Honda GL1800 Gold Wing: Vrchol luxusu na dvou kolech v nové generaci

 

Honda oficiálně představuje novou generaci své vlajkové lodi mezi cestovními motocykly. Novinka zachovává tradiční jméno Gold Wing i šest válců, ale od svých předchůdců se vzdaluje díky výraznému odlehčení své konstrukce i vzhledu.

Honda uvedla první generaci stroje, který dnes celý svět zná jako Gold Wing, v polovině sedmdesátých let. Tehdy se jednalo o model GL1000, který měl být původně strojem spíše sportovního ražení, ale nakonec se poměrně rychle vyprofiloval v oblíbený stroj cestovatelů.

Tomu odpovídala proměna z čistého naháče v cesťák s velkou kapotáží, pohodlným sedlem a sadou kufrů, v jehož výbavě nechybělo ani rádio. Spolu s rostoucí výbavou a zaměřením na komfort se zvyšoval i objem původního plochého čtyřválce, který z jednoho litru vzrostl až na 1,2 litru.

Již v roce 1984 bylo jasné, že možnosti čtyřválce jsou vyčerpány a u Hondy byl zahájen vývoj zcela nového motocyklu, jehož srdcem se stal plochý kapalinou chlazený šestiválec. Tímto strojem se stala Honda GL1500 Gold Wing, která byla na trh uvedena v roce 1988 a v nabídce své značky se bez výraznějších změn udržela až do roku 2000, kdy nastoupil model GL1800 Gold Wing, který se nyní chystá odejít na odpočinek a uvolnit místo svému právě představenému jmenovci.

Šest válců v jedné stopě: Velká galerie (1. díl)

Honda GL1800 Gold Wing pro modelový rok 2018 přichází jako zcela nový stroj, jehož základem zůstává plochý šestiválcový motor, ale oproti svému předchůdci i přes neuvěřitelně rozsáhlou výbavu představuje o mnoho lehčí a výrazně agilnější motocykl s téměř sportovní vizáží.

Cílem vývojového týmu bylo stvořit motocykl, který si jeho jezdci nevyberou pouze na dovolenou napříč státy či kontinenty, ale s radostí na něj usednou i při krátké projížďce městem či vyjížďce po okresních silnicích.

Honda i proto svou čerstvou novinku pro modelový rok 2018 nabídne v základním provedení GL1800 Gold Wing a zároveň i ve verzi „Tour“ vybavené vrchním kufrem za zády spolujezdce, u níž bude v nabídce také dvouspojková DCT převodovka a airbag.

Motor a podvozek byly navrženy společně, díky čemuž se jezdec posunul vpřed o 36 mm a bylo tak možné vytvořit mnohem kompaktnější motocykl. Rám z hliníkových profilů byl navržen tak, aby umožnil posunutí motoru směrem vpřed o 40 mm a zároveň zajištění prvotřídní kontroly nad odpružením a stability přídě díky její tuhosti a snížení tření. Úroveň tlumení je možné regulovat elektricky.

Srdcem novinky je motor o objemu 1833 cm3. Stále se jedná o horizontálně uložený šestiválec s protiběžnými písty, nyní je však každý válec vybaven čtyřmi ventily namísto dosavadních dvou, motor má mnohem kompaktnější rozměry a je o 6,2 kg lehčí.

Maximální výkon 93 kW (126 k) je k dispozici při 5500 min-1, maximum točivého momentu 170 Nm je dosaženo při 4500 min-1. Vrtání 73 mm (dosud 74 mm) bylo optimalizováno na zdvih s hodnotou 73 mm a rozestupy mezi osami sousedních válců se zkrátily o 9 mm; levé a pravé válce jsou navzájem posunuty o 4 mm a vložky válců jsou nyní hliníkové. Kompresní poměr činí 10,5 : 1.

Šest válců v jedné stopě: Velká galerie (2. díl)

Šestiválec je nově vybaven elektronicky řízenou škrticí klapkou a nabízí čtyři jízdní režimy, které nesou označení Tour, Sport, Econ a Rain.

Systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) zajišťuje trakci zadního kola, zatímco charakteristika odpružení a činnost kombinované brzdové soustavy (Combined Brake System – CBS) se upravují v závislosti na zvoleném režimu. Asistent pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist - HSA) a systém vypnutí motoru při zastavení (Idling Stop) usnadňují ovládání stroje a pomáhají snižovat spotřebu paliva.

