Hyundai Elantra: První jízdní dojmy

Hyundai Elantra: První jízdní dojmy

 
 

Renaultu Fluence po krku půjde nový sedan od Hyundaie. Je sice o něco dražší, ale také na nás při prvním setkání zapůsobil lépe než čtyřdveřový Renault.

Hyundai Elantra (Lantra) je vcelku zavedená značka. U nás i v Evropě poměrně úspěšný sedan existoval ve třech generacích, poté jej nahradil přímo pro evropské zákazníky určený hatchback a kombi řady i30. Zřejmě aktivita automobilek jako Renault a VW ale Korejce přiměla k tomu, aby své působení mezi kompaktními sedany přehodnotili.

S přestávkou v délce trvání tři čtvrtě generace proto přichází i do Evropy Elantra nová, postavená na platformě kombi i30 cw. To ji dává do vínku především velmi štědrý rozvor 2700 mm. Podvozek se ale dočkal zjednodušení – místo víceprvkové nápravy se vzadu zabydlela levnější vlečená. Zda tato změna zasáhne i příští generaci i30, zatím můžeme jen hádat.

Aby ale bylo jasno, jednodušší neznamená špatný. Podvozek Elantry funguje i tak dobře, není potřeba se obávat odskakování zadní nápravy, ani neotáčivé charakteristiky v zatáčkách. Zvolené naladění představuje praktický kompromis mezi pohodlím a ovladatelnosti – Fluence nabídne houpavější, avšak výrazně méně jistou jízdu, ti nejlepší ve třídě (nová Jetta, Mazda 3 a zřejmě i nová generace Focusu sedan) zase snesou mnohem hrubší zacházení a po silnici se pohybují s výrazem suveréna.

Od řízení rodinného sedanu nelze očekávat zázraky. Přesto Elantra předvádí slušný výsledek: posilovač má přiměřený účinek a řízení se zbavilo slepé zóny okolo středové polohy.

Motor je na tom podobně – benzinová šestnáctistovka je racionální volbou. Co na tom, že má 97 kW, kupředu ji bude ve středních otáčkách hnát 158 Nm. Díky variabilnímu časování ventilů je navíc motor ochotný ke smysluplné spolupráci už od nízkých otáček. Rodinný rozpočet by jediná nabízená motorizace zruinovat nemusela, při 130 km/h jsme odečetli 3400 min-1 a průměrnou spotřebu 6,2 l/100 km.

Zhodnocení interiéru je po krátké projížďce předčasné. Přesto ale nemůžeme vynechat jednu věc – už na brněnském autosalonu nás při statické prohlídce zaujal subtilní středový panel. Ti, kdo nadávají na výstupek např. u Fabie, budou nadšeni: Elantra má v zóně, kde by mohlo dojít ke kontaktu s kolenem naopak středový panel šikovně zúžený.

Vnější design díky bublinové siluetě připomíná Hondu Civic sedan. Ačkoliv se v případě Elantry jedná primárně o levný model, jeho karoserie není ochuzena o řadu zajímavých stylistických prvků. Zvolená bronzová metalíza navíc zdatně tlumí futuristické křivky, a tak by mohla být oblíbenou volbou té části klientely, které nevoní na první pohled křiklavý design.

České ceny

Novou Elantru je možné objednávat ihned, první vozy budou dodány v září. Nejlevnější provedení vyjde na 299.990,- Kč, tzn. stejně jako Fluence prolamuje třísettisícovou hranici.

Základní výbava Classic obsahuje šest airbagů, ESP, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, elektrické stahování předních oken a palubní počítač. Standardní výbava obsahuje i manuální klimatizaci, v ceníku však figuruje také volba bez klimatizace se snížením ceny o 25 tisíc korun – právě tak se dostaneme na 299.990,- Kč.

Comfort přidává mlhovky, zrcátka v barvě vozu a s integrovanými směrovkami, podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a rádio s podporou MP3 a připojením USB/iPod/Aux.

Se Style zákazník získá zadní parkovací senzory, kožený potah volantu a řadicí páky, dešťový senzor, tempomat a dvouzónovou klimatizaci. Od této výbavy lze navíc připlácet za střešní okno (25.000,- Kč).

Paket Premium nahrazuje 15palcová ocelová kola 16palcovými litými. Dále přidává loketní opěrku, vyhřívaná přední sedadla a plnohodnotné náhradní kolo. Luxury je bohatší ještě o elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a kožené čalounění (částečně perforovanou kůží).

Nabídku laků tvoří 10 odstínů. Interiér může být ve všech úrovních výbavy jednobarevný černý, nebo dvoubarevný béžový.

Hyundai Elantra - ceny na českém trhu
Motor1,6 DCVVT1,6 DCVVT
Převodovka6M6A
Zdvihový objem [cm3]15911591
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]97/630097/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]158/4850158/4850
Max. rychlost [km/h]200195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,711,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,0
Prov. hmotnost [kg]12361267
Cena Classic bez AC [Kč]299.990,-339.990,-
Cena Classic [Kč]324.990,-364.990,-
Cena Comfort [Kč]349.990,-389.990,-
Cena Style [Kč]369.990,-409.990,-
Cena Premium [Kč]399.990,-439.990,-
Cena Luxury [Kč]429.990,-469.990,-

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Elantra: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Hyundai Elantra: Mohl by se v novém představit ve Frankfurtu Hyundai Elantra: Mohl by se v novém představit ve Frankfurtu

Elantra je tradiční označení sedanu značky Hyundai. V…

Hyundai lehce omladil dvojčata Avante/Elantra Hyundai lehce omladil dvojčata Avante/Elantra

Zatím poslední generace řady Elantra s kódem MD se…

 



 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Michala Prokopa (70) zradilo zdraví: Zpěvák leží v nemocnici! Ruší koncerty

Michala Prokopa (70) zradilo zdraví: Zpěvák leží v…

Oblíbený zpěvák a bývalý politik Michal Prokop (70) skončil v nemocnici. Jeho hudební vystoupení, které bylo s…

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už ani na balkón

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už…

Špatně snáší výkyvy počasí. Královna českého šansonu Hana Hegerová (85) nevychází už ani na balkon! „Jak to…

 

iSport.cz

Jarošova brankářská revoluce v Jihlavě: tréninky jen v angličtině!

Jarošova brankářská revoluce v Jihlavě: tréninky jen…

Šéfuje brankářské revoluci v Jihlavě. Na všech trénincích pod Petrem Jarošem (40) se nově komunikuje pouze…

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela adrenalin, hlásí Navrátil

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Jde na to! Highdiver Michal Navrátil se dnes postaví na úzkou plošinu, sedmadvacet metrů nad…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

Češi v roce 2016 prosázeli rekordních 196 miliard korun

Češi v roce 2016 prosázeli rekordních 196 miliard korun

Češi loni prosázeli 196,4 miliardy korun, meziročně o 29 procent více. Objem vyplacených výher vzrostl rovněž o…