Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S2000 Ultimate Edition: Závěrečná série po deseti letech výroby

Diskuze (14)
Jen pár dní po oznámení konce výroby Hondy S2000 zveřejnila japonská automobilka informace o závěrečné speciální sérii nazvané Ultimate Edition. Veřejnosti se představí v březnu v Ženevě a téměř okamžitě půjde do prodeje.

Honda S2000 se vyrábí už bezmála deset let, přesto ve svém segmentu stále patří na špičku. Atmosférický vysokootáčkový motor 2,0 VTEC dosahuje maximálního výkonu 177 kW, což znamená i dnes jeden z největších poměrů kW/l u sériového motoru. Výjimečnost tohoto agregátu dokládá také pět vítězství v anketě Engine of the Year v příslušné objemové třídě.

Kvůli poklesu výroby a potřebě úsporných opatření přesto Honda výrobu tohoto modelu v červnu ukončí. Od představení v roce 1999 do konce roku 2008 se vyrobilo 110.673 kusů modelu S2000, jen necelých 20 tisíc z nich se ale prodalo v Evropě. Jednoznačně nejdůležitějším trhem jsou USA, které tvoří zhruba polovinu odbytu.

Závěrečná série Ultimate Edition bude tečkou za desetiletou kariérou výkonného roadsteru a zároveň připomínkou působení Hondy ve Formuli 1, které je dnes už také minulostí. S2000 Ultimate Edition bude mít karoserii v bílé barvě Grand Prix White a litá kola s tmavým grafitovým lakem. Podobnou barevnou konfiguraci měl první monopost F1, který Honda nasadila v roce 1964, stejně jako řada dalších závodních Hond. K dalším unikátním prvkům patří sedadla čalouněná červenou kůží, červené obšití kulisy řadicí páky, černé označení modelu a tabulka s pořadovým číslem v sérii.

Premiéru bude mít S2000 Ultimate Edition na začátku března na ženevském autosalonu. Prodej bude zahájen ještě v březnu, poslední Honda S2000 bude vyrobena v červnu.

Diskuze (14)
Avatar - da_b0mb
1. 2. 2009 21:37
Re: End of the life in SWISS
No za 12k euro se da poridit slusne zachovala S2000...Pokud uvazujes pouze o funglovce, tak to je pak jina no ;-)
Avatar - Ricardo
1. 2. 2009 21:28
Re: End of the life in SWISS
Když právě ta MX-5 není tolik hardcore, a Z4 už je zase cenou jinde a má i jiný typ motoru.
Avatar - Ricardo
1. 2. 2009 21:25
Re: End of the life in SWISS
Já myslím že S2000 zvlášť za tu cenu pod 900 tisíc je velmi dobrá koupě. Bohužel vždycky bude násobně víc neřidičů než řidičů a proto auta jako tahle Honda nemají nárok na komerční úspěch. Prodejně ideální je, když auto vypadá víc sportovně a drsně, než ve skutečnosti je a pak ještě aby v něm bylo dost místa a nejlíp umělo samo řadit a korigovat smyk >:D
Souhlasím s tebou do posledního písmene. Opravdu hlavní důvod proč ho nemám je, že si ho momentálně nemůžu s potřebnou bezstarostností dovolit :-)
Avatar - da_b0mb
1. 2. 2009 20:36
Re: End of the life in SWISS
Tezko rict...Nevim jak je na tom s prodeji konkurence v teto kategorii aut...Kazdopadne jako margetingovej nastroj by to nemuselo bejt spatny (ten motor je unikat :-) ). Na druhou stranu je tu treba Mazda MX-5 nevim kolikaty generace a urcite bude generace dalsi...Ja treba od Hondy nechapu ani to, ze se rozhodli ukoncit vyvoj NSX. Vzdyt do toho museli narvat takovyho kapitalu...
Avatar - THE KLF ™
1. 2. 2009 20:32
Re: End of the life in SWISS
Ani ja asi na taky nebudem nikdy mat, ale nemyslel som tym chladnicku prenasat, ale nieco medzi tym...

Nikdy sme v takych autach nesedeli a mudrujeme tu o tom... Ja som len chcel zrealnit aktualnu situaciu krizovu...
Honda to vie sama najlepsie. Ty by si rusile nieco uspesne ako spravny podnikatel?