Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

 
 

Faceliftované kupé Genesis má světovou premiéru za sebou již od listopadu 2011. V Detroitu je k vidění v té severoamerické, která sem byla přesunuta z Los Angeles.

Hyundai Genesis Coupé prošlo výraznou modernizací necelé čtyři roky po uvedení na domácí, tedy jihokorejský trh. V Severní Americe je v nabídce od jara 2009.

Novinka se odlišuje na první pohled aplikací tzv. fluidního designu. Příď se tedy změnila ve stylu ostatních modelů značky (i30, Veloster, Elantra, i40, ix35, ix20). Nový je přední nárazník, rozměrná maska, kapota motoru, ostře řezané hlavní světlomety, mlhovky i pás diod pro denní svícení.

Více síly

Úpravy se ale nedotkly jen vzhledu. Přeplňovaný litinový čtyřválec Theta 2,0 TCI posílil ze 157 kW (213 k) na 204 kW (278 k) a jeho točivý moment se zvýšil z 302 na 372 Nm. U Hyundaie u něj totiž použili nové turbodmychadlo twin-scroll a o polovinu větší mezichladič stlačeného vzduchu. Čísla jsou udávána při provozu na prémiové palivo, při natankování běžného bezolovnatého benzinu je k dispozici výkon 194 kW (264 k)/6000 min-1 a točivý moment 352/2000 min-1.

Atmosférický vidlicový šestiválec Lambda 3,8 GDi s rozvodem DOHC také nabízí větší stádo pod kapotou díky modifikacím přímého vstřikování. Místo 223 kW (303 k) a 361 Nm se v útrobách ukrývá 260 kW (353 k)/6400 min-1 a na zadní nápravu se přenáší 400 Nm/5300 min-1. Šestiválec má standardně montovaný generátor zvuku. Originální sound tlumí současné protihlukové předpisy, tak se na to musí zkrátka jinak. Motor rovněž používá proměnné časování Dual CVVT a variabilní systém sání.

V Americe s automatem

Obě pohonné jednotky budou spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou, v USA je k mání výhradně vlastními silami vyvinutá osmistupňová samočinná s možností řazení pádly pod volantem (Shiftronic). Zavěšení je vpředu tvořeno vzpěrami McPherson připevněnými na pomocném rámu, vzadu je pětiprvková náprava. Nechybí stabilizátory, u sportovních verzí R-Spec a Track jsou širší. Ty mají navíc pružiny a tlumiče nastavitelné a nabídnou i samosvorný diferenciál Torsen.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v případě motoru 2,0T 55:45, u V6 pak 56:44. Hřebenové řízení má stále hydraulický posilovač a oproti původnímu modelu strmější převod 13,8:1. Standardní čtveřice kotoučových brzd (přední s vnitřním chlazením) má průměr 320/315 mm a jednopístkové plovoucí třmeny. R-Spec a Track mají větší čtyřpístková Bremba 340/330 mm, vždy vrtaná. Genesis Coupé jezdí na osmnácti- nebo devatenáctipalcových kolech. S motorem V6 zrychluje z 0 na 96 km/h za 5 s a při 240 km/h mu v dalším rozletu zabrání omezovač.

Bezpečnosti přispívají xenonové HID výbojky, šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, dětský zádržný systém, elektroniku zastupuje kromě již běžného čtyřkanálového ABS s distribucí brzdné síly a brzdovým asistentem také stabilizace ESC. Ta je dokonce plně vypínatelná.

Bohatá výbava

Přepracován byl také interiér. Nová je palubní deska i měkčí materiály, nechybí kovové doplňky. Polohu změnily ovladače multimediálního systému a ventilace na středové konzole.

Varianta 2,0T má mezi přístroji navíc ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla, což rozhodně není od věci. Základní i příplatková výbava je bohatá: elektricky nastavitelná loketní opěrka řidiče, úložný prostor mezi předními sedadly s lepší boční oporou a možností dvoustupňového vyhřívání, špičkové audio Infinity, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem.

Standardem je hudební aparatura s vstupy pro externí zdroje (AUX, USB). Genesis Coupé může mít na palubě telematiku Blue Link spojenou s navigací. Kožený interiér je k dispozici ve třech barvách: žlutohnědé, červené a šedé. Nových laků karoserie je pro změnu sedm a jejich názvy odkazují na závodní tratě a motoristický sport obecně: Parabolica Blue, Catalunya Copper, Monaco White, Becketts Black, Circuit Silver, Gran Premio Gray a Shoreline Drive Blue.

Přiostřeného Jihokorejce se dočkáme i my. Evropané musí ovšem počítat se zpožděním, vždyť Genesis Coupé se začalo na starém kontinentě naplno prodávat až v loňském roce.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai Genesis (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…