Honda Accord 2,0i VTEC ES

Honda Accord 2,0i VTEC ES

 
 

Nový Accord - horkou novinku tohoto podzimu se nám na stránky AUTO.CZ podařilo dostat jako první formou testu. Představovačka bude netradičně následovat až o něco později.

Testovaný Accord 2,0i ES (cena 779.000,- Kč) byl vybaven moderním zážehovým motorem 2,0 s proměnným časováním ventilů VTEC. Výbava s označením ES znamená u Hondy Accord překvapivě dost. Příkladem je automatická klimatizace s přímou volbou stupňů celsia, která většinou bývá u jiných značek za příplatek. Také sériová montáž bočních airbagů zaslouží pochvalu. Další prvky výbavy ES jsou následující: ABS, posilovač řízení, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér + alarm, el. ovládaná boční okna a střešní okno, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka u řidiče, tempomat, disky z lehkých slitin a značkové autorádio BOSE s pěti reproduktory.

Interiér v černo-žlutém provedení (viz foto) je kvalitně zpracován, přední sedadla se zabudovanými bočními airbagy mají výborné boční vedení. Volant by mohl mít silnější věnec a menší průměr. Prostor vzadu se oproti předchozímu Accordu zvětšil - sedadla již nejsou nepřirozeně propadlá. Potěšitelná je přítomnost tří tříbodových pásů na zadních sedadlech, pro změnu však zcela chybí opěrka hlavy (!) pro prostředního pasažéra. Zavazadlový prostor má průměrnou velikost 427 litrů. Navíc u víka chybí vnitřní madlo pro uzavření, takže je nutno při zavírání prsty "utřít" špínu na víku.

Co však u nového Accordu nadchne je jízda. Výborné jsou jízdní vlastnosti dobře skloubené s výkonným dvoulitrem (výkon 108 kW/6000 ot/min) se sportovním zvukem. Odhlučnění je na výborné úrovni - k uším posádky proniká takříkajíc jen to "dobré". V nižších otáčkách je přes proměnné časování ventilů tah motoru mírně váhavý. Po překonání třech tisíc otáček za minutu přichází pravý požitek z jízdy. Díky již zmíněnému dobrému odhlučnění není problém udržovat otáčky mezi třemi a pěti tisíci otáček. Jízda se poté stává zážitkem. Spojka je sportovně tuhá, na delší trasu bych ji však přivítal měkčí. Řazení je přesné, překvapením je však síla, kterou je nutno vynaložit pro přesun páky z jednoho rychlostního stupně na druhý. Je však možné, že po najetí pár tisíc km dojde k "rozhýbání" a bude vše v pořádku. A ještě jedna věc při jízdě s Accordem zaujala - vynikající trakce. Ani při razantním rozjezdu nedocházelo k přílišnému prokuzu kol.

Vnější design nového Accordu považuji za velmi zdařilý. Pozitivní je odklon od extrémního zakulacování karosérií k propracované kombinaci křivek a hran.

Nový Accord je až na pár drobností velmi vyváženým vozem s kvalitní technikou i designem. Myslím, že je vcelku chybou, že Accord chybí v nominaci na .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 779 000 Kč Cena v testované výbavě: 779 000 Kč

Základní výbava:ABS, posilovač řízení, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér + alarm, el. ovládaná boční okna a střešní okno, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka u řidiče, tempomat, disky z lehkých slitin a značkové autorádio BOSE s pěti reproduktory.

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 108 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.9 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 427 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1363 / 423
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1504
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Americká dvojka Americká dvojka

Předvojem nové generace automobilu Honda Accord je jako…

Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu

Automobily v průběhu let rostou. Tento trend je patrný i…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…