Honda CR-V– dokonalé silniční SUV

Honda CR-V– dokonalé silniční SUV

 
 

Honda CR-V se od uvedení na trhy v roce 1996 okamžitě zařadila na čelní pozice ve svém segmentu. Druhá generace od roku 2002 v nastoupeném trendu pokračovala a tak má ta třetí, právě uváděná na trhy na co navazovat.

Honda CR-V byla v roce 1995 představena v Tokiu jako první počin značky v segmentu vozů SUV a od samotného počátku byla velmi úspěšná. Koncept s designem terénního auta a technikou přizpůsobenou převážnému provozu po zpevněných silnicích slavil úspěch. Ve stejném trendu pokračovala i druhá generace, která se od první příliš výrazně vzhledově neodlišovala. Navíc v roce 2005 dostala pod kapotu vynikající vznětový motor 2,2 i-CTDi. Ten její popularitu zejména v Evropě výrazně podpořil. I když se druhá generace stále těšila dostatečnému zájmu, současný trend ve vývoji lehkých SUV se pomalu posouvá trochu jiným směrem a tak Honda přispěchala s třetí generací, aby mohla být opět tím, kdo trend výrazně určuje a ne se jím nechává unášet.

Nová Honda CR-V vstupuje na trh s výrazně pozměněným image. Jeho cílem již není hrát si na „tereňák“, ale posouvat své vlastnosti více směrem nejčastějšího použití – silnici. Nový design karosérie kombinuje dva světy. Spodní část působí velmi mohutně jak se na SUV sluší, horní partie s kabinou posunutou hodně vpřed, se naopak blíží hladkým liniím vozům MPV. Neobvykle koncipovaná příď s dvojitou mřížkou chladiče a světlomety po straně evokuje usmívající se tvář, dává vozu nezaměnitelnou podobu. Přímo revoluce se udála v koncepci zádě, kde zmizelo vně uložené náhradní kolo předchůdců. To se přestěhovalo pod dno zavazadlového prostoru a zadní dveře mohly změnit směr svého otevírání vzhůru, tak jak si zákazníci přáli. Tato část tak získala velmi atraktivní podobu s dominujícími svítilnami ve sloupcích karosérie. Také boční pohled nabízí originální řešení. Horní linie oken se prudce svažuje jako u vozů kupé, ale střecha ji sleduje stejným směrem jen pozvolna. Výsledkem je velmi dynamický pocit při zachování dostatečné prostornosti i výhledu šikmo vzad. Hodně byla také vylepšena aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu klesl o 12 procent hlavně díky optimalizaci proudění pod vozem. Rozměry vozu doznaly citelných změn, nicméně nesledují současný trend zvětšování. Délka je díky absenci náhradního kola o 105 mm kratší (4530), šířka nabrala 35 mm (1820), naopak výška ztratila 30 mm (1810). Rozvor náprav byl zkrácen o 10 mm (2620), rozchody kol vpředu i vzadu jsou nyní 1565 mm což znamená přírůstky 25 a 5 mm.

O pohon CR-V se starají opět dva motory – zážehový 2,0 i-VTEC a vznětový 2,2 i-CTDi. Zatímco vznětový je známý a osvědčený agregát, zážehový dvoulitr je zcela nový. Jeho koncepce je podobná jako u 1,8 z Civica a zaměřuje se především na větší efektivitu. Výkon 110 kW (150 k) při 6200 ot/min a točivý moment 192 Nm při 4200 ot/min je prakticky stejný s předchůdcem, ale jinak je vše jinak. Variabilní časování ventilů je spřaženo s ovládáním škrtící klapky a umožňuje při malém zatížení nastavit dlouhé otevření sacích ventilů. To má za následek, že i když je nepřirozeně hodně otevřená škrtící klapka, tak se část směsi zase vrátí zpět do sacího traktu a spoří se palivo. Nevznikají tak ztráty škrcením ve štěrbině kolem klapky a využívá se k jeho plnění pulzací. Tento režim pracuje v rozmezí otáček 1000-3500 ot/min. Díky použití nových povlaků na pístech a kvalitnějších materiálech snižujících hmotnost ojnic bylo o 10 procent sníženo tření. Společně s lepší aerodynamikou a novou šestistupňovou převodovkou se tak podařilo snížit průměrnou spotřebu na 8,1 l/100 km, což je o 0,9 l méně než u předchůdce. Ke snížení spotřeby o 0,2 l na současných 6,5 l/100km došlo také u vznětového motoru.

