Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Equus: Nové informace o 5,2metrové limuzíně

Diskuze (43)
Hyundai Equus míří na americký trh. U této příležitosti byly zveřejněny další informace o této vlajkové lodi korejského koncernu.

Nový Equus představuje pro Hyundai obrovský skok vpřed. Zatímco předchozí generace z let 1999-2008 ještě využívala společný vývoj s Mitsubishi a platformu s pohonem předních kol, novinka snese přinejmenším co do techniky srovnání s Mercedesem třídy S nebo Lexusem LS.

Equus využívá prodlouženou platformu sedanu Genesis. Díky tomu má pohon zadních kol a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 52/48. Karoserie je odlehčená díky širokému využití vysokopevnostní oceli. Equus tak váží na dnešní poměry luxusními auty příznivých 1970 kg.

Délka karoserie je 5160 mm, šířka 1890 mm a výška 1490 mm. Rozvor měří 3045 mm.

Uvnitř auta se ukrývá mnoho pro Hyundai nových systémů. Mezi ně patří Vehicle Stability Management - komplexní propojení funkcí stabilizačního systému, adaptivního tempomatu, elektronické parkovací brzdy a předpínačů bezpečnostních pásů. Poprvé v korejském autě se také objevuje vzduchové odpružení a dvoufázové adaptivní tlumiče.

Pohon obstarává motor 4,6 V8 Tau o výkonu 283 kW, maximum točivého momentu je 450 Nm. Spolupracuje s ním šestistupňová automatická převodovka ZF Shiftronic s možností manuálního řazení. Akcelerace z 0 na 96 km/h trvá 6,4 sekundy.

Hyundai za hlavní konkurenty modelu Equus na americkém trhu považuje Lexus LS 460 a Mercedes-Benz S 550. Do boje s nimi dostane vlajková loď korejské automobilky diodová světla, přední parkovací kameru, tepelné senzory pro termoregulaci sedadel, masážní sedadlo řidiče, 608W audiosystém nebo kůží potaženou palubní desku a čalounění stropu Alcantarou. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40 (pětimístná verze) nebo 50/50 (čtyřmístná verze) a jsou vybavena odvětráváním.

Odpružení zajišťují nápravy s pětiramenným závěsem, vzduchovými měchy a adaptivními tlumiči. Standardem jsou 19palcová chromovaná kola. K lepší ovladatelnosti přispívá posilovač řízení s variabilním účinkem.

Cena pro americký trh bude v rozmezí 50 až 60 tisíc dolarů, tedy mírně pod úrovní Lexusu LS 460. Prodej v USA bude zahájen v průběhu nejbližších týdnů.

