situace Fiskeru, který může skončit de facto ze dne na den, což logicky ovlivní uplatňování tovární záruky, servis, dodávky náhradních dílů, aktualizace palubního softwaru a také zůstatkovou hodnotu amerických elektromobilů.

Ondřej Šámal
Diskuze (15)

Doporučujeme

31. 3. 2024 16:52
Re: moc líbí
Jo, takze si kup nejaku mrdku od takejto firmy, ktora do par rokov skrachuje a diely mozes zahant na lamparni, fakt big deal 👍
31. 3. 2024 15:10
Re: Přede bankrotem se obvykle zlevnuje
Myslím, že cena v tomhle případě nebyl ten hlavní problém, na světě je pořád dost bohatých nadšenců, kterým nevadí si připlatit, hlavní problém je v tom, že za svoje peníze dostanou nedodělaný a velice poruchový produkt, to už zkousne málokdo...
A tím výprodejem už nezachrání nic, jen se zbaví skladových zásob a to ještě kdoví jestli, protože k čemu ti bude poruchové auto, jehož výrobce zkrachoval? Aftermarket na tohle bude nulovej, je to přecpaný elektronikou, takže good luck s opravama...
31. 3. 2024 14:52
jen marketing
model za 24k prostě neexistuje. je to jen marketing, který připoutal pozornost a někdo si třeba koupí loňský skladovky za 37k...
31. 3. 2024 10:41
Re: Přede bankrotem se obvykle zlevnuje
Vis jak vymyslej ptakoviny jako stahovaci vsechna okna vcetne toho v kufru, misto aby resili jak toho vyrobit co nejvic a v nejake kvalite a za dobrou cenu.

Vazne to vypada, ze je to nedotazeny produkt, ktery recenzenty neoslovil … design dnes nestaci … pritom meli celkem hromadu casu. Ze to nedoathli je jejich chyba. Ono na tom neco bude jak rika Elon ze prototyp umi udelat kde kdo, ale vyroba ve velkem objemu za dobry peniz je opravdovy orisek.

Mozna to nekdo bude schopny zachranit, ale nevim no moc to nevidim. A ted jeste vykrvacej na prodeji urcite hluboko pod cenou, to jsou asi finalni křeče.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2024 23:10
Přede bankrotem se obvykle zlevnuje
holt to nikdo nekupuje no a ještě tragický management a origanizace výroby