reklama


Honda CR-V– dokonalé silniční SUV

Honda CR-V– dokonalé silniční SUV

 
 

Honda CR-V se od uvedení na trhy v roce 1996 okamžitě zařadila na čelní pozice ve svém segmentu. Druhá generace od roku 2002 v nastoupeném trendu pokračovala a tak má ta třetí, právě uváděná na trhy na co navazovat.

Honda CR-V byla v roce 1995 představena v Tokiu jako první počin značky v segmentu vozů SUV a od samotného počátku byla velmi úspěšná. Koncept s designem terénního auta a technikou přizpůsobenou převážnému provozu po zpevněných silnicích slavil úspěch. Ve stejném trendu pokračovala i druhá generace, která se od první příliš výrazně vzhledově neodlišovala. Navíc v roce 2005 dostala pod kapotu vynikající vznětový motor 2,2 i-CTDi. Ten její popularitu zejména v Evropě výrazně podpořil. I když se druhá generace stále těšila dostatečnému zájmu, současný trend ve vývoji lehkých SUV se pomalu posouvá trochu jiným směrem a tak Honda přispěchala s třetí generací, aby mohla být opět tím, kdo trend výrazně určuje a ne se jím nechává unášet.

Nová Honda CR-V vstupuje na trh s výrazně pozměněným image. Jeho cílem již není hrát si na „tereňák“, ale posouvat své vlastnosti více směrem nejčastějšího použití – silnici. Nový design karosérie kombinuje dva světy. Spodní část působí velmi mohutně jak se na SUV sluší, horní partie s kabinou posunutou hodně vpřed, se naopak blíží hladkým liniím vozům MPV. Neobvykle koncipovaná příď s dvojitou mřížkou chladiče a světlomety po straně evokuje usmívající se tvář, dává vozu nezaměnitelnou podobu. Přímo revoluce se udála v koncepci zádě, kde zmizelo vně uložené náhradní kolo předchůdců. To se přestěhovalo pod dno zavazadlového prostoru a zadní dveře mohly změnit směr svého otevírání vzhůru, tak jak si zákazníci přáli. Tato část tak získala velmi atraktivní podobu s dominujícími svítilnami ve sloupcích karosérie. Také boční pohled nabízí originální řešení. Horní linie oken se prudce svažuje jako u vozů kupé, ale střecha ji sleduje stejným směrem jen pozvolna. Výsledkem je velmi dynamický pocit při zachování dostatečné prostornosti i výhledu šikmo vzad. Hodně byla také vylepšena aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu klesl o 12 procent hlavně díky optimalizaci proudění pod vozem. Rozměry vozu doznaly citelných změn, nicméně nesledují současný trend zvětšování. Délka je díky absenci náhradního kola o 105 mm kratší (4530), šířka nabrala 35 mm (1820), naopak výška ztratila 30 mm (1810). Rozvor náprav byl zkrácen o 10 mm (2620), rozchody kol vpředu i vzadu jsou nyní 1565 mm což znamená přírůstky 25 a 5 mm.

O pohon CR-V se starají opět dva motory – zážehový 2,0 i-VTEC a vznětový 2,2 i-CTDi. Zatímco vznětový je známý a osvědčený agregát, zážehový dvoulitr je zcela nový. Jeho koncepce je podobná jako u 1,8 z Civica a zaměřuje se především na větší efektivitu. Výkon 110 kW (150 k) při 6200 ot/min a točivý moment 192 Nm při 4200 ot/min je prakticky stejný s předchůdcem, ale jinak je vše jinak. Variabilní časování ventilů je spřaženo s ovládáním škrtící klapky a umožňuje při malém zatížení nastavit dlouhé otevření sacích ventilů. To má za následek, že i když je nepřirozeně hodně otevřená škrtící klapka, tak se část směsi zase vrátí zpět do sacího traktu a spoří se palivo. Nevznikají tak ztráty škrcením ve štěrbině kolem klapky a využívá se k jeho plnění pulzací. Tento režim pracuje v rozmezí otáček 1000-3500 ot/min. Díky použití nových povlaků na pístech a kvalitnějších materiálech snižujících hmotnost ojnic bylo o 10 procent sníženo tření. Společně s lepší aerodynamikou a novou šestistupňovou převodovkou se tak podařilo snížit průměrnou spotřebu na 8,1 l/100 km, což je o 0,9 l méně než u předchůdce. Ke snížení spotřeby o 0,2 l na současných 6,5 l/100km došlo také u vznětového motoru.

