Hyundai Getz 1.3 Comfort - Kapsička (11/2002)

Hyundai Getz 1.3 Comfort - Kapsička (11/2002)

 
 

O tom, že nejnovější model mamutího korejského výrobce má šanci pořádně zahýbat ostře sledovanou třídou malých vozů, nepochyboval nikdo zvláště po zveřejnění prodejních cen. Třetí místo v české novinářské anketě Auto roku 2003 a zájem prvních stovek kupujících pak tyto předpoklady jen potvrdily.

O tom, že nejnovější model mamutího korejského výrobce má šanci pořádně zahýbat ostře sledovanou třídou malých vozů, nepochyboval nikdo zvláště po zveřejnění prodejních cen. Třetí místo v české novinářské anketě Auto roku 2003 a zájem prvních stovek kupujících pak tyto předpoklady jen potvrdily.

Na první pohled je Getz nápadný poevropštělým vzhledem. Přestože se v něm dají rozpoznat některé z rysů menšího a staršího Atosu, je korejská designérská škola výrazně potlačena na úkor rovných linií a účelných tvarů světel, dveří a podobně. Výškou 1490 mm atakuje Getz hranici minivanu, přičemž ale vzhledově zůstává jasně v kategorii malých vozů. Důsledek musíme hledat ve skutečně velmi prostorném interiéru, kde zejména na výšku místo sympaticky přebývá.

Už tak vyvážený design ještě zeštíhlují podélné prolisystřízlivý tvar přední masky, takže jediným výrazným znakem asijského původu je tvar madla zadních dveří. Tradičně sešikmené světlometyzadní sdružené svítilny pak zdůrazňují agilnost a praktičnost Getze.

Po otevření širokých dveří (a jejich tichém uzavření) se ocitneme v jednoduchém, ale velmi dobře zpracovaném interiéru. Dominantní černou barvu (od potahů sedadel přes kvalitní plasty po koberce) oživuje imitací karbonu ozvláštněný středový panel. Přístrojová deska je příkladně přehledná, volant s relativně úzkým a na dotek příjemným věncem padne dobře do ruky a potěší i odkládací prostory všude okolo. Přední sedadla mají sice trochu kratší sedáky, potěšila nás ale opěradla s náznaky bočního vedení. I když se s Getzem nedá z pochopitelných důvodů příliš závodit, i robustní tělo řidiče udrží tyhle sedačky bez problémů i v zatáčkách. Celkově působí interiér spořádaně, neodbytě a díky doplňkům typu el. ovládání oken a zrcátek lze mluvit o velmi dobrém pohodlí.

Díky téměř kolmé zadní hraně zadních dveří je nástup spolucestujících bezproblémový. Místa pro kolena je přiměřeně třídě a největší výhodou je již zmíněná výška střechy. Opěradla zadních sedadel se dají navíc v omezeném rozsahu sklápět, takže na úkor mírného zmenšení zavazadlového prostoru lze podstatně zvýšit komfort cestování, zvláště při delších trasách. Samotný zavazadlový prostor o objemu 244 litrů má jedinou nevýhodu - nízko položené dno. Za mírný příplatek je ale možné vybavit jej sklopnou policí (á la Citroen C3). Jednoduchým sklopením částí děleného zadního opěradla nebo i celého sedadla je možno vytvořit prostor o objemu 977 litrů se zcela rovnou podlahou. Zde je potřeba zmínit, že dovozce nabízí přestavbu pětidvéřového Getze na variantu M1 s možností odpočtu DPH.

Jízda s vozem je školou nenáročnosti. Výhodou je přesné řízení, které může při parkování vyžadovat i s posilovačem více síly, ale při běžné jízdě má řidič pocit perfektního kontaktu s vozovkou. Motor 1.3 vyžaduje k solidnímu tempu jízdy poněkud více otáček - k jeho cti se to ale projevuje spíše na mírně zvýšeném hluku než na spotřebě. Pokud ale řidič nemá ambice k trhání rekordů a asfaltu, může v motoru očekávat tichého společníka s nevelkým apetytem. V kombinaci klidné jízdy po městě i mimo něj jsme dosáhli spotřeby 5,8 litru, opačným extrémem pak byla kombinace dálnice a velkoměstských kolon se spotřebou 7,9 litru/100km. Díky slušnému rejdu a velikým zrcátkům je parkování bezproblémové, pochvalu zaslouží i v rámci možností uspokojivý výhled dozadu. Brzdy ani po opakovaném použití neztrácejí na účinku.

Samostatnou kapitolou je výbava vozu. Ve verzi Comfort jsou součástí základní výbavy mimo jiné dva airbagy a el. ovládání předních oken a zrcátek. Za velmi rozumných 26.000 Kč lze pořídit kombinaci ABS a bočních airbagů, za dalších 34.000 Kč pak manuální klimatizaci. V porovnání s konkurencí je to nesporně zajímavá nabídka, zvláště pak v kombinací s tříletou zárukou.

Za klady Hyundai Getz lze považovat především poměr ceny a užitné hodnoty, dále výbavu vozu, prostornost, zpracování interiéru a spotřebu. Mezi zápory pak můžeme počítat menší komfort odpružení, nutnost větších ovládacích sil na volantu při parkovacích manévrech a nutnost vytáčení motoru do vyšších otáček.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 279 900 Kč Cena v testované výbavě: 284 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, boční ochranné lišty, airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, obložení přístrojové desky imitací karbonu, příprava na rádio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, el. ovládání předních oken, centrální zamykání

Výbava testovaného vozu:základní + pastelově červený lak (+5.000,-)

EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1341
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 117 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 240 / 977
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 503
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3810
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2455
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč

Hyundai přichází s akčním ceníkem modelu Getz, kterým se…

Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo

Hyundai Getz byl do jisté míry přelomovým modelem. Kdo by…

 



 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Evakuace volebních místností i vysoká účast: Francouzi si volí prezidenta

Evakuace volebních místností i vysoká účast:…

Volební účast v prvním kole francouzských prezidentských voleb dosáhla v nedělní poledne 28,5 procenta, tedy jen…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí, hrozila i kontumace

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí,…

Dlouho Barcelona hledala cestu, jak nasadit potrestaného Neymara v dnešním El Clásiku. Na první pohled jasný…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…