Husqvarna Vitpilen 401 a Svartpilen 401: Silniční hračky od terénního specialisty

 

Husqvarna pod křídly rakouské KTM hodlá vedle široké palety endur, motokrosových strojů a supermotardů nabídnout i čistě silniční stroje. Prvními vlaštovkami jsou modely Vitpilen 401 a Svartpilen 401.

Husqvarna vyrobila svůj první motocykl již v roce 1903, ale její proměna ve značku, kterou si každý spojuje s terénními motorkami, začala až padesátých letech. V posledních letech se sice vrací na asfalt, ale především prostřednictvím supermotardů a to se má nyní změnit, díky možnosti využít techniku silničních modelů značky KTM.

Prvními modely, které míří do sériové výroby, jsou dvojčata Vitpilen 401 a Svartpilen 401, jejichž design má na svědomí studio KISKA GmbH. První jmenovány z této dvojice má mít svým pojetím nejblíže ke klasickým café racerům, zatímco ten druhý díky vzpřímené pozici jezdce, širším řídítkům s hrazdičkou nebo použitým pneumatikám s velkým špalky zastupuje stále populárnější scramblery, které se nebojí výletů do lehčího terénu, resp. nějaké plní cesty.

Základem obou novinek značky Husqvarna je příhradový trubkový rám, který si spolu s jednoválcem o objemu 375 cm3, výkonu 32 kW (44 k) a točivém momentu 37 kW, vypůjčily od KTM 390 Duke.

Podvozky využívají vidlic a tlumičů značky WB, zatímco dodavatelem brzdového systému s 320mm předním a 230mm zadním kotoučem je značky Bybre, která patří pod slavné italské Brembo.

Vedle svých linií a techniky zaujmou nové modely značky Brembo i detaily v podobě LED osvětlení, digitálního přístroje či řešením sedla. Svartpilen 401 pak zaujme i nosičem zavazadel umístěným netradičně na palivové nádrži.

Video

Husqvarna sice oba modely představuje již nyní, ale zájemci o ně, kteří se již chystají podepsat objednávku a vidí v živých barvách, jak si užijí příští sezónu, budou nejspíš lehce zklamání, protože první exempláře mají dorazit do showroomů až na podzim 2017.

Husqvarna 701 Supermoto a 701 Enduro s větší porcí výkonu pro rok 2017

Zlepšit náladu si lze ovšem pohledem na stroj pojmenovaný Vitpilen 401 Aero. Ten totiž do moderní podoby transformuje klasickou polokapotáž populární především v sedmdesátých letech a doplňuje ji aerodynamickým krytem motoru spolu s krátkým jednomístným sedlem.

Vitpilen 401 Aero je sice prozatím jen konceptem, ale s ohledem na skutečnost, že je založen na modelu připraveném pro sériovou produkci, není vyloučeno, že i jeho se dočkáme v prodejnách motocyklů značky Husqvarna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

 
Zdroj: Husqvarna Motorcycles

Štítky Motorky Nové modely Video

 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské varhany za 80 milionů

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské…

U historického stolu v katedrále svatého Víta na Pražském hradě svým podpisem v pondělí 24. dubna stvrdil novou…

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí mu až dvacet let

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí…

Ve vazbě o víkendu skončil Antonín S. (38), který uplynulý čtvrtek brutálně zavraždil svoji bývalou přítelkyni,…

 

iSport.cz

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu sečetla chyby

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu…

Fotbalový rozhodčí Ondřej Pechanec má za chyby v sobotním duelu první ligy mezi Bohemians Praha 1905 a Zlínem a…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…