21.9. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA!

 

Dosavadní nabídku motorů doplní v páté generaci CR-V zcela nový pohon Honda Hybrid Performance. Kombinuje dva elektromotory se spalovacím agregátem.

Současné CR-V, vyráběné od loňska je už pátou generací vozu, který byl v 90. letech jedním z iniciátorů třídy vozidel pro volný čas. Na českém trhu je nabízena s jediným motorem, zážehovým 1.5 VTEC, už brzy však v nabídce přibude také hybridní verze.

Ač Honda vyrábí hybridy už od roku 1999, v modelu CR-V pohon kombinující spalovací motor s elektrickým nikdy nenabízela. Nové CR-V Hybrid je tak prvním „céervéčkem“ s tímto druhem pohonu.

V tomto týdnu se v rubrice bazar věnujeme právě hybridnímu hnacímu ústrojí Hondy, známém jako IMA. Jde o zkratku Integrated Motor Assist, což vlastně říká vše. A sice, že elektrický motor je tady primárně v roli pomocného pohonu, který zlepšuje vlastnosti poháněcího ústrojí.

Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

Místo jednoho jsou dva

Pohon Honda Hybrid Performance je však něčím úplně jiným, než dosavadní Honda IMA. Ano, také spojuje výhody elektromotoru se spalovacím agregátem, v tomto případě se čtyřválcem, 2,0 litru s výkonem 135 kW, jehož známý systém proměnného časování rozvodu i-VTEC je nastaven tak, aby motoru umožnil pracovat v Atkinsonově cyklu. Nejde o nic nového, neboť už motor 1.8 i-VTEC (R18A) vídaný v obou předchozích generacích Civicu toto nabízel, samozřejmě bez propojení s elektromotorem.

Zásadní rozdíl mezi pohony Honda IMA a Honda Hybrid Performance tkví v jejich uspořádání. V IMA je použit pouze jeden elektromotor, vložený mezi spalovací motor a převodovku. Tou je buď variátor nebo v případě kupé CR-Z šestistupňový manuál.

U nového pohonu jsou použity elektromotory dva. Celý pohon se navíc obejde bez klasické mechanické vícestupňové převodovky. Takže jak to pracuje?

Ve třech režimech

V souvislosti s pohonem Honda Hybrid Performance se mluví o technice inteligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Pohon v zásadě pracuje ve třech odlišných režimech. Prvním je čistě elektrický pohon, kdy jsou kola přímo poháněna trakčním elektromotorem. Napájen je z akumulátorů typu lithium-ion. Spalovací motor v tomto režimu neběží, takže auto v danou chvíli neprodukuje emise. Jde o režim určený primárně do města.

Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

Druhý je hybridní mód. Jak název napovídá, pohonu se účastní jak elektromotor, tak také spalovací agregát. Ale pozor, druhý jmenovaný nikoliv v roli přímého pohonu nápravy, ale pouze coby pohon druhého elektromotoru, který je ve funkci generátoru elektrického proudu. To znamená, že v hybridním režimu vůz stále přímo pohání pouze trakční elektromotor. Současně jsou ale spalovacím motorem, respektive generátorem dobíjeny akumulátory. Výhodou tohoto režimu je solidní akcelerace, při současné, velmi nízké spotřebě paliva a emisích. I proto se uplatní zejména při jízdách mimo město.

Jízdní dojmy s Hondou CR-V: Nejžádanější SUV světa je ještě prostornější. Stačí mu 1.5 VTEC Turbo?

Poslední režim počítá výhradně s pohonem spalovacím motorem a přijde vhod zejména na dálnici, tedy při vyšších rychlostech. Benzinový čtyřválec v daném režimu přímo pohání hnací nápravu vozidla. Spojení spalovacího motoru s pohonem nápravy zajišťuje třecí spojka, která je pouze v tomto režimu sepnutá. U výše zmíněných dvou je naopak rozpojena. Jelikož trakční elektromotor je s hnací nápravou spojený napevno, umožňuje při brzdění rekuperaci energie, kdy dobíjí akumulátor.

Plynule a tiše

Honda u nového hybridního pohonu CR-V slibuje zejména velmi plynulou jízdu včetně akcelerace a také nad očekávání nízkou úroveň hluku. V jakém režimu se pohon nachází, může řidiči sledovat na multifunkčním monitoru v režimu energetického diagramu. V Evropě bude nová Honda CR-V Hybrid představena říjnu 2018, přičemž dodávky k prvním zákazníkům mají začít na počátku příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu

Nový nástupce kompaktní třídy Škoda Auto už neponese…

Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých

Záplavy vyvolané prudkými srážkami, které v noci na…

V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi

Německá policie prohledala kanceláře automobilky Opel…

ANO ovládne Karlovy Vary. Do koalice jde s ODS a místními Karlovaráky ANO ovládne Karlovy Vary. Do koalice jde s ODS a místními Karlovaráky

V Karlových Varech vznikla koalice vítězné ANO s…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší

Zástupci BMW hovoří o nové řadě 3 jako o vozu s…

 






 
Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Dnes 13:42

Škoda už dopředu dala najevo, že nový zástupce kompaktní třídy neponese jméno Rapid. Finální jméno překvapilo.




Blesk.cz

Bačo, rozhodni! Kapustnica, nebo kyselica? 2 recepty na polévky ze zelí

Bačo, rozhodni! Kapustnica, nebo kyselica? 2 recepty…

Co vás ve stále chladnějším podzimním počasí spolehlivě zahřeje? Kromě šály, svetru a zapnutého topení také…

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z úřadu práce! Jaké jsou změny v »rodičáku«, příspěvku na péči či podpoře v nezaměstnanosti?

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z…

Jste v nouzi a nevíte si rady? Hrozí vám ztráta práce a toužíte po rekvalifi kaci? Netušíte, jak se změnila výše…

 

iSport.cz

Kozákův konec? Spory v týmu za ním prý nejsou. Nahradit ho může Hapal

Kozákův konec? Spory v týmu za ním prý nejsou.…

Prezident slovenského fotbalového svazu Ján Kováčik odmítl, že by za nečekaným nedělním koncem trenéra Jána…

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu, smál se po zápase

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu,…

Když se k tomuhle gestu odhodlal, asi ho nenapadlo, jaký bude mít ohlas. Jenže kamery v NHL zachytí vše a viděly…

 

Reflex.cz

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční stromky už mizí, nevidíme skutečnou hrozbu

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční…

Generál Petr Pavel, bývalý šéf Vojenského výboru NATO, potřebuje svobodu a volnost. Má toho hodně na srdci a…

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly nejméně třináct mrtvých, do mnoha obcí se nedá dostat

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly…

Jih Francie v noci na dnešek zasáhly prudké deště a záplavy, které si vyžádaly nejméně třináct mrtvých a několik…