Hypersport od AMG? Už příští rok s motorem z formule 1!
Jestli si dneska někdo může dovolit chlubit se svým působením ve formuli 1, pak je to rozhodně Mercedes. Konkurenci teď válcuje s úsměvem na tváři a tak je na čase aktuální formy využít, co kdyby se poměr sil změnil. Proto bude už příští rok představen ani se super-, ale spíše hypersport, využívající techniku z formule 1.
Zdá se, že se starší zákulisní drby potvrzují a Mercedes skutečně postaví s mírným zpožděním auto stejné ligy, jako byl donedávna McLaren P1, Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder, přičemž nejen že chce srovnat krok, což by nemělo ten správný efekt, ale své rivaly má v plánu zadupat do asfaltu. Vývoj vozu s kódovým označením R50 potvrdil magazínu Evo nejmenovaný člen formulové stáje Mercedesu s tím, že design už je ve finální fázi a co nevidět začne vývoj a testování.
A o co vlastně půjde? Hybridní sporťák bude mít pohon všech kol, přičemž ta přední budou roztáčet dva elektromotory, každý o výkonu zhruba 160 koní. Daleko zajímavější to však bude vzadu. Lze očekávat, že auto bude mít uložen spalovací motor před zadní nápravou a nepůjde o nic "menšího", než motor ze současných efjedniček. Bude pochopitelně upraven s ohledem na delší životnost a spolehlivost, ale že půjde o techniku na bázi F1 mu nic neodpáře.
Vidlicový šestiválec by měl zůstat u objemu 1,6 l, ale spekuluje se též o zvýšení objemu na 2,0 l a vybavení ne jedním, ale dvěma turbodmychadly. Výkon motoru by se měl pohybovat kolem 900 koní, přičemž celkový výkon agregátu se má pohybovat někde v rozmezí 1000-1300 koní. Auto by současně mělo mít velmi nízkou hmotnost - má se vejít do 1300 kg a to zejména díky masivnímu použití karbonu a hliníku. Ptáte se, proč takové hi-tech? AMG se totiž nesmí pouze ohlížet, ale i dívat dopředu, někde za horizontem totiž bude číhat z podobného těsta upečený Aston Martin AM-RB 001...
Hypersport bude dárkem k 50. výročí AMG a jako takový se představí v příštím roce, prodej ale začne však nejdříve v roce 2018. Cena se bude pohybovat kolem 4 milionů euro.