Honda FR-V 1.8i – šest míst na tři písmena

Honda FR-V 1.8i – šest míst na tři písmena

 
 
17.12. 2007 Libor Zezulka

Šest míst se v 4,3 m dlouhém autě nevidí příliš často a to ani po tom, co se na trhu usadily hned dva modely. Ten japonský se v modelovém roce 2007 dočkal několika drobných inovací a motoru 1,8 l z nového Civiku.

Když budete chvíli zkoumat prodejní statistiky Hondy na českém trhu, zjistíte, že FR-V úspěšně tančilo prakticky jen jediné léto - v roce 2005. Tehdy, v prvním kompletním roce na českém trhu (prodej byl odstartován na podzim roku 2004), se prodaly necelé dvě stovky šestimístných MPV se značkou Honda. V následujícím roce se roční objemy pohybovaly jen kolem necelých osmi desítek vozů a podobný výsledek může Honda čekat také v letošním roce, kdy se začala prodávat inovovaná verze. Na výborných užitných vlastnostech se za tři roky prakticky nic neměnilo. Znamená poslední místo mezi japonskými MPV, že Honda vyslala na trh špatný výrobek? Když jste se dostali až sem, asi tušíte jaká bude odpověď...

obrázek [555 x 299]
 

Těžko identifikovatelný facelift

Od uvedení šestimístné kompaktní Hondy už letos uplynuly tři roky, a tak přišla na řadu povinná omlazovací kúra, obvyklá u většiny japonské produkce. Inovační cykly Hondy přeci jen už nejsou tak brutálně krátké, jako dříve, takže došlo jen na několik více méně estetických změn. Modelový rok 2007 odlišuje tmavě chromovaná mřížka chladiče, mírně inovované světlomety, kliky dveří a zadní skupinové svítilny. Uvnitř FR-V (Flexible Recreational Vehicle) jsou sedadla a panely dveří čalouněny novou měkkou látkou v modrošedé barvě a na středovém panelu se nyní u všech modelů nachází nový vzor interiérového obložení. Praktické je dodatečné světlo osvětlující zavazadlový prostor.

Vnitřní prostor

…je obdivuhodný zejména v poměru k celkovým vnějším rozměrům. Na délce 4,3 m se usadí celkem šest cestujících ve dvou řadách. Má to pochopitelně svá specifika. Začneme u řidiče. Jeho poloha zcela vlevo je zřejmě tou nejméně překážející neobvyklostí. Na některé ovladače na přístrojové desce je z místa řidiče zhoršený dosah, ale zásadnější výtka směřuje k do ruky skvěle padnoucí řadicí páce, která však snadno přijde do kontaktu s kolenem řidiče za volantem. Poloha řidiče je podobná jako v mnohem větších dodávkách. To ale není ani výtka ani pochvala, jen holé konstatování, na které je třeba se připravit. Z dodávek snad pochází také nápad umístit do přední řady hned tři sedadla. Prostřední je o málo užší než dvě krajní, která se díky nové koncepci dostala zcela na kraj půdorysu auta.

obrázek [555 x 374]
 

Jste-li v autě v šesti, nabízí se možnost odsunout prostředního vzad o několik centimetrů. Dospělí se tak nemusí tísnit v ramenou. Posuv vzad bohužel současně znamená nepříjemné zmenšení prostoru ve druhé řadě, resp. místa pro zavazadla. Ať děláte co děláte, musíte ve třech vpředu aspoň trochu spolupracovat. Dospělý spolujezdec uprostřed se přeci jen dostává do kontaktu s přístrojovou deskou a řadicí pákou častěji než je zdrávo, a tak doporučení umisťovat na páté a šesté místo (jsou-li to ta uprostřed) cestující menšího vzrůstu platí i v netradičně uspořádaném MPV.

Na rozdíl od běžných vozů této třídy zadní sedadla není možné vyjmout ani posunovat (mimo prostředních), jedinou možností jak využít variabilitu tak zůstává sklopení. Tuto disciplínu praktičnosti zvládá FR-V na výbornou, když vzniká užitná plocha bez schodu.

Extrémní šířka a takřka kolmé boky vozu znamenají, že při menším než plném obsazení je v tomto MPV nadbytek místa do šířky, ale objemnější postavy se budou navzdory tomu cítit utiskovány bočními dveřmi. Sklopením předního prostředního sedadla získáte odkládací plochu mezi sedadly, nyní i se dvěma přihrádkami a držáky nápojů. Jízda ve dvou vzdáleně připomíná invazní transport v armádním Hummeru, protože k vašemu spolucestujícímu máte vskutku hodně daleko. Zavřít nedovřené dveře vaší spolujezdkyně je nelehký úkol.

Vzadu se posádka těší ze zcela rovné podlahy, prostřední cestující vpředu má chodidla na mírně nakloněné podlaze.

obrázek [555 x 336]
 

Jízda

…s novým čtyřválcem pod kapotou FR-V je příjemným zážitkem. Značka proslulá výrobou motorů zhmotnila snad všechny dobré vlastnosti, jaké by zážehový motor rodinného vozu měl mít. Motor s jediným vačkovým hřídelem se při nízkých otáčkách a zatíženích projevuje jen slabým hlukem a minimálními vibracemi. Díky variabilnímu časování a zdvihu 16 ventilů máte pod plynem k dispozici už od 2 tisíc otáček 160 Nm točivého momentu a vrchol se 174 Nm přichází za hranicí 4000 ot./min. Ochota vytáčet se a vydávat při tom příjemně zabarvený zvuk, jakoby se ani k rodinnému MPV nehodila. Jenže tady se probouzí sportovní minulost, kterou si Honda nese ve své genetické výbavě.

