Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

 
 

Faceliftované kupé Genesis má světovou premiéru za sebou již od listopadu 2011. V Detroitu je k vidění v té severoamerické, která sem byla přesunuta z Los Angeles.

Hyundai Genesis Coupé prošlo výraznou modernizací necelé čtyři roky po uvedení na domácí, tedy jihokorejský trh. V Severní Americe je v nabídce od jara 2009.

Novinka se odlišuje na první pohled aplikací tzv. fluidního designu. Příď se tedy změnila ve stylu ostatních modelů značky (i30, Veloster, Elantra, i40, ix35, ix20). Nový je přední nárazník, rozměrná maska, kapota motoru, ostře řezané hlavní světlomety, mlhovky i pás diod pro denní svícení.

Více síly

Úpravy se ale nedotkly jen vzhledu. Přeplňovaný litinový čtyřválec Theta 2,0 TCI posílil ze 157 kW (213 k) na 204 kW (278 k) a jeho točivý moment se zvýšil z 302 na 372 Nm. U Hyundaie u něj totiž použili nové turbodmychadlo twin-scroll a o polovinu větší mezichladič stlačeného vzduchu. Čísla jsou udávána při provozu na prémiové palivo, při natankování běžného bezolovnatého benzinu je k dispozici výkon 194 kW (264 k)/6000 min-1 a točivý moment 352/2000 min-1.

Atmosférický vidlicový šestiválec Lambda 3,8 GDi s rozvodem DOHC také nabízí větší stádo pod kapotou díky modifikacím přímého vstřikování. Místo 223 kW (303 k) a 361 Nm se v útrobách ukrývá 260 kW (353 k)/6400 min-1 a na zadní nápravu se přenáší 400 Nm/5300 min-1. Šestiválec má standardně montovaný generátor zvuku. Originální sound tlumí současné protihlukové předpisy, tak se na to musí zkrátka jinak. Motor rovněž používá proměnné časování Dual CVVT a variabilní systém sání.

V Americe s automatem

Obě pohonné jednotky budou spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou, v USA je k mání výhradně vlastními silami vyvinutá osmistupňová samočinná s možností řazení pádly pod volantem (Shiftronic). Zavěšení je vpředu tvořeno vzpěrami McPherson připevněnými na pomocném rámu, vzadu je pětiprvková náprava. Nechybí stabilizátory, u sportovních verzí R-Spec a Track jsou širší. Ty mají navíc pružiny a tlumiče nastavitelné a nabídnou i samosvorný diferenciál Torsen.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v případě motoru 2,0T 55:45, u V6 pak 56:44. Hřebenové řízení má stále hydraulický posilovač a oproti původnímu modelu strmější převod 13,8:1. Standardní čtveřice kotoučových brzd (přední s vnitřním chlazením) má průměr 320/315 mm a jednopístkové plovoucí třmeny. R-Spec a Track mají větší čtyřpístková Bremba 340/330 mm, vždy vrtaná. Genesis Coupé jezdí na osmnácti- nebo devatenáctipalcových kolech. S motorem V6 zrychluje z 0 na 96 km/h za 5 s a při 240 km/h mu v dalším rozletu zabrání omezovač.

Bezpečnosti přispívají xenonové HID výbojky, šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, dětský zádržný systém, elektroniku zastupuje kromě již běžného čtyřkanálového ABS s distribucí brzdné síly a brzdovým asistentem také stabilizace ESC. Ta je dokonce plně vypínatelná.

Bohatá výbava

Přepracován byl také interiér. Nová je palubní deska i měkčí materiály, nechybí kovové doplňky. Polohu změnily ovladače multimediálního systému a ventilace na středové konzole.

Varianta 2,0T má mezi přístroji navíc ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla, což rozhodně není od věci. Základní i příplatková výbava je bohatá: elektricky nastavitelná loketní opěrka řidiče, úložný prostor mezi předními sedadly s lepší boční oporou a možností dvoustupňového vyhřívání, špičkové audio Infinity, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem.

Standardem je hudební aparatura s vstupy pro externí zdroje (AUX, USB). Genesis Coupé může mít na palubě telematiku Blue Link spojenou s navigací. Kožený interiér je k dispozici ve třech barvách: žlutohnědé, červené a šedé. Nových laků karoserie je pro změnu sedm a jejich názvy odkazují na závodní tratě a motoristický sport obecně: Parabolica Blue, Catalunya Copper, Monaco White, Becketts Black, Circuit Silver, Gran Premio Gray a Shoreline Drive Blue.

Přiostřeného Jihokorejce se dočkáme i my. Evropané musí ovšem počítat se zpožděním, vždyť Genesis Coupé se začalo na starém kontinentě naplno prodávat až v loňském roce.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai Genesis (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru

Spojené státy kvůli severokorejskému programu na vývoj…

Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie

Platit hypotéku je v Česku v současné době výhodnější než…

ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku

Představenstvo energetické společnosti ČEZ rozhodlo, že…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Dnes 18:53

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože našli v Polsku

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože…

Měly zmizet po bolševické revoluci, měly být roztaveny s celým vzácným stříbrným jídelním servisem vyrobeným…

 

iSport.cz

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí v pěti setech nestačí

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí…

Federer, Nadal, Federer, Nadal... To je přehled letošních grandslamových vítězů. A podle Matse Wilandera bude…

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní ultras i fanoušci

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní…

Nejdříve nadávky za hranou slušnosti, pak ostentativní mlčení. Tak radikální fanoušci fotbalové Sparty…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…