Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Equus: Nové informace o 5,2metrové limuzíně

Hyundai Equus
Hyundai Equus
Hyundai Equus
Hyundai Equus
24 Fotogalerie
Diskuze (43)
Hyundai Equus míří na americký trh. U této příležitosti byly zveřejněny další informace o této vlajkové lodi korejského koncernu.

Nový Equus představuje pro Hyundai obrovský skok vpřed. Zatímco předchozí generace z let 1999-2008 ještě využívala společný vývoj s Mitsubishi a platformu s pohonem předních kol, novinka snese přinejmenším co do techniky srovnání s Mercedesem třídy S nebo Lexusem LS.

Equus využívá prodlouženou platformu sedanu Genesis. Díky tomu má pohon zadních kol a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 52/48. Karoserie je odlehčená díky širokému využití vysokopevnostní oceli. Equus tak váží na dnešní poměry luxusními auty příznivých 1970 kg.

Délka karoserie je 5160 mm, šířka 1890 mm a výška 1490 mm. Rozvor měří 3045 mm.

Uvnitř auta se ukrývá mnoho pro Hyundai nových systémů. Mezi ně patří Vehicle Stability Management - komplexní propojení funkcí stabilizačního systému, adaptivního tempomatu, elektronické parkovací brzdy a předpínačů bezpečnostních pásů. Poprvé v korejském autě se také objevuje vzduchové odpružení a dvoufázové adaptivní tlumiče.

Pohon obstarává motor 4,6 V8 Tau o výkonu 283 kW, maximum točivého momentu je 450 Nm. Spolupracuje s ním šestistupňová automatická převodovka ZF Shiftronic s možností manuálního řazení. Akcelerace z 0 na 96 km/h trvá 6,4 sekundy.

Hyundai za hlavní konkurenty modelu Equus na americkém trhu považuje Lexus LS 460 a Mercedes-Benz S 550. Do boje s nimi dostane vlajková loď korejské automobilky diodová světla, přední parkovací kameru, tepelné senzory pro termoregulaci sedadel, masážní sedadlo řidiče, 608W audiosystém nebo kůží potaženou palubní desku a čalounění stropu Alcantarou. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40 (pětimístná verze) nebo 50/50 (čtyřmístná verze) a jsou vybavena odvětráváním.

Odpružení zajišťují nápravy s pětiramenným závěsem, vzduchovými měchy a adaptivními tlumiči. Standardem jsou 19palcová chromovaná kola. K lepší ovladatelnosti přispívá posilovač řízení s variabilním účinkem.

Cena pro americký trh bude v rozmezí 50 až 60 tisíc dolarů, tedy mírně pod úrovní Lexusu LS 460. Prodej v USA bude zahájen v průběhu nejbližších týdnů.

Vstoupit do diskuze (43)