Hyundai Equus: První dojmy

Hyundai Equus: První dojmy

 
 

Hyundai sebralo odvahu a svoji první limuzínu s pohonem zadních kol vyšle na mimořádně náročné evropské trhy. Jaký je Equus při prvním setkání naživo?

Každý začátek je těžký. Hyundai po deset let vyráběl pětimetrovou předokolku s technikou Mitsubishi, před dvěma lety obrátil a do prodeje na domácím trhu uvolnil limuzínu vlastní konstrukce s pohonem zadních kol a délkou karoserie 5,16 metru. Ještě letos nový Equus zavítá na americké silnice. Při evropské výstavní premiéře v Paříži má Hyundai v plánu sledovat reakce návštěvníků a následně se rozhodne o případném zahájení prodeje na evropských trzích.

Ty jsou ovšem v daném segmentu velmi náročné, na velký Hyundai se proto bude vždy nahlížet víc než kriticky. Tradiční zástupce (BMW, Jaguar, Mercedes a částečně Maserati) dokázalo v uplynulých dvou dekádách úspěšně doplnit jen Audi. Po dvě desetiletí se o přízeň evropských klientů uchází také Lexus a osmým rokem na trhu působí VW Phaeton. Poslední dvě jmenované automobilky by ale určitě uvítaly lepší prodejní výsledky, oslovit konzervativní majitele velkých pětimetrových sedanů je v Evropě velmi těžké. Přesto to Hyundai zkusí, i když vyhlídky na tržní úspěch nejsou velké.

Z modelu Equus už na první pohled číší jednoduchá majestátnost a orientace výlučně na komfort. Tvar karoserie už na fotkách ponejvíce připomíná různé generace Mercedesu a Lexusu a realita je právě taková. Budoucí majitelé na exteriéru snad nejvíc ze všeho ocení jeho indiferentnost – Equus je při zběžném pohledu sice velké ale vcelku nenápadné auto, které na sebe bude poutat pozornost spíš ze zvědavosti než pro okázalý a vybroušený vzhled.

Po usednutí za volant je pocit podobnosti s Mercedesem ještě silnější – základní horizontální tvar palubní desky se mu podobá víc, než je zdrávo. Tento dojem se snaží zakrýt členění palubní desky před spolujezdcem, podobné malému SUV ix35. Snaha Hyundaie nabídnout kvalitní materiály je ale víc než zřejmá. Palubní deska i výplně dveří jsou částečně čalouněny kůží, resp. perforovanou kůží, dekor tvoří pravý kov nebo (s nejvyšší pravděpodobností) pravé dřevo.

Jenže tlačítka v interiéru jsou skoro stejná jako v libovolném dalším Hyundai. Hlavně grafika jejich písma neodpovídá zaměření auta na luxusní segment. V případě kovového dekoru navíc představuje pravý kov a do něj zakomponovaná plastová tlačítka v šedivém „kovovém“ designu značný kontrast.

Při delších cestách může být nepříjemný tužší materiál, který tvoří výplň sedáků i opěradel v obou řadách sedadel.

Zadní řada sedadel zase jakoby z oka vypadla aktuálnímu Lexusu LS. Vnitřní šířka ve výšce loktů je vzadu 150 cm. To zhruba odpovídá zvyklostem třídy a představuje dostatek prostoru pro dvě osoby. Ve svislém směru je Equus dimenzován jen přiměřeně, to ale také nijak nevybočuje ze standardu daného segmentu, dlouháni se na zadním sedadle pořádně nenatáhnou v ani jednom z konkurenčních modelů na standardním rozvoru.

Hyundai Equus: Nové informace o 5,2metrové limuzíně

Spolupracujeme s TipCars.com
Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu

K razantnímu kroku přistoupil americký řetězec restaurací…

Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů

Na poslední dva týdny nebudou investoři do akcií…

Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini

Podle Salviniho budou klíčové volby do Evropského…

ČEZ vyplatí za dividendu stejnou částku jako loni ČEZ vyplatí za dividendu stejnou částku jako loni

Energetická společnost ČEZ vyplatí akcionářům stejnou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Equus: První dojmy












Blesk.cz

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Jablko nepadá daleko od stromu! Tomu věří mladá Anička Slováčková, která podle svých slov po matce Dagmar…

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval plačící miminko. A už křtít nebude

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval…

Římskokatolická církev s okamžitou platností suspendovala třiaosmdesátiletého kněze, který dal během křtu facku…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod jedou juniorky a ženy

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod…

ONLINE | Časovky jednotlivců střídají silniční závody. Mistrovství České republiky v silniční cyklistice se po…

 

Reflex.cz

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce italské renesance.

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce…

První stop přináší ten největší adrenalin. Všechno je nové. Události se na vás hrnou nezměrnou rychlostí a vaše…

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně škodí svému vozu

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně…

Řídit umí skoro každý. Ne všichni ale vědí, jak auto používat tak, aby nedocházelo k předčasnému opotřebení…