Naše jízdy s polovičním zatížením skončily s průměrem na osmilitrové hranici, ale mimo město lze jezdit i za šest a náklady na městský provoz do značné míry závisí na tom, jak moc budete ochotní pracovat s přesně řadící pákou šestistupňové převodovky.

Kultura cestování je v Hondě FR-V na vysoké úrovni, v mnohém připomíná konkurenční Toyoty, ale i přes standardně pohodlné naladění podvozku dovoluje širokému vozu s velkým rozvorem, rozchodem kol a minimálními převisy, přeci jen více divočiny v zatáčkách.

Všechno dobré

obrázek [300 x 299] …a přesto se obchodní úspěchy evropských MPV jaksi nedostavují. Čím to je? Honda nabízí za necelých 620 tisíc automobil, který má mnoha konkurenty závidění hodnou výbavu, výkonný a kultivovaný motor, šestistupňovou převodovku a jízdní vlastnosti, které splňují vše co od takového vozu lze čekat. Připlácet není třeba za automatickou klimatizaci, úplnou elektrickou výbavu, ani tempomat.

Zlobí snad jen ergonomie pracoviště řidiče (možnosti a rozsah nastavení volantu, poloha sezení, dosažitelnost ovládacích prvků), omezené vedení těla v sedadlech a podprůměrná variabilita uspořádání interiéru, daná minimálními vnějšími rozměry. A to je možná onen problém. Kvalitní a dobře vybavená Honda patří vnějšími rozměry k nejmenším modelům na trhu. Překonat psychologickou hranici bývá pro Čecha velmi obtížné, i když jde o racionálně zdůvodnitelnou volbu.

Související články:

První cena vozu619.900,-Kč (FR-V 1.8 i-VTEC, 103 kW, Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací619.900,-Kč (FR-V 1.8 i-VTEC, 103 kW, Comfort)
Základní cena testovaného vozu619.900,-Kč (FR-V 1.8 i-VTEC, 103 kW, Comfort)
Cena testovaného vozu vč. příplatků619.900,-Kč (FR-V 1.8 i-VTEC, 103 kW, Comfort)

Plusy

  • prostorný šestimístný interiér
  • kultivovaný, silný a přiměřeně úsporný motor
  • přesné řazení a řízení
  • komfortní odpružení
  • dobré jízdní vlastnosti
  • dostatek odkládacích prostor

Minusy

  • kolize předního cestujícího uprostřed s ruční brzdou a řadicí pákou
  • nevýrazné boční vedení sedadel
  • ergonomické řešení polohy řidiče za volantem
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda FR-V 1.8i

Cena v základní výbavě: 619 900 Kč Cena v testované výbavě: 619 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, stabilizační systém, airbag na straně řidiče, airbag na straně spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektricky ovládaný posuv předních oken, elektricky ovládaný posuv zadních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kapsa na opěradle řidiče a spolujezdce, tempomat - ovládání na volantu (podsvícené), automatická klimatizace (A/C), pylový mikrofiltr, kliky dveří (vnitřní) v chromu, palubní počítač, vnější zrcátka v barvě vozu, směrová světla ve zpětných zrcátkách, metalická / perleťová barva, autorádio s přehrávačem CD, ovládání autorádia na volantu, automatická regulace hlasitosti

Výbava testovaného vozu:základní

Harley-Davidson kvůli evropským clům přesune část výroby do zámoří Harley-Davidson kvůli evropským clům přesune část výroby do zámoří

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson se kvůli…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Sexy účetnictví Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Sexy účetnictví

Investoři mají nové zaklínadlo. Paradoxně zní zcela…

 

Štítky Honda Testy MPV

Technické údaje
Motor Honda FR-V 1.8i
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1799
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 6.3 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 439 / 1049
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1419 / 556
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4285
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1610
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda FR-V 1.8i
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku! VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Volkswagen Motorsport vyrazil na letošní ročník…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Honda FR-V: Výroba japonského MPV skončí v srpnu, bez nástupce Honda FR-V: Výroba japonského MPV skončí v srpnu, bez nástupce

Britské zastoupení Hondy dnes oznámilo, že výroba modelu…

Modernizovaná Honda FR-V Modernizovaná Honda FR-V

Japonské kompaktní MPV Honda FR-V prošlo pro modelový rok…

 



 
VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline – Dává smysl?

TEST: VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline – Dává smysl?

Dnes 13:04

Těm, kterým přijde nový Tiguan příliš malý a na velký Touareg nemají finance, mohou u VW sáhnout po Tiguan Allspace.




Blesk.cz

Erdogan vyhrál prezidentské volby v Turecku už v prvním kole: Soupeř přiznal porážku

Erdogan vyhrál prezidentské volby v Turecku už v…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan obhájil svůj mandát už v prvním kole voleb. Po sečtení více než 97…

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Češi začnou Ligu národů na Slovácku, proti Slovákům půjdou v Praze

Češi začnou Ligu národů na Slovácku, proti Slovákům…

Úvodní zápas fotbalové Ligy národů mezi Českem a Ukrajinou se odehraje 6. září od 20:45 v Uherském Hradišti na…

 

Reflex.cz

Party v zakulisí: Fotili jsme hvězdy pražského Metronome festivalu

Party v zakulisí: Fotili jsme hvězdy pražského…

Festival Metronome skončil. Co po něm zůstane? Tak především výjimečné zážitky, ten nejsilnější z jedinečného…

Povstalec proti blbosti: Podívejte se na neznámou kolekci vtipů Vladimíra Jiránka

Povstalec proti blbosti: Podívejte se na neznámou…

Kresby a filmy Vladimíra Jiránka jsem před listopadem 1989 vnímal jako potměšilé vzkazy o pitomosti režimu i…