Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Dlouhá sedmimístná verze Hyundaie Santa Fe se začíná prodávat na českém trhu. Stojí skoro 1,2 milionu, ale výbavu má více než dostatečnou.

Boky modernizovaného provedení Grand Santa Fe zůstaly prakticky netknuté, ale nový model lze bezpečně poznat na přídi. Mlhovky toho původního nahradily bumerangové diody. Větší maska chladiče má nyní pět vodorovných chromovaných žeber místo čtyř. A uvnitř? Středové části palubní desky vévodí větší displej informačního systému, druhý archaický s modrým podsvícením, který byl umístěn pod ním, je minulostí. Obří dotykovou obrazovku hyundai nemá, tlačítka nezmizela, konzervativním zákazníkům to vyhovuje...

Grand Santa Fe se v České republice nabízí s jediným motorem 2.2 CRDi VGT o výkonu 147 kW/3800 min-1. Ten je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou, velká „Santa“ má pochopitelně pohon všech kol, na která se přenáší 440 N.m točivého momentu od 1750 do 2750 otáček. Do 40 km/h je trvale rozdělen v poměru 50:50. Na podvozku s rozvorem 2,8 m, předními vzpěrami McPherson a zadní víceprvkovou nápravou se mnoho nezměnilo. Automobilka uvádí maximální rychlost 201 km/h, zrychlení z klidu na stovku za 9,9 s a kombinovanou spotřebu nafty 7 l/100 km.

Nejsou na výběr žádné stupně výbavy, pouze jediná Executive. S ní stojí 1.179.990 korun, oproti krátkému provedení se stejným motorem, automatem a totožnou úrovní se připlácí osmdesát tisíc. Co za tuto sumu nabídne? Devatenáctipalcová kola s dnes už málo vídanou plnohodnotnou rezervou, přední adaptivní bixenony s automatickým přepínáním dálkových světel a panoramatickou dvoudílnou posuvnou střechu. Nezapomínejme na armádu airbagů (přední, boční, okenní pro všechny řady a řidičův kolenní), základní a dnes již povinné bezpečnostní asistenty, ovšem včetně rozjíždění do kopce a naopak sjíždění prudkých svahů, dále stabilizace přívěsu a signalizace možného převrácení vozu, kontrolu trakce či varování před opuštěním jízdního pruhu.

Základní tempomat nepostrádá omezovač rychlosti.

Interiér je v kůži, přední vyhřívané a odvětrávané sedačky nastavují elektromotorky i výškově, to pro „pilota“ má paměť. Teplo na pozadí bude také dvěma krajním cestujícím ve druhé řadě a tato užitečná funkce nechybí ani volantu. Také otevírání a zavírání víka zavazadelníku je přenecháno moderní technice, navíc stačí pohyb nohy. Dvouzónová samočinná klimatizace a palubní počítač se u této kategorie vozidel jaksi předpokládají, o elektrických oknech a zrcátkách nemluvě, bederní opěrka již takovou samozřejmostí není. Při parkování pomůže kamera, čidla i asistent, při délce takřka 4,91 m přijdou vhod. Účinek elektrického posilovače hřebenového řízení se spolu s odezvou převodovky dá nastavit.

Multimediální systém s osmipalcovým displejem podporuje Bluetooth, příjem digitálního rádia i externí zdroje, nechybí USB konektor, přehrávání cédéček je minulostí. Aktualizace navigačních map je jednou za rok bezplatná, pochopitelně po dobu u Hyundaie tradiční pětileté záruky bez omezení kilometrů. Desetireproduktorové audio dostali na starost u Infinity.

V seznamu příplatků toho také mnoho nenajdeme, vlastně jen metalízu za poměrně tučných 29.900 korun. Vypalovaných laků je pět: béžové Chalk a Mystic, hnědý Tan, šedomodrý Ocean View a stříbrný Sleek. Lze také vybírat mezi méně praktickým, ale efektním bílým a klasickým černým interiérem – bez nutných výdajů navíc a ohledu na vnější barvu karoserie.

Za dalších 80 tisíc získá zájemce Technology Pack: adaptivní tempomat, kamery, které vidí kolem celého auta, automatické brzdění a varování před čelním nárazem, detekci vozidel a chodců, sledování mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu a upozornění na projíždějící vozidla při couvání. Grand Santa Fe oproti mnohem dražší konkurenci nabízí ale už v základu slušnou porci výbavy. Statistiky SDA však za letošní rok do dubna evidují pouze 24 nových registrací, vloni se pro něj rozhodlo 107 klientů, první kus se v tabulkách objevil v roce 2014. Zákazníci dávají přednost prestižnějším výrobcům.

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
28. 6. 2016 14:43
Je treba si uvedomit...
...co clovek chce a co za sve penize dostane, pak muze byt SantaFe hodne dobrou volbou.
Pro me jednoznacne nejlepsi Hyundai vsech dob a ani bych se nezdrahal ho koupit...manzelce ;-)
28. 6. 2016 13:14
Re: cena za korejce je šílená
ehm jak jsou firemni zakaznici uplaceni automobilkou aby koupili jejich vozidla? :D:D to prosim vysvetlit :)))
7. 6. 2016 12:48
Re: cena za korejce je šílená
Prosím tě, prober se. Tady vůbec nejde o Hyundai, ale o to, že po 6 hodinách nepřetržité jízdy ti nebude hej v žádném mainstreamovém kompaktu.
6. 6. 2016 20:11
Re: cena za korejce je šílená
Určitě si mi na nic nešlápl jsi mi volný. A právě že znáš bohužel jen škodovku to mi nemusíš i říkat to jsem poznal sám.
4. 6. 2016 05:21
Re: cena za korejce je šílená
Já bych to videl tak ze Hyundai kupuji "normální' lidé s průměrným platem a né firemní zákazníci kteří jsou uplaceni automobilkou aby koupila jejich vozidla. Pokud se podívate do statistik prodejů soukromým osobam tak na druhém místě je Hyundai a rozdil oproti Škodě už není tak propastný. Proto jen 24 protože s průměrným platem ti bude chvili trvat než našetřís