Honda CR-V– dokonalé silniční SUV

Honda CR-V– dokonalé silniční SUV

 
 

Honda CR-V se od uvedení na trhy v roce 1996 okamžitě zařadila na čelní pozice ve svém segmentu. Druhá generace od roku 2002 v nastoupeném trendu pokračovala a tak má ta třetí, právě uváděná na trhy na co navazovat.

Honda CR-V byla v roce 1995 představena v Tokiu jako první počin značky v segmentu vozů SUV a od samotného počátku byla velmi úspěšná. Koncept s designem terénního auta a technikou přizpůsobenou převážnému provozu po zpevněných silnicích slavil úspěch. Ve stejném trendu pokračovala i druhá generace, která se od první příliš výrazně vzhledově neodlišovala. Navíc v roce 2005 dostala pod kapotu vynikající vznětový motor 2,2 i-CTDi. Ten její popularitu zejména v Evropě výrazně podpořil. I když se druhá generace stále těšila dostatečnému zájmu, současný trend ve vývoji lehkých SUV se pomalu posouvá trochu jiným směrem a tak Honda přispěchala s třetí generací, aby mohla být opět tím, kdo trend výrazně určuje a ne se jím nechává unášet.

Nová Honda CR-V vstupuje na trh s výrazně pozměněným image. Jeho cílem již není hrát si na „tereňák“, ale posouvat své vlastnosti více směrem nejčastějšího použití – silnici. Nový design karosérie kombinuje dva světy. Spodní část působí velmi mohutně jak se na SUV sluší, horní partie s kabinou posunutou hodně vpřed, se naopak blíží hladkým liniím vozům MPV. Neobvykle koncipovaná příď s dvojitou mřížkou chladiče a světlomety po straně evokuje usmívající se tvář, dává vozu nezaměnitelnou podobu. Přímo revoluce se udála v koncepci zádě, kde zmizelo vně uložené náhradní kolo předchůdců. To se přestěhovalo pod dno zavazadlového prostoru a zadní dveře mohly změnit směr svého otevírání vzhůru, tak jak si zákazníci přáli. Tato část tak získala velmi atraktivní podobu s dominujícími svítilnami ve sloupcích karosérie. Také boční pohled nabízí originální řešení. Horní linie oken se prudce svažuje jako u vozů kupé, ale střecha ji sleduje stejným směrem jen pozvolna. Výsledkem je velmi dynamický pocit při zachování dostatečné prostornosti i výhledu šikmo vzad. Hodně byla také vylepšena aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu klesl o 12 procent hlavně díky optimalizaci proudění pod vozem. Rozměry vozu doznaly citelných změn, nicméně nesledují současný trend zvětšování. Délka je díky absenci náhradního kola o 105 mm kratší (4530), šířka nabrala 35 mm (1820), naopak výška ztratila 30 mm (1810). Rozvor náprav byl zkrácen o 10 mm (2620), rozchody kol vpředu i vzadu jsou nyní 1565 mm což znamená přírůstky 25 a 5 mm.

O pohon CR-V se starají opět dva motory – zážehový 2,0 i-VTEC a vznětový 2,2 i-CTDi. Zatímco vznětový je známý a osvědčený agregát, zážehový dvoulitr je zcela nový. Jeho koncepce je podobná jako u 1,8 z Civica a zaměřuje se především na větší efektivitu. Výkon 110 kW (150 k) při 6200 ot/min a točivý moment 192 Nm při 4200 ot/min je prakticky stejný s předchůdcem, ale jinak je vše jinak. Variabilní časování ventilů je spřaženo s ovládáním škrtící klapky a umožňuje při malém zatížení nastavit dlouhé otevření sacích ventilů. To má za následek, že i když je nepřirozeně hodně otevřená škrtící klapka, tak se část směsi zase vrátí zpět do sacího traktu a spoří se palivo. Nevznikají tak ztráty škrcením ve štěrbině kolem klapky a využívá se k jeho plnění pulzací. Tento režim pracuje v rozmezí otáček 1000-3500 ot/min. Díky použití nových povlaků na pístech a kvalitnějších materiálech snižujících hmotnost ojnic bylo o 10 procent sníženo tření. Společně s lepší aerodynamikou a novou šestistupňovou převodovkou se tak podařilo snížit průměrnou spotřebu na 8,1 l/100 km, což je o 0,9 l méně než u předchůdce. Ke snížení spotřeby o 0,2 l na současných 6,5 l/100km došlo také u vznětového motoru.

