Honda GL1800 Gold Wing: Vrchol luxusu na dvou kolech v nové generaci

 

Honda oficiálně představuje novou generaci své vlajkové lodi mezi cestovními motocykly. Novinka zachovává tradiční jméno Gold Wing i šest válců, ale od svých předchůdců se vzdaluje díky výraznému odlehčení své konstrukce i vzhledu.

Honda uvedla první generaci stroje, který dnes celý svět zná jako Gold Wing, v polovině sedmdesátých let. Tehdy se jednalo o model GL1000, který měl být původně strojem spíše sportovního ražení, ale nakonec se poměrně rychle vyprofiloval v oblíbený stroj cestovatelů.

Tomu odpovídala proměna z čistého naháče v cesťák s velkou kapotáží, pohodlným sedlem a sadou kufrů, v jehož výbavě nechybělo ani rádio. Spolu s rostoucí výbavou a zaměřením na komfort se zvyšoval i objem původního plochého čtyřválce, který z jednoho litru vzrostl až na 1,2 litru.

Již v roce 1984 bylo jasné, že možnosti čtyřválce jsou vyčerpány a u Hondy byl zahájen vývoj zcela nového motocyklu, jehož srdcem se stal plochý kapalinou chlazený šestiválec. Tímto strojem se stala Honda GL1500 Gold Wing, která byla na trh uvedena v roce 1988 a v nabídce své značky se bez výraznějších změn udržela až do roku 2000, kdy nastoupil model GL1800 Gold Wing, který se nyní chystá odejít na odpočinek a uvolnit místo svému právě představenému jmenovci.

Šest válců v jedné stopě: Velká galerie (1. díl)

Honda GL1800 Gold Wing pro modelový rok 2018 přichází jako zcela nový stroj, jehož základem zůstává plochý šestiválcový motor, ale oproti svému předchůdci i přes neuvěřitelně rozsáhlou výbavu představuje o mnoho lehčí a výrazně agilnější motocykl s téměř sportovní vizáží.

Cílem vývojového týmu bylo stvořit motocykl, který si jeho jezdci nevyberou pouze na dovolenou napříč státy či kontinenty, ale s radostí na něj usednou i při krátké projížďce městem či vyjížďce po okresních silnicích.

Honda i proto svou čerstvou novinku pro modelový rok 2018 nabídne v základním provedení GL1800 Gold Wing a zároveň i ve verzi „Tour“ vybavené vrchním kufrem za zády spolujezdce, u níž bude v nabídce také dvouspojková DCT převodovka a airbag.

Motor a podvozek byly navrženy společně, díky čemuž se jezdec posunul vpřed o 36 mm a bylo tak možné vytvořit mnohem kompaktnější motocykl. Rám z hliníkových profilů byl navržen tak, aby umožnil posunutí motoru směrem vpřed o 40 mm a zároveň zajištění prvotřídní kontroly nad odpružením a stability přídě díky její tuhosti a snížení tření. Úroveň tlumení je možné regulovat elektricky.

Srdcem novinky je motor o objemu 1833 cm3. Stále se jedná o horizontálně uložený šestiválec s protiběžnými písty, nyní je však každý válec vybaven čtyřmi ventily namísto dosavadních dvou, motor má mnohem kompaktnější rozměry a je o 6,2 kg lehčí.

Maximální výkon 93 kW (126 k) je k dispozici při 5500 min-1, maximum točivého momentu 170 Nm je dosaženo při 4500 min-1. Vrtání 73 mm (dosud 74 mm) bylo optimalizováno na zdvih s hodnotou 73 mm a rozestupy mezi osami sousedních válců se zkrátily o 9 mm; levé a pravé válce jsou navzájem posunuty o 4 mm a vložky válců jsou nyní hliníkové. Kompresní poměr činí 10,5 : 1.

Šest válců v jedné stopě: Velká galerie (2. díl)

Šestiválec je nově vybaven elektronicky řízenou škrticí klapkou a nabízí čtyři jízdní režimy, které nesou označení Tour, Sport, Econ a Rain.

Systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) zajišťuje trakci zadního kola, zatímco charakteristika odpružení a činnost kombinované brzdové soustavy (Combined Brake System – CBS) se upravují v závislosti na zvoleném režimu. Asistent pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist - HSA) a systém vypnutí motoru při zastavení (Idling Stop) usnadňují ovládání stroje a pomáhají snižovat spotřebu paliva.

Manuální převodovka je šestistupňová, zatímco nová dvouspojková převodovka (Dual Clutch Transmission – DCT) disponuje sedmi rychlostními stupni. U ní jsou charakter ovládání spojek, rychlost řazení a hladiny otáček pro řazení/podřazování přizpůsobené pro jednotlivé jízdní režimy. Převodovka také disponuje funkcí pomalého popojíždění vpřed i vzad. Verze s manuální převodovkou využívá stejný systém zpátečky jako předchozí generace.

Motocykl s rozvorem kol 1695 mm je dlouhý 2475 mm, resp. 2575 mm ve verzi „Tour“. Předchozí model Gold Wing vážil 413 kg (s náplněmi) a hmotnost nového Gold Wingu s náplněmi činí 365 kg. Verze Gold Wing Tour váží 379 kg (s náplněmi) a verze s DCT a airbagem váží 383 kg (s náplněmi).

Honda GL1800 Gold Wing pro modelový rok 2018 se vedle svého nového rámu, podvozku a kompletně přepracované pohonné jednotky pyšní i zcela nově navrženým designem s ostře řezanými liniemi kapotáže. Ta zaujme LED světly i elektricky ovládaným větrným štítem. Výbava motocyklu pak přitahuje pozornost prostřednictvím inteligentního klíče, Apple CarPlay či připojení pomocí technologie Bluetooth.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti

Jakarta je s deseti miliony obyvatel hlavním a největším…

Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají

Bitcoin dosud charakterizovaly mimo jiné i obrovské…

Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc

Když přijely sovětské tanky, vzbudili ho brzy ráno…

 
Zdroj: Honda Motor Europe LTD.

Štítky Honda Motorky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 





 
Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Dnes 18:49

Maserati Barchetta vzniklo jako čistokrevný závoďák pro značkový pohár. Dnes je raritou, čemuž odpovídá cena.




Blesk.cz

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke Koptíkovi mizí před očima!

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke…

Mění se před očima! Herečka Hana Gregorová (65) během léta shodila několik kilo. Svoji hubenější postavu přišla…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit, přináší také riziko

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit,…

Dvanáct metrů na šířku, padesát metrů na délku a hloubka maximálně dvanáct centimetrů. V Pardubicích podruhé v…

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata. Matoušek míří do reprezentace

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata.…

Trvale žije na jihu Francie, o českém fotbale má však Jan Koller stále přehled. I v neděli sledoval, jak se jeho…

 

Reflex.cz

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery zachytily pád janovského mostu

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery…

Italské bezpečnostní a záchranné složky dnes zveřejnily nejnovější video, které zachycuje pád mostu v Janově.…

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního předokupačního Rudého práva

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního…

V těchto dnech si připomínáme 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy na naše území. O osudové 23. hodině…