12.9. 2014 Michal Fokt

Honda HR-V Prototype: Malé SUV se vrací

 

Takhle bude vypadat druhá generace esúvéčka Honda HR-V, namířeného na Škodu Yeti, Nissan Juke nebo Mitsubishi ASX, až půjde příští rok do prodeje.

Honda přestala dělat tajnosti s podobou evropské verze svého malého SUV, které se vrací pod staronovým označením HR-V. V případě tohoto modelu, jenž se začne příští rok jako HR-V prodávat i v USA a od února letošního roku se nabízí v Japonsku jako Vezel, se Japonci rozhodli situaci nekomplikovat a udělat design vozu opravdu "globální". To naše HR-V bude vzhledově naprosto stejné jako americká verze a obě se liší od JDM provedení pouze lehce modifikovanou maskou chladiče.

Honda se s HR-V snaží navodit dojem "SUV-kupé", vůz má siluetu se snižující se střešní linií, výrazný prolis na bocích, opticky se táhnoucí až k masce chladiče a kliky zadních dveří ukryté v zakončení bočního prosklení. Na snímcích je prototyp vozu, což znamená de facto sériovou podobu auta, snad s výjimkou lakovaných lemů blatníků a prahů.

Velikostně bude HR-V na úrovni Škody Yeti (4223x1793x1691 mm, rozvor 2578 mm), má totiž délku 4295 mm, šířku 1770 mm, výšku 1605 mm a rozvor 2610 mm, přičemž se v zádi ukrývá kufr o slušném objemu 453 litrů, jehož variabilitu vylepší sklopná Magic Seats, použitá i v Civicu a Jazzu.

Technické podrobnosti zatím nejsou k dispozici a nelze tedy s určitostí říci, zda HR-V dostane atmosférický benzinový motor 1.5 DOHC i-VTEC Earth Dreams s výkonem 96 kW při 6600 otáčkách a točivým momentem 155 N.m při 4600/min jako japonský Vezel nebo zda pod kapotou uvidíme některou z přeplňovaných jednotek VTEC Turbo. Naopak téměř jistá by měla být hybridní verze Sport Hybrid i-DCD se stejným motorem, avšak parametry 97 kW a 156 N.m, doplněným o 22kW (1313-2000/min) elektromotor se 160 N.m v rozmezí 0-1313/min. Další "jistotou" by měl být turbodiesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW a 300 N.m, jenž dnes pohání Civic i CR-V.

HR-V nebude úplně typické městské SUV, Vezel se světlostí 185 mm si poradí i s horšími cestami, zvláště pak ve verzi s pohonem všech kol. Ten přebírá od současného CR-V, jedná se tedy o systém RT-AWD (Real Time All-Wheel Drive), jenž je výrazně vylepšenou evolucí původního dvoučerpadlového RT-4WD. Vzhledem k tomu, že nám teď Honda v Paříži představí "prototyp", v březnu 2015 lze očekávat v Ženevě produkční verzi, která se začne prodávat přibližně za rok touto dobou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Zima už je téměř u konce a odstranění soli a špíny nyní…

 




Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Dnes 18:50

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…