Honda a Toyota jsou v USA oblíbenější než domácí značky
Japonská Honda je nejoblíbenější automobilovou značkou na americkém trhu. Tvrdí to alespoň letošní studie americké výzkumné společnosti Harris Interactive. V loňském vydání studie byl nejoblíbenější automobilovou značkou v USA domácí Ford.
Výsledky však byly těsné, druhá v pořadí jen o pověstný chlup skončila Toyota. Loňský vítěz Ford je letos až třetí, a to přestože v celkovém skóre obdržel více bodů než loni. Hned dvě japonské značky tak porazily ty domácí.
Výsledky naznačují, že Toyota se vrací zpět na vrchol po problémech s mnoha svolávacími akcemi, loni byl tento japonský výrobce v této anketě čtvrtý.
Pod stupni vítězů skončil Chevrolet, Volkswagen byl osmý, Hyundai bylo těsně nad ním sedmé.
Harris Interactive rozděluje automobilové značky na luxusní a na ty se širokou nabídkou. Mezi těmi luxusními se z titulu nejoblíbenější značky druhý rok v řadě raduje Mercedes-Benz. Druhé v oblíbenosti skončilo BMW, následované třetím Lexusem.
Všechny tři tyto automobilky pravidelně bojují o nejvyšší umístění v této tradiční anketě. Mercedes byl první v posledních osmi letech čtyřikrát, Lexus byl nejvýše třikrát. I BMW pravidelně umisťuje mezi trojicí nejoblíbenějších luxusních automobilových značek.
Čtvrté místo v oblíbenosti získal Cadillac, pátá byla Acura, luxusní značka Hondy. Audi bylo sedmé.
V rámci studie byly analyzovány odpovědi více než 38.500 spotřebitelů. Ti během 31. ledna až 20. února prostřednictvím internetu odpovídali na otázky týkající se jednotlivých značek, jako jak veřejnost danou značku zná, jak pozitivně o ní myslí či zda daný člověk uvažuje nad darem značce nebo nad obchodováním s ní.