Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí
Honda přivezla loni do Šanghaje crossover Concept D. Po roce se proměnil v sériový model Avancier. Základní linky studie produkčnímu vozu zůstaly, nejmarkantnější je absence bočního prolisu na dveřích kolem klik. Ty koncept navíc ani neměl. Vůz, který zamíří k zákazníkům, vypadá o něco lépe, byť na výhru v soutěži krásy to není. Zůstaly vystouplé blatníky i prahy, zkrátka optické svaly. Design masky je povědomý i nám, Evropanům.
Označení Avancier se vrací po delší době, nesl jej kříženec, kombík se zvýšenou střechou z let 1999-2003. 4,8 m dlouhé, 1,81 m široké a 1,55 m vysoké auto bylo postaveno na základě Accordu, dodávalo se s motory VTEC: čtyřválcem 2,3 l a V6 3,0 l. Ekvivalent Renaultu Vel Satis a Opelu Signum však neopustil ostrovní císařství a ani tam se příliš komerčně nechytl, proto se vyráběl jen čtyři roky...
Nový Avancier je tedy určen pouze pro Čínu. I tam už se prosazují moderní zážehové turbomotory,
SUV dostalo do vínku dvoulitr. V Pekingu se vlastně odehrála spíše výstavní předpremiéra, výrobce je na technické detaily skoupý, tohle je jediné číslo, které zatím uvedl. Zbytek uvolní postupně do konce roku, než se auto dostane k zákazníkům. Na fotkách představil vyšperkovanou verzi s kompletní diodovou optikou, velkou dotykovou obrazovkou, koženými sedačkami a třízónovou klimatizací. Pasažéři vzadu si jistě na nedostatek místa stěžovat nebudou, obzvláště ne drobní Číňané.
Acura vytvořená v roce 1986 Hondou jako sportovně luxusní divize pro Severní Ameriku za tři dekády expandovala, vozy této značky se prodávají i v Hongkongu, Mexiku, Číně, Rusku a Kuvajtu. Crossover CDX bude ale první, který hodlá značka se stylizovaným A v kruhu v nejlidnatější zemi světa rovněž vyrábět. Slaví tam zároveň dekádu svého působení, takže je takovým dárkem k výročí.
Na autě zaujme obří chromem orámovaná mřížka chladiče s opravdu velkým logem, podobná byla vidět na studii sportovního sedanu Precision Concept letos v Detroitu. Velká přední světla dostala do spodní části vlnku, zadní jsou tvarována přece jen trochu usedleji. I CDX vypadá svalnatě a spodní hrana bočních oken stoupá směrem dozadu opravdu dramaticky. Jde o poměrně kompaktní crossover, měří pouze 4,49 m. Stylisticky trochu navazuje i na nám dobře známou Hondu HR-V, ale to je o skoro 20 cm kratší... Technicky z ní však vychází, sdílí stejnou platformu. Konkurence je jasná: podobně velká se čtyřmi kruhy a modrobílým logem, tedy Audi Q3 a BMW X1.
Nelze se divit pohonné jednotce, malému turbodmychadlem přeplňovanému zážehovému čtyřválci 1,5 l s výkonem 134 kW. Točivý moment až 240 N.m dostala na starosti osmistupňová dvouspojková převodovka, počítá se také kromě předního i s pohonem obou náprav.
CDX se bude vyrábět pouze v Číně, v továrně společnosti Guangqi Honda Automobile v Ceng-čchengu (Kanton). Místní klienti si mohou vůz pořídit od července letošního roku. Cenové rozmezí bylo stanoveno na 250-300 tisíc jüanů, tedy v přepočtu na koruny od 922 tisíc do 1,107 milionu. Pro drtivou většinu obyvatel této země nedostupné zboží.