Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Grandeur Hybrid: 150 kW pro luxusní sedan

Michal Fokt
Diskuze (0)
Nabídku velkého sedanu Grandeur doplňuje nově eco-friendly verze s hybridním pohonem. Benzinový motor 2,4 l doplňuje 35kW elektromotor, zajišťující spotřebu jen lehce přes 6 litrů.

Nepočítáme-li prémiové produkty Hyundai Genesis a Equus s pohonem zadních kol, vrcholem nabídky korejské automobilky v mainstreamovém segmentu představuje sedan segmentu F, pojmenovaný Grandeur, respektive Azera. A právě tento model s hybridním pohonem byl nyní bez velké pompy uveden na domácí jihokorejský trh.

Ekologicky šetrný sedan s délkou 4,91 m nese prosté označení Grandeur Hybrid a je třeba říci, že ani co se papírových údajů týče, nejedná se o nic světoborného. K pohonu byla totiž zvolen benzinový čtyřválec o objemu 2,4 l, jenž je naladěný na skromných 116 kW, doplněný o elekromotor, disponující taktéž poměrně dietními 35 kW.

Hyundai uvádí, že kombinovaný výkon vozu činí 150 kW, což ale podezřele zavání pouhým součtem obou hodnot, nestává se totiž, že by maximum výkonu spalovacího motoru odpovídalo také maximu potence elektromotoru. Nicméně spekulace na toto téma nic nepřinesou, protože i zmíněných 150 kW je na bezmála pětimetrové auto s ohledem na současnou konkurenci trošku málo. Grandeur Hybrid, vybaven aerodynamicky optimalizovanými 17" koly a pneumatikami s nízkým valivým odporem, se chlubí kombinovanou spotřebou paliva 6,25 l, což je na druhou stranu na vůz této velikosti s velmi bohatou standardní výbavou, odpovídající velikosti a zaměření auta, slušná hodnota.

Ve standardu najdete mimo jiné Nappa kůži, obložení z pravého dřeva, vyhřívaná sedadla, couvací kameru nebo dvouzónovou klimatizaci, připlatit pak lze za navigaci, panoramatickou střechu nebo prémiový audiosystém. Základní cena činí na domácím trhu v přepočtu 24 tisíc euro, tedy 660 tisíc korun.

Michal Fokt
Diskuze (0)