Hyundai Elantra: První jízdní dojmy

Hyundai Elantra: První jízdní dojmy

 
 

Renaultu Fluence po krku půjde nový sedan od Hyundaie. Je sice o něco dražší, ale také na nás při prvním setkání zapůsobil lépe než čtyřdveřový Renault.

Hyundai Elantra (Lantra) je vcelku zavedená značka. U nás i v Evropě poměrně úspěšný sedan existoval ve třech generacích, poté jej nahradil přímo pro evropské zákazníky určený hatchback a kombi řady i30. Zřejmě aktivita automobilek jako Renault a VW ale Korejce přiměla k tomu, aby své působení mezi kompaktními sedany přehodnotili.

S přestávkou v délce trvání tři čtvrtě generace proto přichází i do Evropy Elantra nová, postavená na platformě kombi i30 cw. To ji dává do vínku především velmi štědrý rozvor 2700 mm. Podvozek se ale dočkal zjednodušení – místo víceprvkové nápravy se vzadu zabydlela levnější vlečená. Zda tato změna zasáhne i příští generaci i30, zatím můžeme jen hádat.

Aby ale bylo jasno, jednodušší neznamená špatný. Podvozek Elantry funguje i tak dobře, není potřeba se obávat odskakování zadní nápravy, ani neotáčivé charakteristiky v zatáčkách. Zvolené naladění představuje praktický kompromis mezi pohodlím a ovladatelnosti – Fluence nabídne houpavější, avšak výrazně méně jistou jízdu, ti nejlepší ve třídě (nová Jetta, Mazda 3 a zřejmě i nová generace Focusu sedan) zase snesou mnohem hrubší zacházení a po silnici se pohybují s výrazem suveréna.

Od řízení rodinného sedanu nelze očekávat zázraky. Přesto Elantra předvádí slušný výsledek: posilovač má přiměřený účinek a řízení se zbavilo slepé zóny okolo středové polohy.

Motor je na tom podobně – benzinová šestnáctistovka je racionální volbou. Co na tom, že má 97 kW, kupředu ji bude ve středních otáčkách hnát 158 Nm. Díky variabilnímu časování ventilů je navíc motor ochotný ke smysluplné spolupráci už od nízkých otáček. Rodinný rozpočet by jediná nabízená motorizace zruinovat nemusela, při 130 km/h jsme odečetli 3400 min-1 a průměrnou spotřebu 6,2 l/100 km.

Zhodnocení interiéru je po krátké projížďce předčasné. Přesto ale nemůžeme vynechat jednu věc – už na brněnském autosalonu nás při statické prohlídce zaujal subtilní středový panel. Ti, kdo nadávají na výstupek např. u Fabie, budou nadšeni: Elantra má v zóně, kde by mohlo dojít ke kontaktu s kolenem naopak středový panel šikovně zúžený.

Vnější design díky bublinové siluetě připomíná Hondu Civic sedan. Ačkoliv se v případě Elantry jedná primárně o levný model, jeho karoserie není ochuzena o řadu zajímavých stylistických prvků. Zvolená bronzová metalíza navíc zdatně tlumí futuristické křivky, a tak by mohla být oblíbenou volbou té části klientely, které nevoní na první pohled křiklavý design.

České ceny

Novou Elantru je možné objednávat ihned, první vozy budou dodány v září. Nejlevnější provedení vyjde na 299.990,- Kč, tzn. stejně jako Fluence prolamuje třísettisícovou hranici.

Základní výbava Classic obsahuje šest airbagů, ESP, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, elektrické stahování předních oken a palubní počítač. Standardní výbava obsahuje i manuální klimatizaci, v ceníku však figuruje také volba bez klimatizace se snížením ceny o 25 tisíc korun – právě tak se dostaneme na 299.990,- Kč.

Comfort přidává mlhovky, zrcátka v barvě vozu a s integrovanými směrovkami, podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a rádio s podporou MP3 a připojením USB/iPod/Aux.

Se Style zákazník získá zadní parkovací senzory, kožený potah volantu a řadicí páky, dešťový senzor, tempomat a dvouzónovou klimatizaci. Od této výbavy lze navíc připlácet za střešní okno (25.000,- Kč).

Paket Premium nahrazuje 15palcová ocelová kola 16palcovými litými. Dále přidává loketní opěrku, vyhřívaná přední sedadla a plnohodnotné náhradní kolo. Luxury je bohatší ještě o elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a kožené čalounění (částečně perforovanou kůží).

Nabídku laků tvoří 10 odstínů. Interiér může být ve všech úrovních výbavy jednobarevný černý, nebo dvoubarevný béžový.

Hyundai Elantra - ceny na českém trhu
Motor1,6 DCVVT1,6 DCVVT
Převodovka6M6A
Zdvihový objem [cm3]15911591
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]97/630097/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]158/4850158/4850
Max. rychlost [km/h]200195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,711,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,0
Prov. hmotnost [kg]12361267
Cena Classic bez AC [Kč]299.990,-339.990,-
Cena Classic [Kč]324.990,-364.990,-
Cena Comfort [Kč]349.990,-389.990,-
Cena Style [Kč]369.990,-409.990,-
Cena Premium [Kč]399.990,-439.990,-
Cena Luxury [Kč]429.990,-469.990,-

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Elantra: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Hyundai Elantra: Mohl by se v novém představit ve Frankfurtu Hyundai Elantra: Mohl by se v novém představit ve Frankfurtu

Elantra je tradiční označení sedanu značky Hyundai. V…

Hyundai lehce omladil dvojčata Avante/Elantra Hyundai lehce omladil dvojčata Avante/Elantra

Zatím poslední generace řady Elantra s kódem MD se…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Včera

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník. Encefalitida hrozí také ze sýrů

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník.…

Máte pocit, že je na klíšťata ještě brzy? Opak je pravdou. Odborníci už zaznamenávají případy, kdy se lidé…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida nastoupil v závěru

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida…

Záložník Vladimír Darida nastoupil poprvé od říjnového zranění kolena a následné operaci na pár minut za Herthu,…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Hajósi Pincék je malým rájem pro milovníky vína. Najdete zde více než tisíc vinných sklepů

Hajósi Pincék je malým rájem pro milovníky vína.…

Těsně vedle maďarského městečka Hajós čeká na mlsné bonvivány více než tisícovka útulných vinných sklípků.…