Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní!
Honda Civic zažila tolik proměn v čase jako málokterý jiný kompakt. Od skromného příliš asijsky pojatého autíčka z dob první a druhé generace, které znají ti, kteří někdy sledovali seriál Nemocnice na kraji města. Třetí vydání se výrazně změnilo a vsadilo na tehdy moderní ostré výrazně sportovní tvary. Následná čtvrtá generace tento trend dále rozvíjela. V roce 1991 dorazilo páté vydání, které bylo současně prvním civilem prodávaným oficiálně na československém, později českém trhu. Mezi tím se objevil také anglický civic, spřízněný s Roverem 400 Mk2.
Zatímco šesté vydání japonské verze cizelovalo styl navozený předchůdcem, v sedmé generaci přišel zásadní zlom. Auto vsadilo na výrazně vyšší karoserii ve stylu vozů MPV. Následoval pro změnu velmi avantgardní civic, přezdívaný UFO. Deváté vydání na UFO navázalo. Přešlo ale na více komfortní pojetí. Od roku 2017 máme na starém kontinentě současnou řadu, která sem dorazila s přibližně dvouletým zpožděním za USA. Ta se opět výrazně změnila, a to tvarově i technicky.
Originální Magic seats, díky nimž nabízela kabina osmé a deváté generace zajímavou variabilitu, byly z nabídky vypuštěny. Palivová nádrž se přemístila z prostoru pod předními sedadly pod zadní lavici a nově auto dostalo víceprvkové zavěšení zadních kol. To bylo u dvou předchozích generací vyhrazeno pouze odlišně řešenému sedanu. V současnosti se také sjednotila technika i vzhled karosářských verzí sedan a hatchback, přičemž tvarově se liší jen minimálně.
V Americe se mu daří
Nový Civic možná leckoho zklamal nabídkou základního tříválcového přeplňovaného motoru o objemu 1,0 litru. Po svezení s větší 1.5 i-VTEC Turbo se ale již musely veškeré pochybnosti rozplynout, stejně jako po příchodu vznětové verze s motorem 1.6 i-DTEC. Oproti předchůdci vůz nabízí výrazně tužší karoserii a celkově mnohem lepší jízdní vlastnosti. Předchozí generace udivovala kvalitou jízdy, avšak příliš nectila sportovní vzezření vozů Honda. To současná generace „drncá“ jen o špetku více, avšak jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou o dvě třídy lepší.
Je proto možná škoda, že současný Civic ulice české kotliny v hojném počtu zrovna nebrázdí. Jinak je tomu ovšem v zámoří. Honda uvádí, že v USA se jedná o nejprodávanější auto v oblasti soukromé sféry. V USA se kromě sedanu prodává také karosářská verze kupé, naopak chybí praktický hatchback.
Co se změní
Jak uvádí tisková zpráva americké Hondy, modernizace se omezí zejména na tvarové retuše. Asi nejvíce patrné by měly být změny v přední části vozidla. Auto dostane nový přední nárazník, masku chladiče a také svítilny. Ty budou i nadále ve dvou verzích, a to s halogenovou žárovkou, případně s LED. Dle Hondy se díky těmto změnám bude nový civic „tvářit“ sportovněji.
Změní se ovšem také zadní část. Konkrétně u sedanu dostane snížený zadní nárazník s částečně chromovaným efektem. Auto dále dostane nová litá kola o průměru 18 palců. K již stávajícím výbavám přibude verze Sport. Na první pohled bude rozeznatelná podle černěné přídě ve své spodní části. A dále se černá barva objeví na bocích karoserie vozu. Vzadu přibude decentní spoiler. Verze Sport dostane standardně zmíněná 18palcová lehká kola.
Pohon verze Sport má v USA zajišťovat motor 2.0 i-VTEC, kombinovaný buď s převodovkou CVT, nebo s šestistupňovým manuálem. I přes globální změny na modelu je otázkou, zda se s dvoulitrem setkáme také v Evropě.
Ve snaze posílit bezpečnost plánuje Honda nasazení balíčku pokročilých bezpečnostních prvků do roku 2022 u všech svých modelů standardně. V modernizovaném civicu bude Honda sensing v sérii u dražších verzí výbavy. Kdy se modernizovaný Civic objeví na trhu v Evropě a potažmo v Čechách, zatím není známo.