Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

Hyundai Genesis Coupé: Sportovec ve fluidním hávu

 
 

Faceliftované kupé Genesis má světovou premiéru za sebou již od listopadu 2011. V Detroitu je k vidění v té severoamerické, která sem byla přesunuta z Los Angeles.

Hyundai Genesis Coupé prošlo výraznou modernizací necelé čtyři roky po uvedení na domácí, tedy jihokorejský trh. V Severní Americe je v nabídce od jara 2009.

Novinka se odlišuje na první pohled aplikací tzv. fluidního designu. Příď se tedy změnila ve stylu ostatních modelů značky (i30, Veloster, Elantra, i40, ix35, ix20). Nový je přední nárazník, rozměrná maska, kapota motoru, ostře řezané hlavní světlomety, mlhovky i pás diod pro denní svícení.

Více síly

Úpravy se ale nedotkly jen vzhledu. Přeplňovaný litinový čtyřválec Theta 2,0 TCI posílil ze 157 kW (213 k) na 204 kW (278 k) a jeho točivý moment se zvýšil z 302 na 372 Nm. U Hyundaie u něj totiž použili nové turbodmychadlo twin-scroll a o polovinu větší mezichladič stlačeného vzduchu. Čísla jsou udávána při provozu na prémiové palivo, při natankování běžného bezolovnatého benzinu je k dispozici výkon 194 kW (264 k)/6000 min-1 a točivý moment 352/2000 min-1.

Atmosférický vidlicový šestiválec Lambda 3,8 GDi s rozvodem DOHC také nabízí větší stádo pod kapotou díky modifikacím přímého vstřikování. Místo 223 kW (303 k) a 361 Nm se v útrobách ukrývá 260 kW (353 k)/6400 min-1 a na zadní nápravu se přenáší 400 Nm/5300 min-1. Šestiválec má standardně montovaný generátor zvuku. Originální sound tlumí současné protihlukové předpisy, tak se na to musí zkrátka jinak. Motor rovněž používá proměnné časování Dual CVVT a variabilní systém sání.

V Americe s automatem

Obě pohonné jednotky budou spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou, v USA je k mání výhradně vlastními silami vyvinutá osmistupňová samočinná s možností řazení pádly pod volantem (Shiftronic). Zavěšení je vpředu tvořeno vzpěrami McPherson připevněnými na pomocném rámu, vzadu je pětiprvková náprava. Nechybí stabilizátory, u sportovních verzí R-Spec a Track jsou širší. Ty mají navíc pružiny a tlumiče nastavitelné a nabídnou i samosvorný diferenciál Torsen.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v případě motoru 2,0T 55:45, u V6 pak 56:44. Hřebenové řízení má stále hydraulický posilovač a oproti původnímu modelu strmější převod 13,8:1. Standardní čtveřice kotoučových brzd (přední s vnitřním chlazením) má průměr 320/315 mm a jednopístkové plovoucí třmeny. R-Spec a Track mají větší čtyřpístková Bremba 340/330 mm, vždy vrtaná. Genesis Coupé jezdí na osmnácti- nebo devatenáctipalcových kolech. S motorem V6 zrychluje z 0 na 96 km/h za 5 s a při 240 km/h mu v dalším rozletu zabrání omezovač.

Bezpečnosti přispívají xenonové HID výbojky, šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, dětský zádržný systém, elektroniku zastupuje kromě již běžného čtyřkanálového ABS s distribucí brzdné síly a brzdovým asistentem také stabilizace ESC. Ta je dokonce plně vypínatelná.

Bohatá výbava

Přepracován byl také interiér. Nová je palubní deska i měkčí materiály, nechybí kovové doplňky. Polohu změnily ovladače multimediálního systému a ventilace na středové konzole.

Varianta 2,0T má mezi přístroji navíc ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla, což rozhodně není od věci. Základní i příplatková výbava je bohatá: elektricky nastavitelná loketní opěrka řidiče, úložný prostor mezi předními sedadly s lepší boční oporou a možností dvoustupňového vyhřívání, špičkové audio Infinity, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem.

Standardem je hudební aparatura s vstupy pro externí zdroje (AUX, USB). Genesis Coupé může mít na palubě telematiku Blue Link spojenou s navigací. Kožený interiér je k dispozici ve třech barvách: žlutohnědé, červené a šedé. Nových laků karoserie je pro změnu sedm a jejich názvy odkazují na závodní tratě a motoristický sport obecně: Parabolica Blue, Catalunya Copper, Monaco White, Becketts Black, Circuit Silver, Gran Premio Gray a Shoreline Drive Blue.

Přiostřeného Jihokorejce se dočkáme i my. Evropané musí ovšem počítat se zpožděním, vždyť Genesis Coupé se začalo na starém kontinentě naplno prodávat až v loňském roce.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai Genesis (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Opozice vyzvala k odstoupení jihočeského hejtmana Zimolu Opozice vyzvala k odstoupení jihočeského hejtmana Zimolu

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Teroristický útok v Londýně: Slovo islám znamená mír!

Teroristický útok v Londýně: Slovo islám znamená mír!

O hlubších motivech útočníka a okolnostech útoku včera v Londýně ještě není mnoho známo. Co ale víme jistě už…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…