Jak je dnes nutné, intenzivně se vylepšuje aktivní i pasivní bezpečnost. Na aktivní se podílí jak velmi tuhá karosérie tak přepracovaná geometrie zavěšení kol. Použití vysokopevnostních ocelí se zvýšilo z 33,5 na 57 procent snížilo hmotnost o 28,7 kg a zvýšilo ohybovou pevnost o 32 procent. Přední náprava McPherson i zadní víceprvková dostaly větší kotevní pouzdra více tlumící přenos vibrací a geometrie byla naladěna ještě více pro silnici. Dalšími prvky jsou vyspělé elektronické systémy VSA (stabilizační), ABS, aktivní 4WD trvale pohánějící jen přední kola a připojující ta zadní jen v okamžiku ztráty adheze vpředu. EBD se stará o maximální využití čtyřech kotoučových brzd. Výrazně posiluje bezpečnost také aktivní tempomat, který sleduje vzdálenost vozu vpředu a reaguje jak ubíráním plynu tak i přibrzděním. V případě nebezpečí kolize také utahuje pásy a razantně brzdí. Příplatkové natáčecí světlomety zlepšují přehled o dění v zatáčkách. Vždy se natáčí pouze světlomet na té straně, kam vůz zatáčí.

V interiéru připomíná vůz kategorie SUV snad již jen zvýšená poloha sedadel. I nastupování bylo usnadněno snížením prahů o 30 mm. Přístroje před volantem jsou podsvíceny moderní modrou. Řadící páka je umístěna těsně u volantu na přístrojové desce pod displejem navigace. Ten může sloužit také jako obrazovka příplatkové kamery pro couvání. Bezpečnost při kolizi zajišťují airbagy vpředu na bocích i na bočních oknech. Využití prostoru pro posádku jde do extrému. Spoustu odkládacích prostor včetně dvou velkých uzavíratelných schránek před spolujezdcem a mezi sedadly doplňují držáky plechovek ve dveřích i zadní loketní opěrce. Velký zavazadlový prostor (524 l) lze zvětšit buď posunem zadních sedadel vpřed o 150 mm, nebo jejich sklopením. Zatímco sedák je dělen 60:40, opěradlo v poměru 40:20:40. Velmi originálním řešením je možnost rozdělení prostoru na dvě patra. Přepážku lze sklopit, vyjmout nebo umístit na dno zavazadlového prostoru, kde je pro ni přichystáno ukotvení.

Nová Honda CR-V se vydala zajímavým směrem a originalita jejího vzhledu jen podporuje nastoupenou cestu Hondy. Spousta změn byla provedena na základě ohlasů zákazníků, takže není důvod aby neměla úspěch. Na náš trh již vstoupila také a prodává se v cenách od 829.000 Kč za základní model 2.0 Elegance do 1.099.000 Kč za 2,2 Top Executive.

Honda CR-V vs.Toyota RAV4 5D vs. Suzuki Grand Vitara 5D
CR-V
2,0 i-VTEC
CR-V
2,2 i-CTDi
RAV4
2,0 VVT-i
RAV4
D4-D
Grand
Vitara II
Grand
Vitara II
Délka [mm]453045304395431544704470
Šířka [mm]182018201815181518101810
Výška [mm]181018101685168516951695
Rozvor [mm]262026202560256026402640
Rozchod vpředu [mm]156515651560156015401540
Rozchod vzadu [mm]156515651560156015701570
Počet míst555555
Pohotovostní hmotnost [kg]1498161714651595-1580
Palivová nádrž [l]585860606666
Motorzážehovýpř. vznětovýzážehovýpř. vznětovýzážehovýpř. vznětový
Zdvihový objem [cm3]199722041998223119951870
vrtání/zdvih [mm]81/96,985/97,186/8686/9684/9080/93
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/6200103/400112/6000130/3600103/600095/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]192/4200340/2000194/4000400/2000-2600183/4100300/2000
Max. rychlost [km/h]190187185200175170
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,310,69.312,513,2
Komb. spotřeba [l/100 km]8,16,28,679,17,7
ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Ženeva 2018: Honda CR-V poprvé naživo. Je opravdu prostorná! Ženeva 2018: Honda CR-V poprvé naživo. Je opravdu prostorná!

Nová generace CR-V se v Evropě začne prodávat na podzim.…

Honda láká na své ženevské novinky. Těšme se na nové CR-V nebo terénní Jazz Honda láká na své ženevské novinky. Těšme se na nové CR-V nebo terénní Jazz

Dvě sériové novinky na ženevském stánku Hondy doplní také…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Proslavila se sice rolemi v pohádkách, ovšem ve skutečnosti se herečka Michaela Kuklová (50) zatím pohádkového…

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní úředníci? Zvítězí výmluvy, či právo na informace?

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní…

Český rozhlas, respektive jeho progresivní informační web iROZHLAS.cz, si letos stejně jako minulé roky (stala…

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…