Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v ČR a Kia si prohodily modely kvůli změněné poptávce

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Prohození výroby Hyundai ix35 do Nošovic a Kie Vengy do Žiliny trvalo několik měsíců.

Český závod automobilky Hyundai a slovenský závod Kia si prohodily výrobu dvou modelů kvůli změněné poptávce po typech automobilů. Zákazníci po hospodářské krizi začali podle Hyundai opět preferovat silnější a dražší sportovně-užitkové vozy. Několikanásobně zvýšenou poptávku po nich není žilinský závod schopen pokrýt. Proto se budou nově sportovně-užitkové modely Hyundai ix35 vyrábět v nošovickém závodu Hyundai. Naopak na Slovensku budou produkovat model Kia Venga. ČTK to dnes sdělil mluvčí nošovického závodu Hyundai Petr Vaněk.

„Jedním z výsledků ekonomické krize na evropském automobilovém trhu je několikanásobné zvýšená poptávka po sportovně-užitkových vozidlech, které není žilinský závod schopen dodávat v dostatečném množství,“ konstatoval Vaněk. Na model Hyundai ix35 musejí zákazníci čekat několik měsíců. „Lidé po krizi opět začínají čím dál více kupovat dražší a silnější vozy,“ konstatoval Vaněk. Proto se rozhodli pro výměnu modelů mezi oběma továrnami.

V minulosti koncern Hyundai-Kia rozdělil výrobu modelů v Česku a na Slovensku tak, aby byla co nejekonomičtější. V každém závodu se proto vyráběl jeden páteřní model, v nošovickém Hyundai model i30, na Slovensku Kia Cee’d, a dva navzájem příbuzné modely, které mají podstatnou část komponentů. V Česku víceúčelový vůz segmentu B Hyundai ix20 a Kia Venga, na Slovensku sportovně-užitkové vozy segmentu C Hyundai ix35 a Kia Sportage.

Prohození výroby Hyundai ix35 do Nošovic a Vengy do Žiliny trvalo několik měsíců. „Vyžádalo si to úpravy výrobních linek a také zaškolení více než 300 nošovických pracovníků v závodě Kia a téměř stejného množství žilinských pracovníků v závodě Hyundai,“ uvedl Vaněk. Nově bude každý závod vyrábět jeden druh osobního auta, Hyundai i30 a Kia Cee’d, jeden model malého víceúčelového vozu, Hyundai ix20 a Kia Venga, a jeden model sportovně-užitkového vozu, Hyundai ix35 a Kia Sportage.

Sériovou výrobu modelu Hyundai ix35 spustí v nošovickém závodě 1. července. Závod také plánuje na podzim rozjetí třetí směny. Kvůli tomu ještě letos přijme 650 zaměstnanců, dalších zhruba 250 lidí v příštím roce. Další stovky pracovníků budou nabírat subdodavatelé. V automobilce má pracovat při třísměnném provozu zhruba 3500 lidí. Roční výrobní kapacita pak bude místo současných 200.000 vozů 300.000 aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - Katikakus
22. 6. 2011 07:43
Re: ?
Je to tak. U Sportage jsou ty cekaci doby podobne - 6-8 mesicu.
21. 6. 2011 21:07
blbost
jediny dôvod je ten že venga sa nepredava,tym padom robil hyundai menšie obraty,zatial čo ix 35 a sportage sa predava vyborne,ceed tiež nieje na tom najhoršie... ix 35 sa priemerne denne robilo 300 + - 20 kusov to mate priemerne 20 pracovnych dni plus minimalne 2 soboty, 22 x 300 to je 6600 ix 35 mesačne , plus ešte viac sportagou a ceed to iste... naklady zas až take hrozne niesu ,všetko sa to robi na rovnakej linke ,čr sr maju zhodne linky,ta v čr je novši typ...aj ked je pravda že je to hlupost rozdelovať dva zhodne modeli to samotne predraži vyrobu...ale je rozdiel ked fabrika robi 3uspešne modely a ked len dva že...preto sa budu v kii robie kie a v hyundai hyundae,venga sa rozbehne po auguste a bez tak ich moc nepojde,nepredava sa jak ix 20 bohužial čo to znamena? znamena to akurat to ,že momentalne sa robi denne cez 530 ceedou a cez 420 sportagou...takže tak a to som človek ktory do toho tak trošku vidi
Avatar - R32
21. 6. 2011 20:39
Re: Prohození
Špekulácie o orientácii značky na východ resp. západ sú mylné a hlavne keď sú továrne tak blízko seba. Ide tu len a len o rozloženie výroby, Žilina nestíhala a Nošovice šli na cca 65% tak prečo to nevyrovnať... ;-)
21. 6. 2011 17:28
Re: Prohození
Kia loni v Žilině vyrobila skoro 230 000 aut, z toho nějakých 58% procent tvořila SUV. Sportage je celosvětově druhý nejprodávanější model Kie a dá se u ní předpokládat další růst. Pokud se HKAG rozhodla přenést výrobu ix35 do Nošovic, tak proto, aby vytížila rovnoměrněji výrobní kapacity, samozřejmě, nic jiného jsem ani neříkal. V článku se o Sportage nijak moc nemluví zřejmě proto, že čerpá především z prohlášení tiskového mluvčího Hyundaie v Nošovicích, proč ten by vysvětloval něco o Sportagi, žejo. Tak jako tak utržené prachy z prodeje ix35 i Sportage končí v konsolidovaném zisku skupiny HKAG. Źe je v absolutním vyjádření větší zájem o ix35, na tom opravdu není nic záhadného, protože Hyundai je řádově dvakrát větší automobilka než Kia a tenhle náskok se nedá smazat žádným zbožným přáním, ale jedině (možná) lety vývoje, stačí se podívat na Škodu vs. VW. Nevidím tam ale důvod ke spekulaci, že by Kia měla v západní části Evropy dosahovat horších prodejů než ve východní: momentálně v exportech jde z Žiliny asi 25% do Ruska a dalších skoro 30% do Německa, Británie, Španělska a Itálie, což mi přijde jako slušný podíl na západní Evropu. A znovu: v absolutních číslech jistě Hyundai prodá výrazně víc, ale relativně nemá Kia žádný problém, dynamiku růstu prodejů má výbornou ve všech regionech.
Avatar - Guttalax
21. 6. 2011 14:43
Re: Prohození
Kvůli zvýšené poptávce po modelu Hyundai ix35 se jeho výroba přesune ze slovenského závodu Kia do nošovického závodu Hyundai O Sportáži tam není ani slovo :-!Takže ikdyž se IX 35 vyrobilo v Žilině víc než Sportáží,Nestačili vyrábět.Z toho vyplývá ,že je zájem o Hyundaie. :yes:Kia bude prodávat i v západní Evropě,ale v tomto regionu nedosáhne nějak výrazného prodeje.Hyundai je v podvědomí zákazníků zapsán líp.Tím nechci říct,že si kia své zákazníky nenajde-jen se prostě prodává míň.