Hyundai Genesis Coupe: V Evropě v prodeji ještě letos
Přesně před rokem se na autosalonu v Frankfurtu poprvé v Evropě oficiálně ukázal Hyundai Genesis Coupe. Dvoudveřové kupé s pohonem zadních kol se tehdy předvedlo v evropské premiéře. Vzbudilo velký zájem, a proto se korejská automobilka rozhodla pro jeho uvedení na evropské trhy.
Genesis Coupe s délkou 4,6 m je evolucí sedanu vyšší střední třídy Genesis (o jeho prodeji v Evropě bude teprve rozhodnuto). Využívá společnou techniku, má však menší karoserii a vlastní design. Krátké převisy, rozvor dlouhý 2820 mm a agresivní klínovitá linie mají přitáhnout zájem zákazníků.
Celková délka je 4630 mm, šířka 1865 mm a výška 1385 mm, díky relativně dlouhému rozvoru nabídne Genesis Coupe prostorný interiér s uspořádáním 2+2.
Karoserie je vyztužena lepenými spoji, což zlepšuje torzní tuhost o 15 %.
Motor je uložen vpředu podélně a pohání zadní kola. Díky klasickému uspořádání hnacího ústrojí je rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 55:45. Na výběr budou dvě pohonné jednotky: 3,8 V6 Lambda RS a přeplňovaný čtyřválec 2,0 Theta.
Šestiválec a přeplňovaný čtyřválec jako hozená rukavice
Vysokovýkonná verze RS (Racing Sport) vychází z motoru Lambda V6 a díky mnoha modifikacím dosahuje nejvyššího výkonu 223 kW (303 k) při 6300 min-1 a maximálního točivého momentu 361 Nm při 4700 min-1. Genesis Coupe s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,3 sekundy, což z něj činí nejrychlejší sériový Hyundai všech dob.
Motor Lambda RS má celohliníkovou konstrukci a proměnné časování sacích a výfukových ventilů CVVT (Continuously Variable Valve Timing) s agresivnějším profilem vačkových hřídelů. Aby bylo možné motor V6 uložit pod nízkou kapotu kupé, musely být pro variantu RS přepracovány sací a výfukové trakty. Optimalizace délky a průřezu výfukového potrubí umožnila snížit zpětný tlak výfukových plynů, zlepšit tak výkonové parametry ve vysokých otáčkách a dosáhnout sportovního zvuku výfuku. Z důvodu lepšího plnění motoru došlo ke zvětšení průměru elektronicky ovládané škrticí klapky sání.
Motor V6 spolupracuje s šestistupňovou samočinnou převodovkou ZF se stálým převodem 3,4:1. K dispozici je také šestistupňová mechanická převodovka s krátkými dráhami řazení, optimalizovanými převodovými poměry a tříkuželovou synchronizací pro první tři stupně pro hladší průběh řazení.
Přeplňovaný zážehový čtyřválec Theta 2,0 litru nabízí vynikající výkonové parametry s nižší spotřebou paliva. S touto jednotkou zrychlí Genesis Coupe z klidu na 100 km/h za pouhých 8,0 sekundy. Stejně jako v případě motoru V6 používá také motor Theta proměnné časování sacích a výfukových ventilů CVVT, což spolu se zlepšeným chlazením pístů rozstřikováním oleje přispívá k nižší spotřebě paliva. Nejvyšší výkon je nadprůměrných 154 kW.
Hyundai Genesis Coupé - technické údaje | ||
Motor | 3,8 V6 Lambda RS | 2,0 TCI Theta |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (5A) |
Zdvihový objem [cm3] | 3778 | 1998 |
Válce/ventily | 6/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 223/6300 | 154/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 361/4700 | 299/2000 |
Max. rychlost [km/h] | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,3 | 8,0 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 10,0 (9,2) | 11,0 (10,6) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1560 (1564) | 1505 (1548) |