Jak je dnes nutné, intenzivně se vylepšuje aktivní i pasivní bezpečnost. Na aktivní se podílí jak velmi tuhá karosérie tak přepracovaná geometrie zavěšení kol. Použití vysokopevnostních ocelí se zvýšilo z 33,5 na 57 procent snížilo hmotnost o 28,7 kg a zvýšilo ohybovou pevnost o 32 procent. Přední náprava McPherson i zadní víceprvková dostaly větší kotevní pouzdra více tlumící přenos vibrací a geometrie byla naladěna ještě více pro silnici. Dalšími prvky jsou vyspělé elektronické systémy VSA (stabilizační), ABS, aktivní 4WD trvale pohánějící jen přední kola a připojující ta zadní jen v okamžiku ztráty adheze vpředu. EBD se stará o maximální využití čtyřech kotoučových brzd. Výrazně posiluje bezpečnost také aktivní tempomat, který sleduje vzdálenost vozu vpředu a reaguje jak ubíráním plynu tak i přibrzděním. V případě nebezpečí kolize také utahuje pásy a razantně brzdí. Příplatkové natáčecí světlomety zlepšují přehled o dění v zatáčkách. Vždy se natáčí pouze světlomet na té straně, kam vůz zatáčí.

V interiéru připomíná vůz kategorie SUV snad již jen zvýšená poloha sedadel. I nastupování bylo usnadněno snížením prahů o 30 mm. Přístroje před volantem jsou podsvíceny moderní modrou. Řadící páka je umístěna těsně u volantu na přístrojové desce pod displejem navigace. Ten může sloužit také jako obrazovka příplatkové kamery pro couvání. Bezpečnost při kolizi zajišťují airbagy vpředu na bocích i na bočních oknech. Využití prostoru pro posádku jde do extrému. Spoustu odkládacích prostor včetně dvou velkých uzavíratelných schránek před spolujezdcem a mezi sedadly doplňují držáky plechovek ve dveřích i zadní loketní opěrce. Velký zavazadlový prostor (524 l) lze zvětšit buď posunem zadních sedadel vpřed o 150 mm, nebo jejich sklopením. Zatímco sedák je dělen 60:40, opěradlo v poměru 40:20:40. Velmi originálním řešením je možnost rozdělení prostoru na dvě patra. Přepážku lze sklopit, vyjmout nebo umístit na dno zavazadlového prostoru, kde je pro ni přichystáno ukotvení.

Nová Honda CR-V se vydala zajímavým směrem a originalita jejího vzhledu jen podporuje nastoupenou cestu Hondy. Spousta změn byla provedena na základě ohlasů zákazníků, takže není důvod aby neměla úspěch. Na náš trh již vstoupila také a prodává se v cenách od 829.000 Kč za základní model 2.0 Elegance do 1.099.000 Kč za 2,2 Top Executive.

Honda CR-V vs.Toyota RAV4 5D vs. Suzuki Grand Vitara 5D
CR-V
2,0 i-VTEC
CR-V
2,2 i-CTDi
RAV4
2,0 VVT-i
RAV4
D4-D
Grand
Vitara II
Grand
Vitara II
Délka [mm]453045304395431544704470
Šířka [mm]182018201815181518101810
Výška [mm]181018101685168516951695
Rozvor [mm]262026202560256026402640
Rozchod vpředu [mm]156515651560156015401540
Rozchod vzadu [mm]156515651560156015701570
Počet míst555555
Pohotovostní hmotnost [kg]1498161714651595-1580
Palivová nádrž [l]585860606666
Motorzážehovýpř. vznětovýzážehovýpř. vznětovýzážehovýpř. vznětový
Zdvihový objem [cm3]199722041998223119951870
vrtání/zdvih [mm]81/96,985/97,186/8686/9684/9080/93
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/6200103/400112/6000130/3600103/600095/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]192/4200340/2000194/4000400/2000-2600183/4100300/2000
Max. rychlost [km/h]190187185200175170
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,310,69.312,513,2
Komb. spotřeba [l/100 km]8,16,28,679,17,7
Rallye Dakar 2018
Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman v…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Modernizovaná Honda Jazz a nové CR-V poprvé naživo. Ve znamení nové techniky Modernizovaná Honda Jazz a nové CR-V poprvé naživo. Ve znamení nové techniky

Honda se ve Frankfurtu pochlubila modernizovaným Jazzem,…

Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu vznikl unikátní hotel z ledu!

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu…

Fanouškům seriálu Hra o trůny zaplesá radostí srdce! Ve Finsku se otevřel unikátní hotel, který je vytesán…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…