Honda Jazz: První jízdní dojmy

Honda Jazz: První jízdní dojmy

 
 
19.11. 2008 Michal Fokt

Na středočeských okreskách v okolí zámku Loučeň jsme absolvovali první seznámení s druhou generací Hondy Jazz.

Ačkoli je Honda obecně vnímána jako sportovně orientovaná značka, její nejmenší evropský model Jazz byl zaměřen spíše prakticky, což naznačovala nejen vyšší stavba jeho karoserie, ale i velikost vnitřního prostoru, kterou trumful i řadu mini MPV a vozů nižší střední třídy. Vůz měl celosvětový úspěch – v Japonsku získal titul Auto roku a několik měsíců dokonce vytlačil z první příčky prodejů Toyotu Corolla, v Americe byl na sklonku kariéry bestsellerem kategorie malých aut a v Evropě se stal nejprodávanějším vozem Honda, což v konečném součtu znamenalo více než dva miliony prodaných aut. Není tedy zas tak divné, že u druhé generace nedošlo ke změně koncepce auta, jak se to stalo třeba Mazdě 2. Auto už jsme si podrobně představili v samostatném článku, nyní jsou na řadě dojmy z prvního svezení v něm.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Honda Jazz: Zůstává sám sebou

Vnější design je evolucí toho u první generace, jen původní roztomilost a hravost vystřídaly ostřejší rysy, o pár centimetrů se zvětšila délka a šířka, výška zůstala zachována. Radikálnější proměnou prošel interiér. Už původní palubní deska měla docela moderní střih a ta nová na tom není jinak, byť jsou tvary ovlivněné současnými trendy. Výrazně se ale zlepšila pozice za volantem – nyní se sedí o kousek níž a díky dvouose stavitelnému volantu (ten se drží opravdu parádně) je posaz pro osoby běžného evropského vzrůstu mnohem přirozenější. Mírné zklamání oproti předchozí generaci přinášejí sedadla, která jsou sice velkoryseji dimenzovaná, mají však horší vedení v horní části opěradla. Možnost posadit se dál od palubní desky se nedotkla cestujících na zadních sedadlech, ti mají místa jak pro hlavu, tak pro kolena přibližně stejně místa jako doposud, tedy dostatek, i vzadu jsou přitom sedadla pohodlnější a rozměrnější. Zvětšení kabiny v podélném směru ale odnesl kufr, jenž se mezigeneračně zmenšil z 380 na 335 litrů. I tato hodnota je suverénně největší v segmentu B a velmi konkurenceschopná i mezi mini MPV, i přesto jde ale o dost citelný úbytek.

Testovaný vůz byl vybaven novým motorem se systémem plynule proměnného časování a zdvihu ventilů i-VTEC, dá se však říci, že jde o starého známého. Blok vychází z jednotky i-DSI použité u minulé generace, která disponovala dvouventilovou technikou a dvěma svíčkami na každý válec. Byl zachován i objem, jenž spadá v České republice do zajímavější kategorie povinného ručení (do 1350 cm3), radikálně se ale zlepšily jeho parametry, výkon poskočil z 61 na 73 kW a točivý moment vzrostl ze 119 na 127 Nm, přičemž došlo pochopitelně ke zlepšení dynamiky a současně i snížení spotřeby. Po nastartování je motor extrémně tichý, a to jak uvnitř, tak zvenku, velmi dobře je ale odhlučněn i v nízkých a středních otáčkách, do kabiny jeho zvuk proniká výrazněji po překročení 3500 otáček, ani pak ale není nepříjemný. Přestože se vyznačuje na svůj objem sympatickou pružností ve spodní části spektra, jako každá Honda se nejlépe cítí od 4000 ot/min výš. S otáčkami se zlepšující dynamiku utne omezovač v 6600 otáčkách a přestože je zpřevodování těžší, než bývá u téhle kubatury obvyklé (při tachometrových 130 km/h točí motor na pětku 3800 otáček), jde o jednu z nejdynamičtějších atmosférických čtrnáctistovek na trhu. Znamenitému motoru sekunduje tradičně přesné a krátké řazení prakticky bez vůlí, které má zároveň malé odpory středové polohy kulisy řazení.

Podvozku malé Hondy zůstal charakter předchozí generace a tak i nadále sází především na jízdní komfort. Většinu nerovností pérování bez problému pohltí, v zatáčkách je ale třeba počítat s náklony karoserie a prudké pohyby volantem mohou způsobit rozkývání, stejně jako série podélných nerovností, jako jsou třeba zborcené krajnice. Pohyby karoserie ale nemají vliv na stabilitu podvozku jako takového, tady došlo asi k nejvýraznějšímu zlepšení. Ta tam je výrazná nedotáčivost předchůdce, nový Jazz toto chování omezuje na minimum a kombinuje s velmi stabilní zadní nápravou, kterou z klidu nevyvede ani nouzové brzdění v zatáčce, tím méně sundání nohy z plynu. Patnáctipalcové pneumatiky Dunlop o rozměru 175/65, konstruované asi zejména s důrazem na nízký valivý odpor, ale ztrácely přilnavost dříve, než by bylo záhodno. Jistotu vozu hlídal také poměrně starostlivě naladěný (vypínatelný) systém jízdní stability VSA, jenž v zárodku eliminoval výskyt potenciálně nebezpečných situací. Nové řízení také dává zapomenout na nepřesvědčivé nastavení toho předchozího. Přesností a vyvážeností si v ničem nezadá s tím ve větším Civicu, je však zbytečně lehké a málo strmé.

