Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Husqvarna Vitpilen 401 a Svartpilen 401: Silniční hračky od terénního specialisty

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Husqvarna pod křídly rakouské KTM hodlá vedle široké palety endur, motokrosových strojů a supermotardů nabídnout i čistě silniční stroje. Prvními vlaštovkami jsou modely Vitpilen 401 a Svartpilen 401.

Husqvarna vyrobila svůj první motocykl již v roce 1903, ale její proměna ve značku, kterou si každý spojuje s terénními motorkami, začala až padesátých letech. V posledních letech se sice vrací na asfalt, ale především prostřednictvím supermotardů a to se má nyní změnit, díky možnosti využít techniku silničních modelů značky KTM.

Prvními modely, které míří do sériové výroby, jsou dvojčata Vitpilen 401 a Svartpilen 401, jejichž design má na svědomí studio KISKA GmbH. První jmenovány z této dvojice má mít svým pojetím nejblíže ke klasickým café racerům, zatímco ten druhý díky vzpřímené pozici jezdce, širším řídítkům s hrazdičkou nebo použitým pneumatikám s velkým špalky zastupuje stále populárnější scramblery, které se nebojí výletů do lehčího terénu, resp. nějaké plní cesty.

Základem obou novinek značky Husqvarna je příhradový trubkový rám, který si spolu s jednoválcem o objemu 375 cm3, výkonu 32 kW (44 k) a točivém momentu 37 kW, vypůjčily od KTM 390 Duke.

Podvozky využívají vidlic a tlumičů značky WB, zatímco dodavatelem brzdového systému s 320mm předním a 230mm zadním kotoučem je značky Bybre, která patří pod slavné italské Brembo.

Vedle svých linií a techniky zaujmou nové modely značky Brembo i detaily v podobě LED osvětlení, digitálního přístroje či řešením sedla. Svartpilen 401 pak zaujme i nosičem zavazadel umístěným netradičně na palivové nádrži.

Husqvarna sice oba modely představuje již nyní, ale zájemci o ně, kteří se již chystají podepsat objednávku a vidí v živých barvách, jak si užijí příští sezónu, budou nejspíš lehce zklamání, protože první exempláře mají dorazit do showroomů až na podzim 2017.

Zlepšit náladu si lze ovšem pohledem na stroj pojmenovaný Vitpilen 401 Aero. Ten totiž do moderní podoby transformuje klasickou polokapotáž populární především v sedmdesátých letech a doplňuje ji aerodynamickým krytem motoru spolu s krátkým jednomístným sedlem.

Vitpilen 401 Aero je sice prozatím jen konceptem, ale s ohledem na skutečnost, že je založen na modelu připraveném pro sériovou produkci, není vyloučeno, že i jeho se dočkáme v prodejnách motocyklů značky Husqvarna.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)