12.9. 2014 Michal Fokt

Honda HR-V Prototype: Malé SUV se vrací

 

Takhle bude vypadat druhá generace esúvéčka Honda HR-V, namířeného na Škodu Yeti, Nissan Juke nebo Mitsubishi ASX, až půjde příští rok do prodeje.

Honda přestala dělat tajnosti s podobou evropské verze svého malého SUV, které se vrací pod staronovým označením HR-V. V případě tohoto modelu, jenž se začne příští rok jako HR-V prodávat i v USA a od února letošního roku se nabízí v Japonsku jako Vezel, se Japonci rozhodli situaci nekomplikovat a udělat design vozu opravdu "globální". To naše HR-V bude vzhledově naprosto stejné jako americká verze a obě se liší od JDM provedení pouze lehce modifikovanou maskou chladiče.

Honda se s HR-V snaží navodit dojem "SUV-kupé", vůz má siluetu se snižující se střešní linií, výrazný prolis na bocích, opticky se táhnoucí až k masce chladiče a kliky zadních dveří ukryté v zakončení bočního prosklení. Na snímcích je prototyp vozu, což znamená de facto sériovou podobu auta, snad s výjimkou lakovaných lemů blatníků a prahů.

Velikostně bude HR-V na úrovni Škody Yeti (4223x1793x1691 mm, rozvor 2578 mm), má totiž délku 4295 mm, šířku 1770 mm, výšku 1605 mm a rozvor 2610 mm, přičemž se v zádi ukrývá kufr o slušném objemu 453 litrů, jehož variabilitu vylepší sklopná Magic Seats, použitá i v Civicu a Jazzu.

Technické podrobnosti zatím nejsou k dispozici a nelze tedy s určitostí říci, zda HR-V dostane atmosférický benzinový motor 1.5 DOHC i-VTEC Earth Dreams s výkonem 96 kW při 6600 otáčkách a točivým momentem 155 N.m při 4600/min jako japonský Vezel nebo zda pod kapotou uvidíme některou z přeplňovaných jednotek VTEC Turbo. Naopak téměř jistá by měla být hybridní verze Sport Hybrid i-DCD se stejným motorem, avšak parametry 97 kW a 156 N.m, doplněným o 22kW (1313-2000/min) elektromotor se 160 N.m v rozmezí 0-1313/min. Další "jistotou" by měl být turbodiesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW a 300 N.m, jenž dnes pohání Civic i CR-V.

HR-V nebude úplně typické městské SUV, Vezel se světlostí 185 mm si poradí i s horšími cestami, zvláště pak ve verzi s pohonem všech kol. Ten přebírá od současného CR-V, jedná se tedy o systém RT-AWD (Real Time All-Wheel Drive), jenž je výrazně vylepšenou evolucí původního dvoučerpadlového RT-4WD. Vzhledem k tomu, že nám teď Honda v Paříži představí "prototyp", v březnu 2015 lze očekávat v Ženevě produkční verzi, která se začne prodávat přibližně za rok touto dobou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…