Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun

 

Dlouhá sedmimístná verze Hyundaie Santa Fe se začíná prodávat na českém trhu. Stojí skoro 1,2 milionu, ale výbavu má více než dostatečnou.

Boky modernizovaného provedení Grand Santa Fe zůstaly prakticky netknuté, ale nový model lze bezpečně poznat na přídi. Mlhovky toho původního nahradily bumerangové diody. Větší maska chladiče má nyní pět vodorovných chromovaných žeber místo čtyř. A uvnitř? Středové části palubní desky vévodí větší displej informačního systému, druhý archaický s modrým podsvícením, který byl umístěn pod ním, je minulostí. Obří dotykovou obrazovku hyundai nemá, tlačítka nezmizela, konzervativním zákazníkům to vyhovuje...

Grand Santa Fe se v České republice nabízí s jediným motorem 2.2 CRDi VGT o výkonu 147 kW/3800 min-1. Ten je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou, velká „Santa“ má pochopitelně pohon všech kol, na která se přenáší 440 N.m točivého momentu od 1750 do 2750 otáček. Do 40 km/h je trvale rozdělen v poměru 50:50. Na podvozku s rozvorem 2,8 m, předními vzpěrami McPherson a zadní víceprvkovou nápravou se mnoho nezměnilo. Automobilka uvádí maximální rychlost 201 km/h, zrychlení z klidu na stovku za 9,9 s a kombinovanou spotřebu nafty 7 l/100 km.

Nejsou na výběr žádné stupně výbavy, pouze jediná Executive. S ní stojí 1.179.990 korun, oproti krátkému provedení se stejným motorem, automatem a totožnou úrovní se připlácí osmdesát tisíc. Co za tuto sumu nabídne? Devatenáctipalcová kola s dnes už málo vídanou plnohodnotnou rezervou, přední adaptivní bixenony s automatickým přepínáním dálkových světel a panoramatickou dvoudílnou posuvnou střechu. Nezapomínejme na armádu airbagů (přední, boční, okenní pro všechny řady a řidičův kolenní), základní a dnes již povinné bezpečnostní asistenty, ovšem včetně rozjíždění do kopce a naopak sjíždění prudkých svahů, dále stabilizace přívěsu a signalizace možného převrácení vozu, kontrolu trakce či varování před opuštěním jízdního pruhu. Základní tempomat nepostrádá omezovač rychlosti.

Interiér je v kůži, přední vyhřívané a odvětrávané sedačky nastavují elektromotorky i výškově, to pro „pilota“ má paměť. Teplo na pozadí bude také dvěma krajním cestujícím ve druhé řadě a tato užitečná funkce nechybí ani volantu. Také otevírání a zavírání víka zavazadelníku je přenecháno moderní technice, navíc stačí pohyb nohy. Dvouzónová samočinná klimatizace a palubní počítač se u této kategorie vozidel jaksi předpokládají, o elektrických oknech a zrcátkách nemluvě, bederní opěrka již takovou samozřejmostí není. Při parkování pomůže kamera, čidla i asistent, při délce takřka 4,91 m přijdou vhod. Účinek elektrického posilovače hřebenového řízení se spolu s odezvou převodovky dá nastavit.

Multimediální systém s osmipalcovým displejem podporuje Bluetooth, příjem digitálního rádia i externí zdroje, nechybí USB konektor, přehrávání cédéček je minulostí. Aktualizace navigačních map je jednou za rok bezplatná, pochopitelně po dobu u Hyundaie tradiční pětileté záruky bez omezení kilometrů. Desetireproduktorové audio dostali na starost u Infinity.

V seznamu příplatků toho také mnoho nenajdeme, vlastně jen metalízu za poměrně tučných 29.900 korun. Vypalovaných laků je pět: béžové Chalk a Mystic, hnědý Tan, šedomodrý Ocean View a stříbrný Sleek. Lze také vybírat mezi méně praktickým, ale efektním bílým a klasickým černým interiérem – bez nutných výdajů navíc a ohledu na vnější barvu karoserie.

Za dalších 80 tisíc získá zájemce Technology Pack: adaptivní tempomat, kamery, které vidí kolem celého auta, automatické brzdění a varování před čelním nárazem, detekci vozidel a chodců, sledování mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu a upozornění na projíždějící vozidla při couvání. Grand Santa Fe oproti mnohem dražší konkurenci nabízí ale už v základu slušnou porci výbavy. Statistiky SDA však za letošní rok do dubna evidují pouze 24 nových registrací, vloni se pro něj rozhodlo 107 klientů, první kus se v tabulkách objevil v roce 2014. Zákazníci dávají přednost prestižnějším výrobcům.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude

Pražská rada dnes nebude projednávat společný podnik…

Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v…

Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média

Americký prezident Donald Trump zašel na summitu v…

Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla

Ženám v Saúdské Arábii se letos poprvé otevře letecká…

 
Zdroj: Hyundai.cz, data SDA

Štítky SUV Hyundai Ceníky Český trh

 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi

První generace Hyundaie Santa Fe oslovila i řidiče, kteří…

Hyundai: modernizované Santa Fe v prodeji Hyundai: modernizované Santa Fe v prodeji

Loňský boom korejských SUV má na svědomí Tucson, ale…

 



 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o čas s Vaněčkem

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o…

Jádro týmu Washington Capitals zůstane po premiérovém vítězství ve Stanley Cupu pro příští rok stejné, nicméně…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…