Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Pilot 2016: s radikálně změněným designem přichází i nová technika

Michal Fokt
Diskuze (10)
Velké americké SUV od Hondy prošlo ve třetí generaci opravdu důkladnou proměnou. Kromě designu je nový také motor, převodovky i systém pohonu všech kol.

Současná Honda Pilot, což je čistě pro Severní Ameriku navržené velké SUV, se vyrábí už osm let, ale stále patří k nejlépe prodávaným vozům své kategorie, ta nová, která se právě představila na autosalonu v Chicagu, má tedy hodně vysoko nastavenou laťku. Proto překvapí, že se Honda rozhodla radikálně změnit zavedený a zjevně oblíbený design a vzhled vozu radikálně přepracovala.

Pilot má nyní příď vizuálně sladěnou s ostatními modely značky, tedy včetně masky chladiče a světlometů, tvořících vizuálně jeden celek. Profil vozu charakterizuje výrazný prolis v linii klik dveří, zatímco záď zaujme svítilnami, inspirovanými malým crossoverem HR-V. Radikální proměnou prošel též interiér, aktuální plastové monstrum vystřídala palubní deska ve stylu osobních aut, zmizel klasický volič automatu, jenž nahradila ovládací tlačítka a přibyla dotyková obrazovka infotainmentového systému Honda Connect.

Pilot uveze až osm pasažérů v konfiguraci 2+3+3, luxusnější verze výbavy lze vybavit pouze dvojicí samostatných křesel ve druhé řadě. Přední sedadla jsou klimatizovaná i vyhřívaná, ve druhé řadě pak pouze vyhřívaná, v nabídce je také panoramatická střecha nebo zábavní systém pro zadní sedadla.

Neméně důkladnou proměnou prošel i pohonný systém. Benzinový V6 má sice stále objem 3,5 litru, rozvod SOHC a systém plynule proměnného časování ventilů i-VTEC s možností odpojování válců, ale motor prošel modernizací, přibylo přímé vstřikování a systém Idle Stop (start-stop). Pětistupňový automat nahradil honďácký šestikvalt, dosud vyhrazený pouze pro Acury, v luxusnějších verzích najdete devítistupňovou skříň od ZF. Pilot se rozloučil také se systémem pohonu všech kol VTM-4 (Variable Torque Management) a nahrazuje ho nová čtyřkolka, detaily ale zatím nejsou k dispozici, stejně jako technická specifikace. Jisté ovšem je, že se Pilot bude opět nabízet i pouze s pohonem předních kol. Prodej začne v polovině letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (10)
Avatar - TeeJay
16. 2. 2015 13:40
Re: Velká obluda
Dá se souhlasit asi jen s tím, že CRV vypadá lépe, ono totiž platí, že čím větší auto, tím menší ochota experimentovat a také menší ochota zákazníků ty experimenty kupovat. Ale je to velké SUV a tváří se to jako velké SUV, což je v pořádku. Působí to velmi robustně, ale současně ne arogantně, jako SUV od Audi, Mercedesu a BMW. Potřebovat takové auto, asi bych se o něj zajímal. ;-)
Avatar - rimow11
16. 2. 2015 13:30
honda
vyzera dobre :yes:
Avatar - Jaros71
16. 2. 2015 00:51
Velká obluda
Za mne nic extra.
Design menšího CR-V vypadá lépe , a ani to není extra pecka.
Interier je doslova nehezký , chybí široká loketní opěrka , jen ta mini imitace u řidiče?
To má být vtip?
Kaplička přistrojů..divná , chybí rychloměr , to digi je jak na PSP.
Pro podivné amíky možná akceptovatelné..za ty jejich ceny.
V EU neprodejné..chápu , že není v nabídce.
Avatar - King
15. 2. 2015 20:22
Re: Pilot
Vždyť to snad vyplývá z kontextu - Evropa. :-)
15. 2. 2015 19:16
Re: Pilot
A tie cifry sa tykaju akeho trhu? ;-)