Diskuze (43)
29. 7. 2010 06:44
Re: kopi kopi
Tvůj názor respektuuji, ale koupě Sonáty nelituji ani v nejmenším.
28. 7. 2010 17:57
Re: kopi kopi
Subaru Legacy s motorem boxer 110kW a výbavou Active jsem testoval v únoru tohoto roku v rámci předváděcí jízdy u dealera Subaru. Auto mě ničím nezklamalo ale zároveň ani nenadchlo. Pohon 4x4 nepotřebuji, ikdyž neříkám že by se občas nehodil. To už mi C5 a Mondeo sedlo lépe. Nebýt příšerného interieru (hlavně palubní desky) v Mondeu, tak bych vzal Mondeo. Ale je úsměvné jak se majitel Subaru ihned ohradil :-) A už zase braky nesou název Hyundai :-) Nic ve zlém, já měl Mondeo mk.3 také 5 let a ve 100tis km se začlo sypat (turbo, vstřiky, palivová soustava a celý slavný common rail šel do kelu) inu česká nafta dělá své, proto šlo z domu a bylo na čase se poohlédnout zase po něčem novém. Ještě vloni jsem autorecenze na korejce ani nečetl, ale dal jsem jim šanci v rámci předváděcí jízdy a ejhle, šeredně jsem se v názoru na korejská auta pletl. Nikoho tady do ničeho nenutím, jen mi vadí, že někdo hodnotí auta aniž by je znal a svezl se v nich jen proto, že jsou korejská. No ehmmm, ještě aby mě Mercedes M nebo CLS jak uvádíš za ty prachy zklamal >:D Vždyť 3 roky starý Mercedes M se 150 tisíci kilomery stojí stejně jako fungl nová Sonáta a já na žádné ojetiny už nemám věk. A co náhradní díly? kolik pak stojí náhradní díly na Mercedesa a kolik na Hyundai? Další otázkou je jak dlouho by Mercedes a jiné "prémiové" auto vydrželo před supermarketem nebo před domem ;-) A i to je třeba zvážit neboť žiješ zde a ne jinde. Inu česká závist dělá své a já se nesnažím provokovat neboť si moc dobře vzpomínám co to udělalo s lidma u nás v ulici, když jsem tenkrát přijel s novým Mondeem a zaparkoval mezi Oktávky, Eskorty a Felicie. Inu nyní nakupuji účelně, doby předvádění již mám za sebou. A Mercedesa, kterého zde (ač nevím proč) uvádíš a který patří do lepší a samozřejmě dražší kategorie nikdo se Sonátou nesrovnával a ani srovnávat nebude. Samozřejmě že bude Mercedes bez pochyby lepší, proto také stojí 2x až 3x tolik co Sonáta, tak by bylo k pláči kdyby tomu tak nebylo. A jelikož si nekupuji nové auto každým rokem tak jsem pečlivě vybíral mezi auty střední třídy, cenově dostupnými viz. můj předchozí příspěvek a Sonáta u mě vyhrála a to se dá o mě celkem s přehledem říci že jsem auty zhýčkaný.
28. 7. 2010 15:48
Re: Hyundai Eguus
Když se v US uváděl na trh Hyundai Genesis, byla to mnohem těžší situace. Hyundai se tehdy pokusil o vůbec první seriózní vstup do vyšší ligy a vyvinul kvůli tomu kompletně nový model, navíc konkrétně pro USA. Argumentace podobné té tvojí byla na denním pořádku. Teď s odstupem už je jasné, že projekt Genesis/Genesis Coupé se vydařil. Nejen dobré prodeje, ale především prolomení psychologické bariéry. Equus už vjíždí do pootevřených vrat. S prvními naivními pokusy čínských automobilek tohle nemá nic společného - ty nejen nebyly dost vyzrálé ve vlastním vývoji, ale neuměly si ani připravit trh. Tyhle začátečnické lapsy má Hyundai dávno za sebou.
28. 7. 2010 15:28
Re: Uspeje... v USA
Díky :-)
28. 7. 2010 14:33
Re: kopi kopi
Poslední dobou jsem si všiml, že jakmile se tu píše o Kie nebo Hyundai, tak je to pro některé jak bodnutí do vosího hnízda. Všemožní znalci a rádobyodborníci předem hodnotí a odsuzují kvalitu a zpracování auta aníž by ho viděli na vlastní oči. Ovšem jakmile se tu napíše něco o VW nebo Audi, tak si hned chrochtají blahem. Jde o to si na tyto reakce zvyknout, jsme malý národ uprostřed Evropy s obrovskou dírou do * a rypákem nahoru vždy o něco výše než náš soused :-( Všem odpůrcům korejských aut vřele doporučuji, aby se neostýchali a objednali se v salonu na zkušební jízdu čímkoliv a pokud pojedete malým vozem, pak vždy srovnávejte s malým vozem konkurence, pokud pojedete SUV, pak srovnávejte pouze se SUV konkurence, atp. Já jsem ke korejským vozům také neměl zprvu příliš důvěry, ale ve střední třídě mi padla nejlépe Sonáta a všechna mnou testovaná auta strčila do kapsy a to nehledě na cenu. A to jsem mezi novými auty testoval i opěvovaného Superba, dále Mondeo, Avensis, C5, Mazdu 6, P407, Legacy, S40. VW a Audi jsem nezkoušel, neboť mi tato auta k srdci nepřirostla jak designem tak technikou, ale hlavně chováním řidičů v nich. Se Sonátou max spokojenost, jen lituji, že už jsem ji nekoupil o něco dříve, nemusel jsem se trápit s Mondeem mk.3