Jak je dnes nutné, intenzivně se vylepšuje aktivní i pasivní bezpečnost. Na aktivní se podílí jak velmi tuhá karosérie tak přepracovaná geometrie zavěšení kol. Použití vysokopevnostních ocelí se zvýšilo z 33,5 na 57 procent snížilo hmotnost o 28,7 kg a zvýšilo ohybovou pevnost o 32 procent. Přední náprava McPherson i zadní víceprvková dostaly větší kotevní pouzdra více tlumící přenos vibrací a geometrie byla naladěna ještě více pro silnici. Dalšími prvky jsou vyspělé elektronické systémy VSA (stabilizační), ABS, aktivní 4WD trvale pohánějící jen přední kola a připojující ta zadní jen v okamžiku ztráty adheze vpředu. EBD se stará o maximální využití čtyřech kotoučových brzd. Výrazně posiluje bezpečnost také aktivní tempomat, který sleduje vzdálenost vozu vpředu a reaguje jak ubíráním plynu tak i přibrzděním. V případě nebezpečí kolize také utahuje pásy a razantně brzdí. Příplatkové natáčecí světlomety zlepšují přehled o dění v zatáčkách. Vždy se natáčí pouze světlomet na té straně, kam vůz zatáčí.

V interiéru připomíná vůz kategorie SUV snad již jen zvýšená poloha sedadel. I nastupování bylo usnadněno snížením prahů o 30 mm. Přístroje před volantem jsou podsvíceny moderní modrou. Řadící páka je umístěna těsně u volantu na přístrojové desce pod displejem navigace. Ten může sloužit také jako obrazovka příplatkové kamery pro couvání. Bezpečnost při kolizi zajišťují airbagy vpředu na bocích i na bočních oknech. Využití prostoru pro posádku jde do extrému. Spoustu odkládacích prostor včetně dvou velkých uzavíratelných schránek před spolujezdcem a mezi sedadly doplňují držáky plechovek ve dveřích i zadní loketní opěrce. Velký zavazadlový prostor (524 l) lze zvětšit buď posunem zadních sedadel vpřed o 150 mm, nebo jejich sklopením. Zatímco sedák je dělen 60:40, opěradlo v poměru 40:20:40. Velmi originálním řešením je možnost rozdělení prostoru na dvě patra. Přepážku lze sklopit, vyjmout nebo umístit na dno zavazadlového prostoru, kde je pro ni přichystáno ukotvení.

Nová Honda CR-V se vydala zajímavým směrem a originalita jejího vzhledu jen podporuje nastoupenou cestu Hondy. Spousta změn byla provedena na základě ohlasů zákazníků, takže není důvod aby neměla úspěch. Na náš trh již vstoupila také a prodává se v cenách od 829.000 Kč za základní model 2.0 Elegance do 1.099.000 Kč za 2,2 Top Executive.

Honda CR-V vs.Toyota RAV4 5D vs. Suzuki Grand Vitara 5D
CR-V
2,0 i-VTEC
CR-V
2,2 i-CTDi
RAV4
2,0 VVT-i
RAV4
D4-D
Grand
Vitara II
Grand
Vitara II
Délka [mm]453045304395431544704470
Šířka [mm]182018201815181518101810
Výška [mm]181018101685168516951695
Rozvor [mm]262026202560256026402640
Rozchod vpředu [mm]156515651560156015401540
Rozchod vzadu [mm]156515651560156015701570
Počet míst555555
Pohotovostní hmotnost [kg]1498161714651595-1580
Palivová nádrž [l]585860606666
Motorzážehovýpř. vznětovýzážehovýpř. vznětovýzážehovýpř. vznětový
Zdvihový objem [cm3]199722041998223119951870
vrtání/zdvih [mm]81/96,985/97,186/8686/9684/9080/93
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/6200103/400112/6000130/3600103/600095/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]192/4200340/2000194/4000400/2000-2600183/4100300/2000
Max. rychlost [km/h]190187185200175170
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,310,69.312,513,2
Komb. spotřeba [l/100 km]8,16,28,679,17,7
Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň

Rakouská policie večer zadržela ve Vídni muže podezřelého…

ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vede správní…

Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů

Praha nejspíš investuje do městského radiového systému v…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Dnes 18:59

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Šokující zpověď dětské otrokyně: Anneke od 6 let sloužila pedofilům

Šokující zpověď dětské otrokyně: Anneke od 6 let…

Anneke Lucas (53) byla v šesti letech unesena a prodána na pobavení prominentním pedofilům v Belgii.…

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

 

iSport.cz

Pešta po prohře v UFC: Pořád nechápu, jak to škrcení soupeř dotáhl

Pešta po prohře v UFC: Pořád nechápu, jak to škrcení…

Byl to šok. Pro komentátory, pro fanoušky i jeho samotného. Jediný český bojovník v UFC Viktor Pešta do teď…

Hamza o Koukalové: Někteří lidé se chtěli přiživit na jejím úspěchu

Hamza o Koukalové: Někteří lidé se chtěli přiživit…

Jiří Hamza, první muž českého biatlonu, byl hostem nového pořadu iSport TV Overtime. Se šéfredaktorem deníku…

 

Reflex.cz

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

 
 
reklama