Hyundai Getz 1.3 Comfort - Kapsička (11/2002)

Hyundai Getz 1.3 Comfort - Kapsička (11/2002)

 
 

O tom, že nejnovější model mamutího korejského výrobce má šanci pořádně zahýbat ostře sledovanou třídou malých vozů, nepochyboval nikdo zvláště po zveřejnění prodejních cen. Třetí místo v české novinářské anketě Auto roku 2003 a zájem prvních stovek kupujících pak tyto předpoklady jen potvrdily.

O tom, že nejnovější model mamutího korejského výrobce má šanci pořádně zahýbat ostře sledovanou třídou malých vozů, nepochyboval nikdo zvláště po zveřejnění prodejních cen. Třetí místo v české novinářské anketě Auto roku 2003 a zájem prvních stovek kupujících pak tyto předpoklady jen potvrdily.

Na první pohled je Getz nápadný poevropštělým vzhledem. Přestože se v něm dají rozpoznat některé z rysů menšího a staršího Atosu, je korejská designérská škola výrazně potlačena na úkor rovných linií a účelných tvarů světel, dveří a podobně. Výškou 1490 mm atakuje Getz hranici minivanu, přičemž ale vzhledově zůstává jasně v kategorii malých vozů. Důsledek musíme hledat ve skutečně velmi prostorném interiéru, kde zejména na výšku místo sympaticky přebývá.

Už tak vyvážený design ještě zeštíhlují podélné prolisystřízlivý tvar přední masky, takže jediným výrazným znakem asijského původu je tvar madla zadních dveří. Tradičně sešikmené světlometyzadní sdružené svítilny pak zdůrazňují agilnost a praktičnost Getze.

Po otevření širokých dveří (a jejich tichém uzavření) se ocitneme v jednoduchém, ale velmi dobře zpracovaném interiéru. Dominantní černou barvu (od potahů sedadel přes kvalitní plasty po koberce) oživuje imitací karbonu ozvláštněný středový panel. Přístrojová deska je příkladně přehledná, volant s relativně úzkým a na dotek příjemným věncem padne dobře do ruky a potěší i odkládací prostory všude okolo. Přední sedadla mají sice trochu kratší sedáky, potěšila nás ale opěradla s náznaky bočního vedení. I když se s Getzem nedá z pochopitelných důvodů příliš závodit, i robustní tělo řidiče udrží tyhle sedačky bez problémů i v zatáčkách. Celkově působí interiér spořádaně, neodbytě a díky doplňkům typu el. ovládání oken a zrcátek lze mluvit o velmi dobrém pohodlí.

Díky téměř kolmé zadní hraně zadních dveří je nástup spolucestujících bezproblémový. Místa pro kolena je přiměřeně třídě a největší výhodou je již zmíněná výška střechy. Opěradla zadních sedadel se dají navíc v omezeném rozsahu sklápět, takže na úkor mírného zmenšení zavazadlového prostoru lze podstatně zvýšit komfort cestování, zvláště při delších trasách. Samotný zavazadlový prostor o objemu 244 litrů má jedinou nevýhodu - nízko položené dno. Za mírný příplatek je ale možné vybavit jej sklopnou policí (á la Citroen C3). Jednoduchým sklopením částí děleného zadního opěradla nebo i celého sedadla je možno vytvořit prostor o objemu 977 litrů se zcela rovnou podlahou. Zde je potřeba zmínit, že dovozce nabízí přestavbu pětidvéřového Getze na variantu M1 s možností odpočtu DPH.

Jízda s vozem je školou nenáročnosti. Výhodou je přesné řízení, které může při parkování vyžadovat i s posilovačem více síly, ale při běžné jízdě má řidič pocit perfektního kontaktu s vozovkou. Motor 1.3 vyžaduje k solidnímu tempu jízdy poněkud více otáček - k jeho cti se to ale projevuje spíše na mírně zvýšeném hluku než na spotřebě. Pokud ale řidič nemá ambice k trhání rekordů a asfaltu, může v motoru očekávat tichého společníka s nevelkým apetytem. V kombinaci klidné jízdy po městě i mimo něj jsme dosáhli spotřeby 5,8 litru, opačným extrémem pak byla kombinace dálnice a velkoměstských kolon se spotřebou 7,9 litru/100km. Díky slušnému rejdu a velikým zrcátkům je parkování bezproblémové, pochvalu zaslouží i v rámci možností uspokojivý výhled dozadu. Brzdy ani po opakovaném použití neztrácejí na účinku.

Samostatnou kapitolou je výbava vozu. Ve verzi Comfort jsou součástí základní výbavy mimo jiné dva airbagy a el. ovládání předních oken a zrcátek. Za velmi rozumných 26.000 Kč lze pořídit kombinaci ABS a bočních airbagů, za dalších 34.000 Kč pak manuální klimatizaci. V porovnání s konkurencí je to nesporně zajímavá nabídka, zvláště pak v kombinací s tříletou zárukou.

Za klady Hyundai Getz lze považovat především poměr ceny a užitné hodnoty, dále výbavu vozu, prostornost, zpracování interiéru a spotřebu. Mezi zápory pak můžeme počítat menší komfort odpružení, nutnost větších ovládacích sil na volantu při parkovacích manévrech a nutnost vytáčení motoru do vyšších otáček.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 279 900 Kč Cena v testované výbavě: 284 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, boční ochranné lišty, airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, obložení přístrojové desky imitací karbonu, příprava na rádio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, el. ovládání předních oken, centrální zamykání

Výbava testovaného vozu:základní + pastelově červený lak (+5.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1341
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 117 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 240 / 977
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 503
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3810
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2455
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč

Hyundai přichází s akčním ceníkem modelu Getz, kterým se…

Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo

Hyundai Getz byl do jisté míry přelomovým modelem. Kdo by…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu nepustila fanoušky!

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu…

V obležení drsných mužů se ocitl Karel Gott (77)! Při poslední charitativní akci českého slavíka hlídala početná…

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

Sportovní hry procházejí s novými ročníky každoroční aktualizací a evolucí. Na konzolích nové generace tomu tak…

 

iSport.cz

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý, změna jí může pomoct

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý,…

Chceme vyhrát celou Evropskou ligu, proto je pro nás zápas na Spartě velmi důležitý. S tímto vzkazem přijel do…

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0, podívejte se na góly

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0,…

Koncert! Mladí fotbalisté Sparty do 19 let vstoupili ve středu do UEFA Youth League jasným triumfem nad…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…