Hyundai Getz 1.3 Comfort - Kapsička (11/2002)

Hyundai Getz 1.3 Comfort - Kapsička (11/2002)

 
 

O tom, že nejnovější model mamutího korejského výrobce má šanci pořádně zahýbat ostře sledovanou třídou malých vozů, nepochyboval nikdo zvláště po zveřejnění prodejních cen. Třetí místo v české novinářské anketě Auto roku 2003 a zájem prvních stovek kupujících pak tyto předpoklady jen potvrdily.

O tom, že nejnovější model mamutího korejského výrobce má šanci pořádně zahýbat ostře sledovanou třídou malých vozů, nepochyboval nikdo zvláště po zveřejnění prodejních cen. Třetí místo v české novinářské anketě Auto roku 2003 a zájem prvních stovek kupujících pak tyto předpoklady jen potvrdily.

Na první pohled je Getz nápadný poevropštělým vzhledem. Přestože se v něm dají rozpoznat některé z rysů menšího a staršího Atosu, je korejská designérská škola výrazně potlačena na úkor rovných linií a účelných tvarů světel, dveří a podobně. Výškou 1490 mm atakuje Getz hranici minivanu, přičemž ale vzhledově zůstává jasně v kategorii malých vozů. Důsledek musíme hledat ve skutečně velmi prostorném interiéru, kde zejména na výšku místo sympaticky přebývá.

Už tak vyvážený design ještě zeštíhlují podélné prolisystřízlivý tvar přední masky, takže jediným výrazným znakem asijského původu je tvar madla zadních dveří. Tradičně sešikmené světlometyzadní sdružené svítilny pak zdůrazňují agilnost a praktičnost Getze.

Po otevření širokých dveří (a jejich tichém uzavření) se ocitneme v jednoduchém, ale velmi dobře zpracovaném interiéru. Dominantní černou barvu (od potahů sedadel přes kvalitní plasty po koberce) oživuje imitací karbonu ozvláštněný středový panel. Přístrojová deska je příkladně přehledná, volant s relativně úzkým a na dotek příjemným věncem padne dobře do ruky a potěší i odkládací prostory všude okolo. Přední sedadla mají sice trochu kratší sedáky, potěšila nás ale opěradla s náznaky bočního vedení. I když se s Getzem nedá z pochopitelných důvodů příliš závodit, i robustní tělo řidiče udrží tyhle sedačky bez problémů i v zatáčkách. Celkově působí interiér spořádaně, neodbytě a díky doplňkům typu el. ovládání oken a zrcátek lze mluvit o velmi dobrém pohodlí.

Díky téměř kolmé zadní hraně zadních dveří je nástup spolucestujících bezproblémový. Místa pro kolena je přiměřeně třídě a největší výhodou je již zmíněná výška střechy. Opěradla zadních sedadel se dají navíc v omezeném rozsahu sklápět, takže na úkor mírného zmenšení zavazadlového prostoru lze podstatně zvýšit komfort cestování, zvláště při delších trasách. Samotný zavazadlový prostor o objemu 244 litrů má jedinou nevýhodu - nízko položené dno. Za mírný příplatek je ale možné vybavit jej sklopnou policí (á la Citroen C3). Jednoduchým sklopením částí děleného zadního opěradla nebo i celého sedadla je možno vytvořit prostor o objemu 977 litrů se zcela rovnou podlahou. Zde je potřeba zmínit, že dovozce nabízí přestavbu pětidvéřového Getze na variantu M1 s možností odpočtu DPH.

Jízda s vozem je školou nenáročnosti. Výhodou je přesné řízení, které může při parkování vyžadovat i s posilovačem více síly, ale při běžné jízdě má řidič pocit perfektního kontaktu s vozovkou. Motor 1.3 vyžaduje k solidnímu tempu jízdy poněkud více otáček - k jeho cti se to ale projevuje spíše na mírně zvýšeném hluku než na spotřebě. Pokud ale řidič nemá ambice k trhání rekordů a asfaltu, může v motoru očekávat tichého společníka s nevelkým apetytem. V kombinaci klidné jízdy po městě i mimo něj jsme dosáhli spotřeby 5,8 litru, opačným extrémem pak byla kombinace dálnice a velkoměstských kolon se spotřebou 7,9 litru/100km. Díky slušnému rejdu a velikým zrcátkům je parkování bezproblémové, pochvalu zaslouží i v rámci možností uspokojivý výhled dozadu. Brzdy ani po opakovaném použití neztrácejí na účinku.

Samostatnou kapitolou je výbava vozu. Ve verzi Comfort jsou součástí základní výbavy mimo jiné dva airbagy a el. ovládání předních oken a zrcátek. Za velmi rozumných 26.000 Kč lze pořídit kombinaci ABS a bočních airbagů, za dalších 34.000 Kč pak manuální klimatizaci. V porovnání s konkurencí je to nesporně zajímavá nabídka, zvláště pak v kombinací s tříletou zárukou.

Za klady Hyundai Getz lze považovat především poměr ceny a užitné hodnoty, dále výbavu vozu, prostornost, zpracování interiéru a spotřebu. Mezi zápory pak můžeme počítat menší komfort odpružení, nutnost větších ovládacích sil na volantu při parkovacích manévrech a nutnost vytáčení motoru do vyšších otáček.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 279 900 Kč Cena v testované výbavě: 284 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, boční ochranné lišty, airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, obložení přístrojové desky imitací karbonu, příprava na rádio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, el. ovládání předních oken, centrální zamykání

Výbava testovaného vozu:základní + pastelově červený lak (+5.000,-)

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci

Evropský parlament vytáhl do svaté války proti takzvaným…

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1341
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 117 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 240 / 977
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 503
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3810
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2455
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč

Hyundai přichází s akčním ceníkem modelu Getz, kterým se…

Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo

Hyundai Getz byl do jisté míry přelomovým modelem. Kdo by…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…