Honda Jazz: První jízdní dojmy

Honda Jazz: První jízdní dojmy

 
 

Na středočeských okreskách v okolí zámku Loučeň jsme absolvovali první seznámení s druhou generací Hondy Jazz.

Ačkoli je Honda obecně vnímána jako sportovně orientovaná značka, její nejmenší evropský model Jazz byl zaměřen spíše prakticky, což naznačovala nejen vyšší stavba jeho karoserie, ale i velikost vnitřního prostoru, kterou trumful i řadu mini MPV a vozů nižší střední třídy. Vůz měl celosvětový úspěch – v Japonsku získal titul Auto roku a několik měsíců dokonce vytlačil z první příčky prodejů Toyotu Corolla, v Americe byl na sklonku kariéry bestsellerem kategorie malých aut a v Evropě se stal nejprodávanějším vozem Honda, což v konečném součtu znamenalo více než dva miliony prodaných aut. Není tedy zas tak divné, že u druhé generace nedošlo ke změně koncepce auta, jak se to stalo třeba Mazdě 2. Auto už jsme si podrobně představili v samostatném článku, nyní jsou na řadě dojmy z prvního svezení v něm.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Honda Jazz: Zůstává sám sebou

Vnější design je evolucí toho u první generace, jen původní roztomilost a hravost vystřídaly ostřejší rysy, o pár centimetrů se zvětšila délka a šířka, výška zůstala zachována. Radikálnější proměnou prošel interiér. Už původní palubní deska měla docela moderní střih a ta nová na tom není jinak, byť jsou tvary ovlivněné současnými trendy. Výrazně se ale zlepšila pozice za volantem – nyní se sedí o kousek níž a díky dvouose stavitelnému volantu (ten se drží opravdu parádně) je posaz pro osoby běžného evropského vzrůstu mnohem přirozenější. Mírné zklamání oproti předchozí generaci přinášejí sedadla, která jsou sice velkoryseji dimenzovaná, mají však horší vedení v horní části opěradla. Možnost posadit se dál od palubní desky se nedotkla cestujících na zadních sedadlech, ti mají místa jak pro hlavu, tak pro kolena přibližně stejně místa jako doposud, tedy dostatek, i vzadu jsou přitom sedadla pohodlnější a rozměrnější. Zvětšení kabiny v podélném směru ale odnesl kufr, jenž se mezigeneračně zmenšil z 380 na 335 litrů. I tato hodnota je suverénně největší v segmentu B a velmi konkurenceschopná i mezi mini MPV, i přesto jde ale o dost citelný úbytek.

Testovaný vůz byl vybaven novým motorem se systémem plynule proměnného časování a zdvihu ventilů i-VTEC, dá se však říci, že jde o starého známého. Blok vychází z jednotky i-DSI použité u minulé generace, která disponovala dvouventilovou technikou a dvěma svíčkami na každý válec. Byl zachován i objem, jenž spadá v České republice do zajímavější kategorie povinného ručení (do 1350 cm3), radikálně se ale zlepšily jeho parametry, výkon poskočil z 61 na 73 kW a točivý moment vzrostl ze 119 na 127 Nm, přičemž došlo pochopitelně ke zlepšení dynamiky a současně i snížení spotřeby. Po nastartování je motor extrémně tichý, a to jak uvnitř, tak zvenku, velmi dobře je ale odhlučněn i v nízkých a středních otáčkách, do kabiny jeho zvuk proniká výrazněji po překročení 3500 otáček, ani pak ale není nepříjemný. Přestože se vyznačuje na svůj objem sympatickou pružností ve spodní části spektra, jako každá Honda se nejlépe cítí od 4000 ot/min výš. S otáčkami se zlepšující dynamiku utne omezovač v 6600 otáčkách a přestože je zpřevodování těžší, než bývá u téhle kubatury obvyklé (při tachometrových 130 km/h točí motor na pětku 3800 otáček), jde o jednu z nejdynamičtějších atmosférických čtrnáctistovek na trhu. Znamenitému motoru sekunduje tradičně přesné a krátké řazení prakticky bez vůlí, které má zároveň malé odpory středové polohy kulisy řazení.

Podvozku malé Hondy zůstal charakter předchozí generace a tak i nadále sází především na jízdní komfort. Většinu nerovností pérování bez problému pohltí, v zatáčkách je ale třeba počítat s náklony karoserie a prudké pohyby volantem mohou způsobit rozkývání, stejně jako série podélných nerovností, jako jsou třeba zborcené krajnice. Pohyby karoserie ale nemají vliv na stabilitu podvozku jako takového, tady došlo asi k nejvýraznějšímu zlepšení. Ta tam je výrazná nedotáčivost předchůdce, nový Jazz toto chování omezuje na minimum a kombinuje s velmi stabilní zadní nápravou, kterou z klidu nevyvede ani nouzové brzdění v zatáčce, tím méně sundání nohy z plynu. Patnáctipalcové pneumatiky Dunlop o rozměru 175/65, konstruované asi zejména s důrazem na nízký valivý odpor, ale ztrácely přilnavost dříve, než by bylo záhodno. Jistotu vozu hlídal také poměrně starostlivě naladěný (vypínatelný) systém jízdní stability VSA, jenž v zárodku eliminoval výskyt potenciálně nebezpečných situací. Nové řízení také dává zapomenout na nepřesvědčivé nastavení toho předchozího. Přesností a vyvážeností si v ničem nezadá s tím ve větším Civicu, je však zbytečně lehké a málo strmé.

