Honda Pilot 2016: s radikálně změněným designem přichází i nová technika
Současná Honda Pilot, což je čistě pro Severní Ameriku navržené velké SUV, se vyrábí už osm let, ale stále patří k nejlépe prodávaným vozům své kategorie, ta nová, která se právě představila na autosalonu v Chicagu, má tedy hodně vysoko nastavenou laťku. Proto překvapí, že se Honda rozhodla radikálně změnit zavedený a zjevně oblíbený design a vzhled vozu radikálně přepracovala.
Pilot má nyní příď vizuálně sladěnou s ostatními modely značky, tedy včetně masky chladiče a světlometů, tvořících vizuálně jeden celek. Profil vozu charakterizuje výrazný prolis v linii klik dveří, zatímco záď zaujme svítilnami, inspirovanými malým crossoverem HR-V. Radikální proměnou prošel též interiér, aktuální plastové monstrum vystřídala palubní deska ve stylu osobních aut, zmizel klasický volič automatu, jenž nahradila ovládací tlačítka a přibyla dotyková obrazovka infotainmentového systému Honda Connect.
Pilot uveze až osm pasažérů v konfiguraci 2+3+3, luxusnější verze výbavy lze vybavit pouze dvojicí samostatných křesel ve druhé řadě. Přední sedadla jsou klimatizovaná i vyhřívaná, ve druhé řadě pak pouze vyhřívaná, v nabídce je také panoramatická střecha nebo zábavní systém pro zadní sedadla.
Neméně důkladnou proměnou prošel i pohonný systém. Benzinový V6 má sice stále objem 3,5 litru, rozvod SOHC a systém plynule proměnného časování ventilů i-VTEC s možností odpojování válců, ale motor prošel modernizací, přibylo přímé vstřikování a systém Idle Stop (start-stop). Pětistupňový automat nahradil honďácký šestikvalt, dosud vyhrazený pouze pro Acury, v luxusnějších verzích najdete devítistupňovou skříň od ZF. Pilot se rozloučil také se systémem pohonu všech kol VTM-4 (Variable Torque Management) a nahrazuje ho nová čtyřkolka, detaily ale zatím nejsou k dispozici, stejně jako technická specifikace. Jisté ovšem je, že se Pilot bude opět nabízet i pouze s pohonem předních kol. Prodej začne v polovině letošního roku.