Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis Coupe: V Evropě v prodeji ještě letos

Diskuze (6)
Hyundai Genesis Coupe vyráží na vybrané evropské trhy. Přítomnost tohoto modelu na pařížském autosalonu předchází uvedení do prodeje, které se plánuje už na konec letošního roku.

Přesně před rokem se na autosalonu v Frankfurtu poprvé v Evropě oficiálně ukázal Hyundai Genesis Coupe. Dvoudveřové kupé s pohonem zadních kol se tehdy předvedlo v evropské premiéře. Vzbudilo velký zájem, a proto se korejská automobilka rozhodla pro jeho uvedení na evropské trhy.

Genesis Coupe s délkou 4,6 m je evolucí sedanu vyšší střední třídy Genesis (o jeho prodeji v Evropě bude teprve rozhodnuto). Využívá společnou techniku, má však menší karoserii a vlastní design. Krátké převisy, rozvor dlouhý 2820 mm a agresivní klínovitá linie mají přitáhnout zájem zákazníků.

Celková délka je 4630 mm, šířka 1865 mm a výška 1385 mm, díky relativně dlouhému rozvoru nabídne Genesis Coupe prostorný interiér s uspořádáním 2+2.

Karoserie je vyztužena lepenými spoji, což zlepšuje torzní tuhost o 15 %.

Motor je uložen vpředu podélně a pohání zadní kola. Díky klasickému uspořádání hnacího ústrojí je rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 55:45. Na výběr budou dvě pohonné jednotky: 3,8 V6 Lambda RS a přeplňovaný čtyřválec 2,0 Theta.

Šestiválec a přeplňovaný čtyřválec jako hozená rukavice

Vysokovýkonná verze RS (Racing Sport) vychází z motoru Lambda V6 a díky mnoha modifikacím dosahuje nejvyššího výkonu 223 kW (303 k) při 6300 min-1 a maximálního točivého momentu 361 Nm při 4700 min-1. Genesis Coupe s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,3 sekundy, což z něj činí nejrychlejší sériový Hyundai všech dob.

Motor Lambda RS má celohliníkovou konstrukci a proměnné časování sacích a výfukových ventilů CVVT (Continuously Variable Valve Timing) s agresivnějším profilem vačkových hřídelů. Aby bylo možné motor V6 uložit pod nízkou kapotu kupé, musely být pro variantu RS přepracovány sací a výfukové trakty. Optimalizace délky a průřezu výfukového potrubí umožnila snížit zpětný tlak výfukových plynů, zlepšit tak výkonové parametry ve vysokých otáčkách a dosáhnout sportovního zvuku výfuku. Z důvodu lepšího plnění motoru došlo ke zvětšení průměru elektronicky ovládané škrticí klapky sání.

Motor V6 spolupracuje s šestistupňovou samočinnou převodovkou ZF se stálým převodem 3,4:1. K dispozici je také šestistupňová mechanická převodovka s krátkými dráhami řazení, optimalizovanými převodovými poměry a tříkuželovou synchronizací pro první tři stupně pro hladší průběh řazení.

Přeplňovaný zážehový čtyřválec Theta 2,0 litru nabízí vynikající výkonové parametry s nižší spotřebou paliva. S touto jednotkou zrychlí Genesis Coupe z klidu na 100 km/h za pouhých 8,0 sekundy. Stejně jako v případě motoru V6 používá také motor Theta proměnné časování sacích a výfukových ventilů CVVT, což spolu se zlepšeným chlazením pístů rozstřikováním oleje přispívá k nižší spotřebě paliva. Nejvyšší výkon je nadprůměrných 154 kW.

Hyundai Genesis Coupé - technické údaje
Motor3,8 V6 Lambda RS2,0 TCI Theta
Převodovka6M (6A)6M (5A)
Zdvihový objem [cm3]37781998
Válce/ventily6/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]223/6300154/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]361/4700299/2000
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,38,0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]10,0 (9,2)11,0 (10,6)
Pohotovostní hmotnost [kg]1560 (1564)1505 (1548)

Diskuze (6)
4. 10. 2010 16:21
Re: Poslední věta
Souhlas, výkon přeplňovaného dvoulitru 154kW je průměr a možná i lehce nad průměr. Z jara jsem uvažoval o výměně Mondea TDCi za Mondeo EcoBoost 149kW, teď dělají Mondeo se 179kW, ale to už je přeplněný na krev a tak to bude možná víc v servisech než na silnicích. Ale bídná kvalita Fordu mě donutila dát od Fordu ruce pryč.
Avatar - iudex
4. 10. 2010 12:06
Re: Poslední věta
Ani jedno, ani druhé. Je to štandard. Je to výkon Golfa GTI a množstva iných koncernových áut, kde 2,0 TSI - 155 kW nahradil alebo ešte len nahradí 147 kW verziu. Á propos, 2,0 TSI začína od 132 kW, 2,0 TCe od Renaultu má 132 kW, 2,0 EcoBoost má v slabšej verzii 149 kW... teda 154 kW/210k je priemer.
3. 10. 2010 22:41
Poslední věta
"Nejvyšší výkon je nadprůměrných 154 kW."

Autor článku asi poslední 2 roky prospal, protože tento výkon je na přeplňovaný zážehový motor 2,0 v dnešní době už podprůměrný...
3. 10. 2010 21:53
Re: Super
A co na to AutoFun: [odkaz] včetně videa z Pikes Peak
Avatar - Glaukos
3. 10. 2010 19:26
Re: Super
navíc zřejmě cenově dostupné, tohle se musí oslavit >:D