Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

 
 

Faceliftované kupé Genesis má světovou premiéru za sebou již od listopadu 2011. V Detroitu je k vidění v té severoamerické, která sem byla přesunuta z Los Angeles.

Hyundai Genesis Coupé prošlo výraznou modernizací necelé čtyři roky po uvedení na domácí, tedy jihokorejský trh. V Severní Americe je v nabídce od jara 2009.

Novinka se odlišuje na první pohled aplikací tzv. fluidního designu. Příď se tedy změnila ve stylu ostatních modelů značky (i30, Veloster, Elantra, i40, ix35, ix20). Nový je přední nárazník, rozměrná maska, kapota motoru, ostře řezané hlavní světlomety, mlhovky i pás diod pro denní svícení.

Více síly

Úpravy se ale nedotkly jen vzhledu. Přeplňovaný litinový čtyřválec Theta 2,0 TCI posílil ze 157 kW (213 k) na 204 kW (278 k) a jeho točivý moment se zvýšil z 302 na 372 Nm. U Hyundaie u něj totiž použili nové turbodmychadlo twin-scroll a o polovinu větší mezichladič stlačeného vzduchu. Čísla jsou udávána při provozu na prémiové palivo, při natankování běžného bezolovnatého benzinu je k dispozici výkon 194 kW (264 k)/6000 min-1 a točivý moment 352/2000 min-1.

Atmosférický vidlicový šestiválec Lambda 3,8 GDi s rozvodem DOHC také nabízí větší stádo pod kapotou díky modifikacím přímého vstřikování. Místo 223 kW (303 k) a 361 Nm se v útrobách ukrývá 260 kW (353 k)/6400 min-1 a na zadní nápravu se přenáší 400 Nm/5300 min-1. Šestiválec má standardně montovaný generátor zvuku. Originální sound tlumí současné protihlukové předpisy, tak se na to musí zkrátka jinak. Motor rovněž používá proměnné časování Dual CVVT a variabilní systém sání.

V Americe s automatem

Obě pohonné jednotky budou spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou, v USA je k mání výhradně vlastními silami vyvinutá osmistupňová samočinná s možností řazení pádly pod volantem (Shiftronic). Zavěšení je vpředu tvořeno vzpěrami McPherson připevněnými na pomocném rámu, vzadu je pětiprvková náprava. Nechybí stabilizátory, u sportovních verzí R-Spec a Track jsou širší. Ty mají navíc pružiny a tlumiče nastavitelné a nabídnou i samosvorný diferenciál Torsen.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v případě motoru 2,0T 55:45, u V6 pak 56:44. Hřebenové řízení má stále hydraulický posilovač a oproti původnímu modelu strmější převod 13,8:1. Standardní čtveřice kotoučových brzd (přední s vnitřním chlazením) má průměr 320/315 mm a jednopístkové plovoucí třmeny. R-Spec a Track mají větší čtyřpístková Bremba 340/330 mm, vždy vrtaná. Genesis Coupé jezdí na osmnácti- nebo devatenáctipalcových kolech. S motorem V6 zrychluje z 0 na 96 km/h za 5 s a při 240 km/h mu v dalším rozletu zabrání omezovač.

Bezpečnosti přispívají xenonové HID výbojky, šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, dětský zádržný systém, elektroniku zastupuje kromě již běžného čtyřkanálového ABS s distribucí brzdné síly a brzdovým asistentem také stabilizace ESC. Ta je dokonce plně vypínatelná.

Bohatá výbava

Přepracován byl také interiér. Nová je palubní deska i měkčí materiály, nechybí kovové doplňky. Polohu změnily ovladače multimediálního systému a ventilace na středové konzole.

Varianta 2,0T má mezi přístroji navíc ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla, což rozhodně není od věci. Základní i příplatková výbava je bohatá: elektricky nastavitelná loketní opěrka řidiče, úložný prostor mezi předními sedadly s lepší boční oporou a možností dvoustupňového vyhřívání, špičkové audio Infinity, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem.

Standardem je hudební aparatura s vstupy pro externí zdroje (AUX, USB). Genesis Coupé může mít na palubě telematiku Blue Link spojenou s navigací. Kožený interiér je k dispozici ve třech barvách: žlutohnědé, červené a šedé. Nových laků karoserie je pro změnu sedm a jejich názvy odkazují na závodní tratě a motoristický sport obecně: Parabolica Blue, Catalunya Copper, Monaco White, Becketts Black, Circuit Silver, Gran Premio Gray a Shoreline Drive Blue.

Přiostřeného Jihokorejce se dočkáme i my. Evropané musí ovšem počítat se zpožděním, vždyť Genesis Coupé se začalo na starém kontinentě naplno prodávat až v loňském roce.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai Genesis (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Po zásahu v advokátních kancelářích policie obvinila deset lidí, tři z nich jsou policisté Po zásahu v advokátních kancelářích policie obvinila deset lidí, tři z nich jsou policisté

Po zásahu mj. v advokátních kancelářích obvinila policie…

Glosa Vladana Gallistla: Bitcoin aneb Po euforii přijde kocovina Glosa Vladana Gallistla: Bitcoin aneb Po euforii přijde kocovina

Jakmile se o investicích do akcií začnou bavit uklízečky,…

Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila

Ruský závod na zpracování radioaktivních materiálů na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Dnes 14:52

Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře hodnoceným vozem v letošních testech organizace Euro NCAP.




Blesk.cz

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a prsa Malé i Adamcové!

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a…

Tisková konference k novému muzikálu Robinson byla dosti bujná. Nejenom že herečka a zpěvačka Kateřina Brožová…

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

 

iSport.cz

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo šel proti Berbrovi

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo…

Předseda představenstva fotbalové Slavie Praha Jaroslav Tvrdík zkritizoval úterní volby nového vedení FAČR v…

Sportovní vláda: Čech místo Babiše, Gudas má obranu, hodí se i Limberský

Sportovní vláda: Čech místo Babiše, Gudas má obranu,…

Menšinová vláda, většinová, jednobarevná, koaliční, straníci, nestraníci, odborníci… Podzimní volební zápas…

 

Reflex.cz

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Kdo by nechtěl vidět na vlastní oči sopku? Netřeba jezdit nikam daleko, sopky máme i doma. Většinou se o nich…

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál vesele ignoruje upírání lidských práv

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál…

Malý liberalizační krůček v Saúdské Arábii lépe než jiný příklad ukázal, že ze strategických zájmů je Západ…