Přestože má nový Jazz výrazně dynamičtější motor a mnohem lepší jízdní vlastnosti, i nadále je spíš pohodovým autem pro komfortní cestování, jenž by mohl odloudit i pár zájemců o konkurenční miniMPV, než sportovně laděným hatchbackem. Jeho hlavními zbraněmi je i nadále komfort a prostornost, které doplňuje přesné řazení a dynamika. Silný je nyní i v oblasti jízdních vlastností a kvalitě řízení. Vadit by vám mohl snad jen příliš účinný posilovač, malá strmost řízení a hlučnost motoru ve vysokých otáčkách. Možná byste mohli namítnout, že velkou slabinou je poměrně sebevědomá cena. Není to ale tak docela pravda. U verze s motorem 1,2 l je třeba vidět, že v řadě případů až o 18 kW větší výkon než konkurence a pokud si takový vůz vybavíte na úroveň jazzu dostanete se ve většině případů na podobnou částku. V disciplíně „cena již od“ tedy zrovna Jazz šampionem není, ale jeho cena je vzhledem k jeho velikosti a schopnostem velmi konkurenceschopná.

Nová Honda Jazz - ceny na českém trhu
Motor1.2 i-VTEC1.4 i-VTEC1.4 i-VTEC i-Shift
Zdvihový obj. [cm3]119813391339
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka5M5M6A
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/600073/600073/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]114/4900127/4800127/4800
Max. rychlost [km/h]177182180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,413,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,45,3
Cena S [Kč]299.900,---
Cena Trend [Kč]339.900,---
Cena Comfort [Kč]-379.900,-409.900,-
Cena Sport [Kč]-409.900,--
Cena Exclusive [Kč]-459.900,--
Spolupracujeme s TipCars.com
Samsung dosáhl rekordního provozního zisku Samsung dosáhl rekordního provozního zisku

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics v…

Vlastník televize Nova hlásí o polovinu vyšší provozní zisk Vlastník televize Nova hlásí o polovinu vyšší provozní zisk

Mediální společnost Central European Media Enterprises…

Deutsche Bank dramaticky klesl zisk, firma plánuje propouštění Deutsche Bank dramaticky klesl zisk, firma plánuje propouštění

Čistý zisk největší německé bankovní společnosti Deutsche…

Komentář Martina Čabana: Senátoři jsou rebelové s příčinou Komentář Martina Čabana: Senátoři jsou rebelové s příčinou

Senátoři ČSSD vědí, co dělají. Jejich středeční…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč

Výměnou za 339.900 korun je malé japonské MPV vybaveno…

Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi

Ačkoli nová generace malého crossoveru Honda Fit/Jazz už…

 



 
BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i

BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i

Dnes 08:44

BMW s prototypy chystané řady 8 vyrazilo do Walesu, aby otestovala jeho podvozek. Spolu s tím odhalilo také bližší informace o novince.




Blesk.cz

Královské miminko už má jméno! William a Kate ho zakrátko oznámí

Královské miminko už má jméno! William a Kate ho…

Je to tady! Princ William (35) a vévodkyně Kate (36) uvedli, že dnes prozradí jméno svého nejmladšího syna,…

Býk vtrhl do obchodního centra a zranil 8 lidí. Spoušť zachytila kamera

Býk vtrhl do obchodního centra a zranil 8 lidí.…

Neobvyklý pohled se naskytl lidem v peruánském městě Cuzco. Po ulicích běhal splašený býk, který vrážel, do čeho…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Boston v sedmém zápase pálil, Krejčí s Pastrňákem celkem pomohli 5 body

Boston v sedmém zápase pálil, Krejčí s Pastrňákem…

Útočníci David Pastrňák a David Krejčí výrazně pomohli v sedmém rozhodujícím zápase prvního kola play off NHL k…

 

Reflex.cz

Avengers: Infinity War je skvostný koncentrovaný epos pro moderní dobu

Avengers: Infinity War je skvostný koncentrovaný…

Desetiletá sága marvelovského filmového vesmíru dochází grandiózního finále ve filmu Avengers: Infinity War...…

Unikátní aplikace přesně ukáže, co by se stalo, kdyby Prahu zasáhla jaderná bomba

Unikátní aplikace přesně ukáže, co by se stalo,…

Co by se stalo, kdyby v Praze vybuchla severokorejská jaderná bomba? Nebo nukleární nálože, kterými disponují…