Přestože má nový Jazz výrazně dynamičtější motor a mnohem lepší jízdní vlastnosti, i nadále je spíš pohodovým autem pro komfortní cestování, jenž by mohl odloudit i pár zájemců o konkurenční miniMPV, než sportovně laděným hatchbackem. Jeho hlavními zbraněmi je i nadále komfort a prostornost, které doplňuje přesné řazení a dynamika. Silný je nyní i v oblasti jízdních vlastností a kvalitě řízení. Vadit by vám mohl snad jen příliš účinný posilovač, malá strmost řízení a hlučnost motoru ve vysokých otáčkách. Možná byste mohli namítnout, že velkou slabinou je poměrně sebevědomá cena. Není to ale tak docela pravda. U verze s motorem 1,2 l je třeba vidět, že v řadě případů až o 18 kW větší výkon než konkurence a pokud si takový vůz vybavíte na úroveň jazzu dostanete se ve většině případů na podobnou částku. V disciplíně „cena již od“ tedy zrovna Jazz šampionem není, ale jeho cena je vzhledem k jeho velikosti a schopnostem velmi konkurenceschopná.

Nová Honda Jazz - ceny na českém trhu
Motor1.2 i-VTEC1.4 i-VTEC1.4 i-VTEC i-Shift
Zdvihový obj. [cm3]119813391339
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka5M5M6A
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/600073/600073/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]114/4900127/4800127/4800
Max. rychlost [km/h]177182180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,413,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,45,3
Cena S [Kč]299.900,---
Cena Trend [Kč]339.900,---
Cena Comfort [Kč]-379.900,-409.900,-
Cena Sport [Kč]-409.900,--
Cena Exclusive [Kč]-459.900,--
Spolupracujeme s TipCars.com
Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce

Írán zavedl sankce proti 15 americkým společnostem za…

Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem

Korejská lidově demokratická republika nepatří mezi…

V Rusku propukly protesty proti korupci, policie zatkla vůdce opozice V Rusku propukly protesty proti korupci, policie zatkla vůdce opozice

Ruská policie v centru Moskvy zatkla opozičního vůdce…

Přečtěte si šest tipů, jak zvládnout daňové přiznání na poslední chvíli Přečtěte si šest tipů, jak zvládnout daňové přiznání na poslední chvíli

Příprava daňového přiznání je administrativní činnost,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč

Výměnou za 339.900 korun je malé japonské MPV vybaveno…

Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi

Ačkoli nová generace malého crossoveru Honda Fit/Jazz už…

 



 
Renault 5 Turbo 2 Evolution: Draží se vzácná přeplňovaná pětka z poloviny 80. let

Renault 5 Turbo 2 Evolution: Draží se vzácná pětka z poloviny 80. let

Dnes 15:00

V internetové aukci se draží pětka ze vzácné evoluční série Turbo 2 s větším motorem...




Blesk.cz

Beruška Vojnar se stal otcem: Narodil se mu syn Sebastian!

Beruška Vojnar se stal otcem: Narodil se mu syn Sebastian!

Herec a moderátor Petr Vojnar (41), kdysi člen chlapecké kapely T-boyz a interpret hitu Beruška, se konečně…

Střelba v nočním klubu: Útočníci vnikli na párty, jeden mrtvý a 14 vážně zraněných

Střelba v nočním klubu: Útočníci vnikli na párty,…

Střelba v nočním klubu v Cincinnati v americkém státě Ohio si v neděli v jednu hodinu ráno tamního času vyžádala…

 

iSport.cz

Pozor, Češi, tohle umí trpaslík. San Marino dalo gól Slovensku a trápilo Iry

Pozor, Češi, tohle umí trpaslík. San Marino dalo gól…

V neděli čeká české fotbalisty nejslabší soupeř v jejich kvalifikační skupině o MS 2018 - San Marino. Mužstvo,…

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý talent, ten zavinil góly

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý…

Kocovina pokračuje! Fotbalisté Nizozemska v kvalifikaci MS 2018 klopýtají a vážně hrozí, že nezvládnou postoupit…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Krásné Ukrajinky nafotily v zemi sužované válkou vtipné erotické fotografie

Krásné Ukrajinky nafotily v zemi sužované válkou…

Ukrajina je už několik let sužována ekonomickou nestabilitou a na některých místech i válkou s ruskými…