Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci

Hyundai Accent
Hyundai Accent
Hyundai Accent
Hyundai Accent
13 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Nejmenší model americké nabídky jihokorejské značky prošel decentní modernizací pro nový modelový rok.

Hyundai Accent známe i z našich silnic. První, druhá a třetí generace se prodávaly v České republice, poslední jmenovaná (MC) pouze coby sedan. Aktuální řada RB je takřka globálním modelem. Vyrábí se od roku 2010 v jihokorejském Ulsanu, čínském Pekingu, indickém Čennaj a ruském Sankt Petěrburgu a vyznává fluidní tvary. V Evropě na západ od hranic bývalého Sovětského svazu ji ale nekoupíte. Mohou si jí však dopřát například Američané. Z naší nabídky je jí velikostně nejblíže i20, ale Accent má delší rozvor 2570 mm. Existuje coby čtyřdveřový sedan s délkou 4,37 m a kratší pětidveřový hatchback, který měří 4,12 m. Celá řada právě prošla modernizací.

Jediným motorem v severoamerické nabídce je celohliníkový zážehový čtyřválec Gamma s přímým vstřikem paliva GDI a duálním proměnným časováním ventilů a obou vačkových hřídelů. Z objemu 1,6 l poskytuje největší výkon 103 kW (140 k) a na přední kola se přenáší 166 N.m točivého momentu. Převodovky jsou na výběr dvě: šestistupňová přímo řazená a samočinná s možností manuální volby rychlostí. Rozvody pohání řetěz. Ve městě spálí Accent dle metodiky EPA 8,7 l, na dálnici pak 6,2 l benzinu na každých 100 km.

Hyundai poslední dobou razí strategii faceliftů, které nejsou na první pohled příliš vidět. Zvenčí se na americké specifikaci představené původně v dubnu 2011 nezměnilo prakticky nic. Hlavní položkou je upgrade bezpečnostní i komfortní výbavy. Vnější zpětné zrcátko nyní zvládne signalizaci mrtvého úhlu, směrová světla mají konečně trojblik a sluneční clony jsou posuvné. Vylepšené základní audio dostalo konečně funkční rozpoznávání hlasu a nová větší a logičtěji rozmístěná tlačítka. Má šest reproduktorů, přehraje MP3, je vybaveno i konektory pro externí zdroje a Bluetooth. Vyšší výbavy byly rozšířeny o přední diodové světlomety, dvouose nastavitelný volant a samočinné dovírání elektrického okna na řidičově straně, které se spustí, či zavře na jediný dotek. Mohou mít také tempomat, ovládání audia na volantu a mlhovky.

Standardem je vždy šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, nechybí dnes běžná elektronická stabilizace, či ABS včetně brzdových asistentů, ani pomocník při rozjezdech do kopce. Accent má v základu i asymetricky dělenou a sklopnou zadní lavici, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, klimatizaci, dálkové centrální zamykání, elektrická okna a vyhřívaná zrcátka. Za střešní okno se však vždy připlácí. Mimochodem, podvozek stále tvoří vpředu vzpěry McPherson a vzadu torzní náprava, vinuté pružiny doplňují dvou-, respektive jednoplášťové tlumiče. Dražší modely jezdí na šestnáctipalcových litých kolech, ty levnější pak na ocelových „čtrnáctkách“.