Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis Coupé (2012): 2,0 TCI (202 kW) a 3,8 V6 (258 kW) oficiálně

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)
Hyundai poprvé představilo modernizované Genesis Coupé veřejnosti a uvolnilo první informace o technice ukryté pod kapotou.

Světová premiéra modernizovaného Hyundai Genesis Coupé se odehrála v sobotu 12. listopadu na domácí půdě během akce Korea Speed Festival 2011 v Yeongamu. Automobilka uvádí, že se zde novinka předvedla téměř pěti tisícům motoristických nadšenců.

Další představení veřejnosti se má uskutečnit autosalonu v Los Angeles, jehož letošní ročník se uskuteční od 18. do 27. listopadu 2011.

Hyundai Genesis Coupé se dočkalo modernizace prakticky čtyři roky po uvedení na domácí trh. V Severní Americe je tento model v nabídce od jara 2009 a na severoamerický trh dorazí faceliftované kupé jako v příštím roce jako modelový rok 2013. Největší zpoždění bude mít opět uvedení na evropský trh, kde se původní verze začala naplno prodávat až v letošním roce.

Hyundai se v rámci modernizace Genesis Coupé rozhodlo o další rozvíjení svého designového stylu Fluidic sculpture. Provedením přídě se tak kupé s pohonem zadních kol opticky přibližuje modelům i40, i30, ix35, ix20, Elantra a Veloster. Novému přednímu nárazníku vévodí rozměrná maska, kterou doplňují ostřeji řezané hlavní světlomety spolu s mlhovými světly doplněnými o pás LED pro denní svícení. Nový tvar má i kapota motoru.

Důkladného přepracování se dočkal i inteirér. Nový design má palubní deska a automobilka potvrdila použití nových materiálů, které pro zvýšení exkluzivity podporují doplňky s kovovým povrchem. Zcela nové je rozmístění ovladačů multimediálního systému a ventilace na středové konzole.

Hyundai poprvé oficiálně odhaluje paletu pohonných jednotek modernizovaného kupé. Na jihokorejském trhu bude možné najít pod kapotou přeplňovaný čtyřválec Theta 2.0 TCI nebo atmosférický šestiválec Lambda 3.8 GDi.

Ve srovnání s dosavadním provedením nabídne přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Theta 2.0 TCI výrazně vyšší výkon. Automobilka uvádí, že modernizovaný model disponuje výkonem 202 kW (275 k) a točivým momentem 372 Nm, zatímco dosavadní verze nabízela 157 kW (213 k) a točivý moment 302 Nm. Za toto zvýšení výkon vděčí motor Theta 2.0 TCI především novému twin-scroll turbodmychadlu a většímu mezichladiči stlačeného vzduchu.

Vyšší výkon nyní nabídne i šestiválec Lambda 3.8 GDi. Pod kapotou modernizovaného Hyundai Genesis Coupé nabídne výkon 258 kW (350 k) a točivý moment 400 Nm. Pro srovnání si připomeňme, že doposud toto provedení disponovalo výkonem 223 kW (303 k) a točivým momentem 361 Nm.

K zajímavostem Hyundai Genesis Coupé s šestiválcovým motorem bude patřit generátor zvuku, který má podle automobilky vozu dodat stylovější a sportovnější zvukový projev.

Obě modernizované pohonné jednotky budou standardně spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou a automobilky již oficiálně potvrdila, že kola zadní nápravy Genesis Coupé u obou motorizací bude možné roztáčet i prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.

Hyundai předpokládá, že v příštím roce jen na jihokorejském trhu prodá více než 4000 modernizovaných Genesis Coupé.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)
17. 11. 2011 18:53
Re: A tímto se dostal hyundai před škodu.
Protože tohle auto stojí na prodejích v USA. A tam má Hyundai snad lepší postavení než VW, natož Škoda nebo Seat. Kolik evropských automobilek se v USA dobře prodává kromě BMW a MB? Kolik jich tam vůbec oficiálně dováží? V Evropě je trh zadokolek relativně malý - většině lidí na hnané nápravě nesejde a to zabíjí jakýkoli zájem takové auto stavět. Neuživilo by se. Podívej se, kam jde BMW. Který hlupák by vedl automobilku do prostoru, který BMW pomalu vyklízí? Je to okrajový segment. Zábavné zadokolky budou v Evropě doménou malých firem a slušných balíků peněz.

Ad hanlivé označení asiatů: víš o tom, že se dopouštíš trestného činu hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob? A hrozí ti za to až tři roky odnětí svobody, protože k tomu využíváš veřejně přístupnou počítačovou síť. Máš zajímavou racionalizaci svého chování.

K autu: facelift se mi celkem líbí a typově je to přesně moje krev. Kupé jsou pro mě srdcová záležitost. Takže, nemít peníze na lepší, tak bych o něm uvažoval. Rozhodně by to neměl snadné, umím si představit, že bych obětoval koncepci ve prospěch lepšího interiéru. Na něj to sice nejezdí, ale člověk v něm tráví spoustu času.
Avatar - Ronault.
17. 11. 2011 01:03
Re: A tímto se dostal hyundai před škodu.
No to by taky trh musel natolik chtít, jak jinak ;-)
17. 11. 2011 00:31
Re: Zohýbané plechy
tak nepis nezmysli :-) to ze je to podla teba len vela zahybov a prelisov,tak pre ostatných to moze byt premysleny koncept dizajnu...kde detaily spolu plynule ladia od predu k zadku...co sa o mnohych europskych ci japonskych autach neda povedat
16. 11. 2011 20:48
Re: Zohýbané plechy
Iggy, Iggy, nevkládej mi do úst, co jsem neřekl/nenapsal. Trabant byla znouzectnost a nebýt socialismu, nikdy by v této podobě nevznikl a nikdy by se z něho nestala "legenda". Myslím nápaditý a elegantní dizajn reprezentující např. Alfa Romeo Mito či Jůlinka, Renault Twingo, Peugeot 206, Mercedes CLS apod...
Avatar - iudex
15. 11. 2011 09:32
Re: A tímto se dostal hyundai před škodu.
Fair enough, povedal by som. Bodaj by aj iné tradičné európske automobilky urobili "len" zadokolku a naladili ju ako driftmachine. ;-)