Honda Civic Si Sedan 2,4 VTEC (148 kW): Objem ani otáčkami nenahradíš
Honda zveřejnila další informace o deváté generaci sedanu Civic ve sportovní variantě Si pro americký trh. Ta bude poháněna novým čtyřválcem 2,4 i-VTEC, který disponuje prakticky stejným výkonem jako minulá generace Civiku R-Type.
Hliníková jednotka se čtyřmi ventily na válec dosahuje výkonu 148 kW (201 k) v 7000 min-1, vrchol točivého momentu 230 Nm leží v 4400 min-1. Výkon oproti minulému Civicu Si vzrostl jen minimálně, maximální točivý moment však vyrostl o celých 42 Nm.
Pro Hondu jsou typické vysokootáčkové motory s menším objemem, nový Civic Si ale používá větší agregát než předchůdce, jednotka navíc dosahuje nejvyššího výkonu v nižších otáčkách než předchozí Civic, jehož maximální výkon 145 kW (197 k) ležel až v 7800 min-1. I přes větší objem má být nový čtyřválec úspornější než ten z minulé generace.
Civic Si bude výhradně dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou s krátkými převody.
Oproti běžným variantám Civicu má Si jinak naladěné odpružení a větší stabilizátory. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Také průměr kotoučových brzd se zvětšil, ty přední mají vnitřní chlazení. Trakci zvyšuje sériové montovaný samosvorný diferenciál.
Civic Si bude prodáván ve verzích sedan a kupé. Oproti ostatním variantám deváté generace Civicu se bude lišit také agresivnějším vzhledem a 17palcovými hliníkovými koly.
Výbava Civiku Si zahrnuje přední mlhové světlomety, klimatizaci, sportovnější sedačky s výraznějším bočním vedením, kožený volant, elektrické stahování oken a střešní okno.
Nabídka barev karoserie je oproti ostatním variantám Civiku rozšířena o oranžový perleťový lak Sunburst.