Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz 2016: Evropská specifikace podrobně

Michal Fokt
Diskuze (32)
Honda na podzim začne v Evropě prodávat třetí generaci malého crossoveru Jazz. V nabídce bude s jediným motorem a dvěma převodovkami.

Honda, plný rok a půl po spuštění prodeje v Japonsku a zhruba půl roku od uvedení na americký trh přiváží i do Evropy subkompaktní model Jazz. Jedná se už o třetí generaci crossoveru, jen na rozdíl od dnes běžného vnímání tohoto termínu nejde o mix SUV s hatchbackem, ale MPV s hatchbackem. Vůz s lehce vyšší stavbou karoserie v této generaci přichází do značné míry o MPV siluetu a proporce a připomíná spíše hatch, zachoval si však své tradiční silné stránky v podobě prostornosti a variability. Honda navíc slibuje výrazně větší množství zábavy za volantem.

Není pochyb o tom, že i design tohoto modelu v Evropě vyvolá určitou kontroverzi, ale Japonci už jsou takoví. Podstatnější je, že se auto na délku zvětšilo o 95 mm, rozvor narostl o 30 mm a díky ještě lepšímu obestavění prostoru budou mít pasažéři vzadu už tak velkorysou nabídku místa pro kolena zvětšenu o 65 mm, o 30 mm více pak v oblasti ramen. Navíc má kufr ve standardním uspořádání objem 354 litrů, tedy o 17 více, než generace minulá a jeho velikost bude možné upravovat pomocí známých Magic Seats. Na auto s délkou pod čtyři metry (3995 mm) rozhodně působivé. Jazz je vysoký 1550 mm a má rozvor 2530 mm. Šířka se zatím uvádí pouze se zrcátky - 1694 mm.

Výrazně modernější a hodnotněji vyhlížející interiér disponuje "tabletem" infotainmentového systému, natočeným k řidiči a "techno-look" kabině propůjčují u některých verzí i senzorická tlačítka ovládání ventilace a klimatizace. Na středovém tunelu je umístěna řadící páka nové šestistupňové převodovky (dosud 5MT), popřípadě volič CVT se sedmi předvolenými stupni a pádly pod volantem. Ta je spojena s jediným motorem v nabídce, atmosférickou přímovstřikovou třináctistovkou i-VTEC Earth Dreams, která dává výkon 75 kW při 6000 otáčkách a točivý moment 123 N.m při 5000/min. Žádný tahoun to na dnešní poměry nebude a sága podmotorovaných Hond bohužel úspěšně pokračuje, papírově si však oproti předchůdci polepšila spotřeba a to o půl litru na rovných 5 litrů (4,6 u CVT). V reálu to tak horké nebude, ovšem s ohledem na úspornost předchůdce bude i malé zlepšení působivé.

Ačkoli dynamika jízdy bude dost podobná předchůdci, kde byste auto neměli poznávat, jsou jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Honda slibuje lepší kvalitu jízdy při současném dramatickém zlepšení jízdních vlastností, daným mimo jiné novým zavěšením, snížením těžiště, geometrií a naladěním tlumičů a pružin. Mechanické stránce věci bude sekundovat systém AHA (Agile Handling Assist), známý z Civicu 5D, jenž přibrzďováním vnitřních kol pomáhá potlačit nedotáčivost. Výrazně příjemnější bude i řízení s větší zpětnou vazbou a strmějším převodem.

V nabídce nebudou chybět bezpečnostní asistenty známé z Civicu, zvolit bude možné z osmi laků karoserie a individualizovat vůz půjde prostřednictvím různých paketů. Nižší verze výbavy vyjedou na 15" kolech 185/60, vyšší dostanou 16" disky s obutím 185/55.

Honda Jazz 2016 - technická data a české ceny
Motor1.3 i-VTEC1.3 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]13181318
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]75/600075/6000
Točivý moment [N.m/min]123/5000123/5000
Převodovka6M7CVT
Maximální rychlost [km/h]190183
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.212.0
Cena Trend [Kč]359.900394.900
Cena Comfort [Kč]384.900419.900
Cena Elegance [Kč]429.900464.900

Michal Fokt
Diskuze (32)
23. 7. 2015 08:39
Re: jazzik
Ta 1,3 je pro beznou jizdu uplne v poho, staci otacky do 3tis. Pri tom toceni, kterym se tu casto nekdo stale ohani, bys musel neustale predjizdet.
23. 7. 2015 08:34
Re: Fajn
Tak od tech cca 280 byla ta 1,2, 1,3 bylo asi o 40 drazsi, takze jsi na 320Kc a to byla vybava S, ktera je zrusena. Dnes se zacina az druhou vybavou, coz je zaklad pro vyspele staty. Zaklad S pro socialy byl zrusen, pro takovou musis k ceske jednicce, kde pak k zakladu po doplneni vybavy das dalsich 150 navic. ;-)
Avatar - TeeJay
22. 7. 2015 19:51
Re: V Evropě (opět) odsouzen k neúspěchu...
Jak to myslíš "opět žádným prodejním hitem nestane"? Současný Jazz se stále prodává docela slušně, uvážíme-li, jak staré je to auto...
22. 7. 2015 19:11
Re: Fajn
Pred 3 lety jsme dostali slevu 80 tisic (1.4 v automatu)
22. 7. 2015 19:10
Re: Jazz
Mame Jazz uz 3 roky a nas tedy hlucny neni resp. je srovnatelny se svou konkurenci. Jezdi s nim prevazne manzelka a pokud najede na dalnici, limit maximalni rychlosti obcas i prekroci a tak je hluk ,,normalni". V zadne rychlosti jsem nezaznamenal vice hluku nez konkurence.