Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden EFIJY: odvážné retro-kupé oživuje vzpomínky na model FJ

Ondřej Láník
Diskuze (59)
Australská část koncernu General Motors se na domácím trhu těší značné popularitě, ale v Evropě znají vozy značky Holden zákazníci spíše výjimečně. Dnes byl představen koncept, o němž se bude mluvit po celém světě.

Australská část koncernu General Motors se na domácím trhu těší značné popularitě, ale v Evropě znají vozy značky Holden zákazníci spíše výjimečně. Dnes byl představen koncept, o němž se bude mluvit po celém světě.

Návštěvníci Australian International Motor Show, která v Sydney startuje právě tento týden, se mohou těšit na ojedinělou studii. Složité kódové označení EFIJY patří automobilu barokních tvarů, který se odvolává na australskou legendu Holden FJ, z padesátých let minulého století. Dvoudveřové kupé bez B-sloupku je postaveno s využitím komponent Chevroletu Corvette Z06, ale zcela původní a nezaměnitelný design z tohoto vozu udělá hvězdu australského autosalonu. Dílo designéra Richarda Ferlazza se velmi pravděpodobně nedostane do výroby.

Podvozek z Corvette Z06 musel být prodloužen, aby se více než pětimetrová karosérie mohla usadit na rozvor 2946 mm. vnější rozměry dvoudveřového monstra činí 5162 x 1999 x 1368 mm, světlá výška 139 mm, karosérie je lakována v exkluzivním fialovém odstínu Soprano Purple s hlubokým leskem. Vzduchové odpružení umožňuje v parkovací poloze snížit světlou výšku automobilu na 27 mm.

Dveře jsou samy otevírány jakmile senzory detekují příchozího pasažéra a zpřístupňují tak propracovaný interiér se sedadly, čalouněnými krémově žlutou kůží. Přístrojová deska obsahuje vedle množství chromu a lakovaných povrchových dílů, také centrální kruhový přístroj před řidičem s číslem 53, připomínajícím rok vzniku originálního Holdenu FJ.

Středová konzole má v sobě integrován výklopný dotykový LCD displej, který tak ve chvíli kdy není používán, neruší retroatmosféru na palubě. Zábavní systém obsahuje přehrávač hudby i videa uloženého na palubním harddisku.

Šestilitrový zážehový osmiválec z CorvettE Z06 byl vyšlechtěn Ronem Harropem, bývalým pilotem závodního Holdenu FJ. Motor přeplňuje mechanicky poháněné Rootsovo dmychadlo, které vyhnalo nejvyšší výkon na 480 kW při 6400 ot./min a točivý moment k hodnotě 775 Nm při 4200 ot./min. Motor je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou umístěnou u zadní nápravy, které sekunduje ze zřejmých důvodů diferenciál s zvýšenou svorností.

Prototyp obouvá pneumatiky Dunlop SP Sport 9090 rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a Dunlop SP Sport 9000 rozměru 285/30 ZR 22 vzadu .

Ondřej Láník
Diskuze (59)
14. 10. 2005 21:18
Re: 100 IKON a žádnej Golf
Mrknu tam.
14. 10. 2005 21:16
Re: TA DOBA PŘIJDE
Právě, že nejsou, soro. Pokud ses osmělil, a napsal tu po sto létech svůj první příspěvek, cením odvahu. Obsah ne. Ti nejlepší už tu opravdu byli...
13. 10. 2005 18:28
Re: Laska na prvni pohled
>:-[]
13. 10. 2005 18:20
Re: Hold On Holden!
Pěkně ses rozjel ;-) je to sice z Austrálie... ale "amerika" jako vyšitá. Dokonalej styl.
13. 10. 2005 18:18
Re: Syn
>:D :yes: