21.9. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA!

 

Dosavadní nabídku motorů doplní v páté generaci CR-V zcela nový pohon Honda Hybrid Performance. Kombinuje dva elektromotory se spalovacím agregátem.

Současné CR-V, vyráběné od loňska je už pátou generací vozu, který byl v 90. letech jedním z iniciátorů třídy vozidel pro volný čas. Na českém trhu je nabízena s jediným motorem, zážehovým 1.5 VTEC, už brzy však v nabídce přibude také hybridní verze.

Ač Honda vyrábí hybridy už od roku 1999, v modelu CR-V pohon kombinující spalovací motor s elektrickým nikdy nenabízela. Nové CR-V Hybrid je tak prvním „céervéčkem“ s tímto druhem pohonu.

V tomto týdnu se v rubrice bazar věnujeme právě hybridnímu hnacímu ústrojí Hondy, známém jako IMA. Jde o zkratku Integrated Motor Assist, což vlastně říká vše. A sice, že elektrický motor je tady primárně v roli pomocného pohonu, který zlepšuje vlastnosti poháněcího ústrojí.

Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

Místo jednoho jsou dva

Pohon Honda Hybrid Performance je však něčím úplně jiným, než dosavadní Honda IMA. Ano, také spojuje výhody elektromotoru se spalovacím agregátem, v tomto případě se čtyřválcem, 2,0 litru s výkonem 135 kW, jehož známý systém proměnného časování rozvodu i-VTEC je nastaven tak, aby motoru umožnil pracovat v Atkinsonově cyklu. Nejde o nic nového, neboť už motor 1.8 i-VTEC (R18A) vídaný v obou předchozích generacích Civicu toto nabízel, samozřejmě bez propojení s elektromotorem.

Zásadní rozdíl mezi pohony Honda IMA a Honda Hybrid Performance tkví v jejich uspořádání. V IMA je použit pouze jeden elektromotor, vložený mezi spalovací motor a převodovku. Tou je buď variátor nebo v případě kupé CR-Z šestistupňový manuál.

U nového pohonu jsou použity elektromotory dva. Celý pohon se navíc obejde bez klasické mechanické vícestupňové převodovky. Takže jak to pracuje?

Ve třech režimech

V souvislosti s pohonem Honda Hybrid Performance se mluví o technice inteligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Pohon v zásadě pracuje ve třech odlišných režimech. Prvním je čistě elektrický pohon, kdy jsou kola přímo poháněna trakčním elektromotorem. Napájen je z akumulátorů typu lithium-ion. Spalovací motor v tomto režimu neběží, takže auto v danou chvíli neprodukuje emise. Jde o režim určený primárně do města.

Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

Druhý je hybridní mód. Jak název napovídá, pohonu se účastní jak elektromotor, tak také spalovací agregát. Ale pozor, druhý jmenovaný nikoliv v roli přímého pohonu nápravy, ale pouze coby pohon druhého elektromotoru, který je ve funkci generátoru elektrického proudu. To znamená, že v hybridním režimu vůz stále přímo pohání pouze trakční elektromotor. Současně jsou ale spalovacím motorem, respektive generátorem dobíjeny akumulátory. Výhodou tohoto režimu je solidní akcelerace, při současné, velmi nízké spotřebě paliva a emisích. I proto se uplatní zejména při jízdách mimo město.

Jízdní dojmy s Hondou CR-V: Nejžádanější SUV světa je ještě prostornější. Stačí mu 1.5 VTEC Turbo?

Poslední režim počítá výhradně s pohonem spalovacím motorem a přijde vhod zejména na dálnici, tedy při vyšších rychlostech. Benzinový čtyřválec v daném režimu přímo pohání hnací nápravu vozidla. Spojení spalovacího motoru s pohonem nápravy zajišťuje třecí spojka, která je pouze v tomto režimu sepnutá. U výše zmíněných dvou je naopak rozpojena. Jelikož trakční elektromotor je s hnací nápravou spojený napevno, umožňuje při brzdění rekuperaci energie, kdy dobíjí akumulátor.

Plynule a tiše

Honda u nového hybridního pohonu CR-V slibuje zejména velmi plynulou jízdu včetně akcelerace a také nad očekávání nízkou úroveň hluku. V jakém režimu se pohon nachází, může řidiči sledovat na multifunkčním monitoru v režimu energetického diagramu. V Evropě bude nová Honda CR-V Hybrid představena říjnu 2018, přičemž dodávky k prvním zákazníkům mají začít na počátku příštího roku.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná

Kandidátku KSČM do voleb do Evropského parlamentu povede…

Turismus v KLDR: Prázdné hotely, psí barbecue a neustálý dozor Turismus v KLDR: Prázdné hotely, psí barbecue a neustálý dozor

Zatímco běžný Severokorejec nemá s vnějším světem žádný…

The Times: Většina britské vlády má brexitovou dohodu za mrtvou. Mluví se i o novém referendu The Times: Většina britské vlády má brexitovou dohodu za mrtvou. Mluví se i o novém referendu

Většina členů britské vlády považuje brexitovou dohodu…

Železničáři si po stávce vybojovali u Deutsche Bahn zvýšení platů Železničáři si po stávce vybojovali u Deutsche Bahn zvýšení platů

Německá železniční společnost Deutsche Bahn ohlásila…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě

Na silničkách v okolí španělské Sevilly jsme si dali…

Nová Honda CR-V prozradila český ceník. Láká na superbohatou základní výbavu Nová Honda CR-V prozradila český ceník. Láká na superbohatou základní výbavu

Pátá generace Hondy CR-V na český trh vstupuje výhradně…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se připojily nahotinky

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se…

V Paříži se dnes k protivládním protestům sešlo zhruba 3000 členů hnutí takzvaných žlutých vest, tedy mnohem…

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

 

iSport.cz

Manchester City opět vede ligu, výhru nad Evertonem řídil Gabriel Jesus

Manchester City opět vede ligu, výhru nad Evertonem…

Fotbalisté Manchesteru City v úvodním zápase 17. kola Premier League porazili Everton 3:1. Výhru dvěma góly…

Parťák mu umřel před očima. Holeček o horách, smrti i

Parťák mu umřel před očima. Holeček o horách, smrti…

Rozhodla vteřina. Smrt parťáka zavinila karabina natočená zobáčkem vzhůru, o kterou si bundou zavadil. Uvolnil…

 

Reflex.cz

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…

Má to logiku? Kalousek se stydí za Babiše, jako se prý styděl za rakouské nápisy, vyzývající Čechy, aby nekradli

Má to logiku? Kalousek se stydí za Babiše, jako se…

Advent neadvent, českému veřejnému prostoru vládne stále Babiš, Babiš a Babiš. Zdá se, že dokud nebude řádně…