10.9. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Hyundai i10 ve Frankfurtu: První dojmy

Hyundai i10 ve Frankfurtu: První dojmy
 

Prohlédli jsme si nejmenšího zástupce nabídky automobilky Hyundai, novou generaci modelu i10. Čím nás zaujala a v čem nepřesvědčila?

Designéři se snažili naroubovat na malou plochu všechny typické rysy novodobých modelů Hyundai, což se z velké části povedlo, byť zepředu mi i10 lehce připomíná malé Fordy a zezadu VW Polo. Tak jako tak, neagresivní, líbivý design zaslouží pochvalu.

Model i10 proti předchůdci vyrostl, je o 80 milimetrů delší a o 65 mm širší, výška však klesla o 50 mm. Automobil je tak dlouhý 3.665 mm, rozvor je díky použití nové platformy o pět milimetrů delší a měří 2.385 mm. Také kufr e zvětšil a to 10 procent na 252 litrů. Za 22 centimetrů vysokým schodem čeká relativně velký zavazadelník o výborné šířce 105 centimetrů, maximální délce 56 cm a výšce po malé plato 50 cm. Pod otevřenými pátými dveřmi projde bez přikrčení spíše jen ženy, člověk s výškou 180 cm už škrtá.

Do interiéru se 180 centimetrů vysoký člověk „za sebe“ usadí bez problémů, dokonce mu nad hlavou na zadním sedadle (lavice je zde dělená v poměru 60:40) zbývají ještě čtyři centimetry. Zrovna když jsme se kolem auta „motali“, posadil se bez problémů dopředu i dozadu jakýsi dvoumetrový novinář. Také zadní sedák potěšil délkou 45 cm, byť je umístěn poměrně nízko a je velmi měkký.

Vnitřek auta je vyroben z velkých kusů plastu, nehezkou jednotvárnost u vystaveného auta rozbíjí dvojbarevná kombinace černého a modrého materiálu. Zadní dveře nepůsobí moc bytelným dojmem, zvláště kolem skla je konstrukce z tenkých jeklů velmi subtilní. Stejně je na tom i těsnění u předního horního rohu zadních dveří: tipujeme, že tudy to bude mít (nejen) hluk do kabiny nejblíže. Zvuk při zavření (jak dveří, tak kufru) však za standardem nepokulhává a je docela solidní.

Ani vpředu není, přes nárůst o téměř 7 cm, v loktech místa na rozdávání. Naměřili jsme dosti skromných 134 cm. Před vysoko položenou řadicí pákou najdeme velkou odkládací schránku, jejíž kryt se po otevření sám pomalu zvedá. Až to trochu připomíná mnohem dražší automobily. Ze zasnění nás vytrhnou otočné ovladače rádia, které mají neprémiovou vůli. Posaz je překvapivě nízký, dobrý výhled z vozu (na okolostojící modelky) nic nekazí. Do dveří se vejde litrová lahev.

Základní motorizací je litrový tříválec o výkonu 48,5 kW a točivém momentu 94 N.m, který lze pořídit i ve verzi na LPG. Druhou variantou je čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 64 kW a točivém momentu 120 N.m. Oba motory jde objednat jak s pětistupňovým manuálem, tak čtyřstupňovým automatem. Pod kapotou zhruba tunového automobilu se však má mimo objevit i nově vyvinutý benzinový tříválec 1.0 TCI o výkonu 78 kW, tiskové materiály však zatím taktně mlčí.

Výroba druhé generace i10 bude odstartována v září, o výrobu se postará turecká továrna Ízmit, kterou Hyundai vlastní společně s místním holdingem Kibar. Výrobní kapacita závodu má být do konce roku zvýšena na 200.000 aut ročně. Po boku i10 se zde bude vyrábět i nová generace větší i20.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové

Největší ruská bankovní společnost Sberbank prodává svou…

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

 
 













Blesk.cz

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila o konci kariéry

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila…

Česká hudební scéna truchlí kvůli smrti Věry Špinarové (†65). Kolegové ji oplakávají. Mnohé její smrt hluboce…

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zpátky do Ústí! Kriminalisté, kteří mají na starost pátrání po Míše Muzikářové (13), v sobotu prohledávali…

 

iSport.cz

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a KHL, říká šéf Mountfieldu

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a…

Je hokejová extraliga plná hráčů, kteří za smluvní mzdu neodvádí adekvátní práci, jak o tom pro deník Sport…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…