Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun

 

Dlouhá sedmimístná verze Hyundaie Santa Fe se začíná prodávat na českém trhu. Stojí skoro 1,2 milionu, ale výbavu má více než dostatečnou.

Boky modernizovaného provedení Grand Santa Fe zůstaly prakticky netknuté, ale nový model lze bezpečně poznat na přídi. Mlhovky toho původního nahradily bumerangové diody. Větší maska chladiče má nyní pět vodorovných chromovaných žeber místo čtyř. A uvnitř? Středové části palubní desky vévodí větší displej informačního systému, druhý archaický s modrým podsvícením, který byl umístěn pod ním, je minulostí. Obří dotykovou obrazovku hyundai nemá, tlačítka nezmizela, konzervativním zákazníkům to vyhovuje...

Grand Santa Fe se v České republice nabízí s jediným motorem 2.2 CRDi VGT o výkonu 147 kW/3800 min-1. Ten je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou, velká „Santa“ má pochopitelně pohon všech kol, na která se přenáší 440 N.m točivého momentu od 1750 do 2750 otáček. Do 40 km/h je trvale rozdělen v poměru 50:50. Na podvozku s rozvorem 2,8 m, předními vzpěrami McPherson a zadní víceprvkovou nápravou se mnoho nezměnilo. Automobilka uvádí maximální rychlost 201 km/h, zrychlení z klidu na stovku za 9,9 s a kombinovanou spotřebu nafty 7 l/100 km.

Nejsou na výběr žádné stupně výbavy, pouze jediná Executive. S ní stojí 1.179.990 korun, oproti krátkému provedení se stejným motorem, automatem a totožnou úrovní se připlácí osmdesát tisíc. Co za tuto sumu nabídne? Devatenáctipalcová kola s dnes už málo vídanou plnohodnotnou rezervou, přední adaptivní bixenony s automatickým přepínáním dálkových světel a panoramatickou dvoudílnou posuvnou střechu. Nezapomínejme na armádu airbagů (přední, boční, okenní pro všechny řady a řidičův kolenní), základní a dnes již povinné bezpečnostní asistenty, ovšem včetně rozjíždění do kopce a naopak sjíždění prudkých svahů, dále stabilizace přívěsu a signalizace možného převrácení vozu, kontrolu trakce či varování před opuštěním jízdního pruhu. Základní tempomat nepostrádá omezovač rychlosti.

Interiér je v kůži, přední vyhřívané a odvětrávané sedačky nastavují elektromotorky i výškově, to pro „pilota“ má paměť. Teplo na pozadí bude také dvěma krajním cestujícím ve druhé řadě a tato užitečná funkce nechybí ani volantu. Také otevírání a zavírání víka zavazadelníku je přenecháno moderní technice, navíc stačí pohyb nohy. Dvouzónová samočinná klimatizace a palubní počítač se u této kategorie vozidel jaksi předpokládají, o elektrických oknech a zrcátkách nemluvě, bederní opěrka již takovou samozřejmostí není. Při parkování pomůže kamera, čidla i asistent, při délce takřka 4,91 m přijdou vhod. Účinek elektrického posilovače hřebenového řízení se spolu s odezvou převodovky dá nastavit.

Multimediální systém s osmipalcovým displejem podporuje Bluetooth, příjem digitálního rádia i externí zdroje, nechybí USB konektor, přehrávání cédéček je minulostí. Aktualizace navigačních map je jednou za rok bezplatná, pochopitelně po dobu u Hyundaie tradiční pětileté záruky bez omezení kilometrů. Desetireproduktorové audio dostali na starost u Infinity.

V seznamu příplatků toho také mnoho nenajdeme, vlastně jen metalízu za poměrně tučných 29.900 korun. Vypalovaných laků je pět: béžové Chalk a Mystic, hnědý Tan, šedomodrý Ocean View a stříbrný Sleek. Lze také vybírat mezi méně praktickým, ale efektním bílým a klasickým černým interiérem – bez nutných výdajů navíc a ohledu na vnější barvu karoserie.

Za dalších 80 tisíc získá zájemce Technology Pack: adaptivní tempomat, kamery, které vidí kolem celého auta, automatické brzdění a varování před čelním nárazem, detekci vozidel a chodců, sledování mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu a upozornění na projíždějící vozidla při couvání. Grand Santa Fe oproti mnohem dražší konkurenci nabízí ale už v základu slušnou porci výbavy. Statistiky SDA však za letošní rok do dubna evidují pouze 24 nových registrací, vloni se pro něj rozhodlo 107 klientů, první kus se v tabulkách objevil v roce 2014. Zákazníci dávají přednost prestižnějším výrobcům.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Zdroj: Hyundai.cz, data SDA
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi

První generace Hyundaie Santa Fe oslovila i řidiče, kteří…

Hyundai: modernizované Santa Fe v prodeji Hyundai: modernizované Santa Fe v prodeji

Loňský boom korejských SUV má na svědomí Tucson, ale…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…