Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Faceliftované kupé Genesis má světovou premiéru za sebou již od listopadu 2011. V Detroitu je k vidění v té severoamerické, která sem byla přesunuta z Los Angeles.

Hyundai Genesis Coupé prošlo výraznou modernizací necelé čtyři roky po uvedení na domácí, tedy jihokorejský trh. V Severní Americe je v nabídce od jara 2009.

Novinka se odlišuje na první pohled aplikací tzv. fluidního designu. Příď se tedy změnila ve stylu ostatních modelů značky (i30, Veloster, Elantra, i40, ix35, ix20). Nový je přední nárazník, rozměrná maska, kapota motoru, ostře řezané hlavní světlomety, mlhovky i pás diod pro denní svícení.

Více síly

Úpravy se ale nedotkly jen vzhledu. Přeplňovaný litinový čtyřválec Theta 2,0 TCI posílil ze 157 kW (213 k) na 204 kW (278 k) a jeho točivý moment se zvýšil z 302 na 372 Nm. U Hyundaie u něj totiž použili nové turbodmychadlo twin-scroll a o polovinu větší mezichladič stlačeného vzduchu. Čísla jsou udávána při provozu na prémiové palivo, při natankování běžného bezolovnatého benzinu je k dispozici výkon 194 kW (264 k)/6000 min-1 a točivý moment 352/2000 min-1.

Atmosférický vidlicový šestiválec Lambda 3,8 GDi s rozvodem DOHC také nabízí větší stádo pod kapotou díky modifikacím přímého vstřikování. Místo 223 kW (303 k) a 361 Nm se v útrobách ukrývá 260 kW (353 k)/6400 min-1 a na zadní nápravu se přenáší 400 Nm/5300 min-1. Šestiválec má standardně montovaný generátor zvuku. Originální sound tlumí současné protihlukové předpisy, tak se na to musí zkrátka jinak. Motor rovněž používá proměnné časování Dual CVVT a variabilní systém sání.

V Americe s automatem

Obě pohonné jednotky budou spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou, v USA je k mání výhradně vlastními silami vyvinutá osmistupňová samočinná s možností řazení pádly pod volantem (Shiftronic). Zavěšení je vpředu tvořeno vzpěrami McPherson připevněnými na pomocném rámu, vzadu je pětiprvková náprava. Nechybí stabilizátory, u sportovních verzí R-Spec a Track jsou širší. Ty mají navíc pružiny a tlumiče nastavitelné a nabídnou i samosvorný diferenciál Torsen.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v případě motoru 2,0T 55:45, u V6 pak 56:44. Hřebenové řízení má stále hydraulický posilovač a oproti původnímu modelu strmější převod 13,8:1. Standardní čtveřice kotoučových brzd (přední s vnitřním chlazením) má průměr 320/315 mm a jednopístkové plovoucí třmeny. R-Spec a Track mají větší čtyřpístková Bremba 340/330 mm, vždy vrtaná. Genesis Coupé jezdí na osmnácti- nebo devatenáctipalcových kolech. S motorem V6 zrychluje z 0 na 96 km/h za 5 s a při 240 km/h mu v dalším rozletu zabrání omezovač.

Bezpečnosti přispívají xenonové HID výbojky, šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, dětský zádržný systém, elektroniku zastupuje kromě již běžného čtyřkanálového ABS s distribucí brzdné síly a brzdovým asistentem také stabilizace ESC. Ta je dokonce plně vypínatelná.

Bohatá výbava

Přepracován byl také interiér. Nová je palubní deska i měkčí materiály, nechybí kovové doplňky. Polohu změnily ovladače multimediálního systému a ventilace na středové konzole.

Varianta 2,0T má mezi přístroji navíc ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla, což rozhodně není od věci. Základní i příplatková výbava je bohatá: elektricky nastavitelná loketní opěrka řidiče, úložný prostor mezi předními sedadly s lepší boční oporou a možností dvoustupňového vyhřívání, špičkové audio Infinity, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem.

Standardem je hudební aparatura s vstupy pro externí zdroje (AUX, USB). Genesis Coupé může mít na palubě telematiku Blue Link spojenou s navigací. Kožený interiér je k dispozici ve třech barvách: žlutohnědé, červené a šedé. Nových laků karoserie je pro změnu sedm a jejich názvy odkazují na závodní tratě a motoristický sport obecně: Parabolica Blue, Catalunya Copper, Monaco White, Becketts Black, Circuit Silver, Gran Premio Gray a Shoreline Drive Blue.

Přiostřeného Jihokorejce se dočkáme i my. Evropané musí ovšem počítat se zpožděním, vždyť Genesis Coupé se začalo na starém kontinentě naplno prodávat až v loňském roce.

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
11. 1. 2012 20:31
Pekne
toto vyzera velmi velmi dobre...
11. 1. 2012 16:26
Re: Cena
To su dobre informacie. Vdaka za ne. :yes:
11. 1. 2012 15:23
Re: Cena
Ano, za kazde auto ktore je registrovane v AT (na rakuskych znackach) musi byt finanzamtu odvedena NoVA. Aj keby si si chcel len preregistrovat svoje vlastne auto z inej krajiny.

Mimochodom, to nielen ze mozes, ale dokonca musis. Ak by si mal v AT trvaly (alebo prechodny) pobyt, nesmies soferovat auto prihlasene v inej krajine dlhsie ako 3 mesiace (samozrejme okrem kratkodobych vynimiek). Keby ti na to pri kontrole policajti prisli, su za to dost vysoke pokuty. Kamarat za to zaplatil 3000€ (pouzival tu auto registrovane v polsku, napisane na jeho otca).

Brania sa takto voci spekulantom, ktori by radi byvali a zarabali v AT, ale platili lacnejsiu zakonnu poistku niekde v zahranici (napriklad na SK). V Rakusku je totiz dost vysoka (priklad: osobne auto s vykonom ~100kW, pri maximalnom bonuse rocne zakonne poistenie + cestna dan je nieco vyse 1000€).
Avatar - CHerokee
11. 1. 2012 14:32
Re: malé zklamání.
:yes:
11. 1. 2012 14:25
malé zklamání.
zdravím.předchozí Genesis se mi líbil mnohem více,nový vyfasoval čelní partii z Velosteru a jako by ztratil na agresivitě,velice kvituji posílení dvoulitru.