Manuální převodovka je šestistupňová, zatímco nová dvouspojková převodovka (Dual Clutch Transmission – DCT) disponuje sedmi rychlostními stupni. U ní jsou charakter ovládání spojek, rychlost řazení a hladiny otáček pro řazení/podřazování přizpůsobené pro jednotlivé jízdní režimy. Převodovka také disponuje funkcí pomalého popojíždění vpřed i vzad. Verze s manuální převodovkou využívá stejný systém zpátečky jako předchozí generace.

Motocykl s rozvorem kol 1695 mm je dlouhý 2475 mm, resp. 2575 mm ve verzi „Tour“. Předchozí model Gold Wing vážil 413 kg (s náplněmi) a hmotnost nového Gold Wingu s náplněmi činí 365 kg. Verze Gold Wing Tour váží 379 kg (s náplněmi) a verze s DCT a airbagem váží 383 kg (s náplněmi).

Honda GL1800 Gold Wing pro modelový rok 2018 se vedle svého nového rámu, podvozku a kompletně přepracované pohonné jednotky pyšní i zcela nově navrženým designem s ostře řezanými liniemi kapotáže. Ta zaujme LED světly i elektricky ovládaným větrným štítem. Výbava motocyklu pak přitahuje pozornost prostřednictvím inteligentního klíče, Apple CarPlay či připojení pomocí technologie Bluetooth.

Video

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
V Jižní Americe nesmíte nikdy kritizovat, říká obchodník Pavel Šembera V Jižní Americe nesmíte nikdy kritizovat, říká obchodník Pavel Šembera

Latinoameričany lidé často vnímají zažitým stereotypem,…

Ukrajina jedná s USA o zbraňových dodávkách Ukrajina jedná s USA o zbraňových dodávkách

Ukrajina jedná se Spojenými státy o možných dodávkách…

Evropská unie uvalí cla na dovoz elektrokol z Číny Evropská unie uvalí cla na dovoz elektrokol z Číny

Evropská unie začne od soboty uplatňovat cla na dovoz…

Policie evakuovala stanici metra Anděl, kvůli hlášení o výbušnině Policie evakuovala stanici metra Anděl, kvůli hlášení o výbušnině

V prostorách stanice metra Anděl se podle anonymního…

 
Zdroj: Honda Motor Europe LTD.

Štítky Honda Motorky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8 Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Po úniku fotek již BMW oficiálně představuje modernizaci…

 





 
Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli

TEST: Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli

Dnes 12:50

Ani úplně malé, ani moc velké. Hodně odvezou, snadno zaparkují. Nově se shodují i počtem válců. Proto opět stojí proti sobě Clio Grandtour a Fabia Combi.




Blesk.cz

Rytmusova Jasmina promluvila o jménech pro miminko! Kdy bude veselka?

Rytmusova Jasmina promluvila o jménech pro miminko!…

Moderátorka Jasmina Alagičová (29), kterou si rapper Rytmus odvezl na pár dní na luxusní dovolenou na Maledivy,…

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na mrznoucí mlhy

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na…

O víkendu přijde po vydatném sněžení ochlazení. I v nížinách bude teplota po ránu ojediněle klesat až k -10 °C,…

 

iSport.cz

Slováci otevřeli národní stadion. Nahlédněte do útrob Tehelného pole!

Slováci otevřeli národní stadion. Nahlédněte do…

Konečně se dočkali. Od roku 2010 museli fotbalisté Slovanu Bratislava hrát své domácí zápasy v azylu na…

Změny ve Spartě: Kaya na cestě do Turecka, přestup Vukadinoviče padl

Změny ve Spartě: Kaya na cestě do Turecka, přestup…

Nejen posilování kádru, ale i jeho redukce o nechtěné hráče je proces, kterým se napříč lednem usilovně zabývá…

 

Reflex.cz

Audit dotací Agrofertu nemusí skončit potrestáním. Výsledky kontroly mu mohou paradoxně pomoci

Audit dotací Agrofertu nemusí skončit potrestáním.…

Na to, s jakým závěrem skončí kontrola dotací, které čerpaly v předchozích letech firmy holdingu Agrofert, si…

Přestane už Česká televize budovat kult moderátorské osobnosti Václava Moravce?

Přestane už Česká televize budovat kult moderátorské…

Asi není v Česku člověka, který by neznal diskuzní televizní pořad Otázky Václava Moravce. Víte, jak dlouho se…