10.9. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Hyundai i10 ve Frankfurtu: První dojmy

Hyundai i10 ve Frankfurtu: První dojmy
 

Prohlédli jsme si nejmenšího zástupce nabídky automobilky Hyundai, novou generaci modelu i10. Čím nás zaujala a v čem nepřesvědčila?

Designéři se snažili naroubovat na malou plochu všechny typické rysy novodobých modelů Hyundai, což se z velké části povedlo, byť zepředu mi i10 lehce připomíná malé Fordy a zezadu VW Polo. Tak jako tak, neagresivní, líbivý design zaslouží pochvalu.

Model i10 proti předchůdci vyrostl, je o 80 milimetrů delší a o 65 mm širší, výška však klesla o 50 mm. Automobil je tak dlouhý 3.665 mm, rozvor je díky použití nové platformy o pět milimetrů delší a měří 2.385 mm. Také kufr e zvětšil a to 10 procent na 252 litrů. Za 22 centimetrů vysokým schodem čeká relativně velký zavazadelník o výborné šířce 105 centimetrů, maximální délce 56 cm a výšce po malé plato 50 cm. Pod otevřenými pátými dveřmi projde bez přikrčení spíše jen ženy, člověk s výškou 180 cm už škrtá.

Do interiéru se 180 centimetrů vysoký člověk „za sebe“ usadí bez problémů, dokonce mu nad hlavou na zadním sedadle (lavice je zde dělená v poměru 60:40) zbývají ještě čtyři centimetry. Zrovna když jsme se kolem auta „motali“, posadil se bez problémů dopředu i dozadu jakýsi dvoumetrový novinář. Také zadní sedák potěšil délkou 45 cm, byť je umístěn poměrně nízko a je velmi měkký.

Vnitřek auta je vyroben z velkých kusů plastu, nehezkou jednotvárnost u vystaveného auta rozbíjí dvojbarevná kombinace černého a modrého materiálu. Zadní dveře nepůsobí moc bytelným dojmem, zvláště kolem skla je konstrukce z tenkých jeklů velmi subtilní. Stejně je na tom i těsnění u předního horního rohu zadních dveří: tipujeme, že tudy to bude mít (nejen) hluk do kabiny nejblíže. Zvuk při zavření (jak dveří, tak kufru) však za standardem nepokulhává a je docela solidní.

Ani vpředu není, přes nárůst o téměř 7 cm, v loktech místa na rozdávání. Naměřili jsme dosti skromných 134 cm. Před vysoko položenou řadicí pákou najdeme velkou odkládací schránku, jejíž kryt se po otevření sám pomalu zvedá. Až to trochu připomíná mnohem dražší automobily. Ze zasnění nás vytrhnou otočné ovladače rádia, které mají neprémiovou vůli. Posaz je překvapivě nízký, dobrý výhled z vozu (na okolostojící modelky) nic nekazí. Do dveří se vejde litrová lahev.

Základní motorizací je litrový tříválec o výkonu 48,5 kW a točivém momentu 94 N.m, který lze pořídit i ve verzi na LPG. Druhou variantou je čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 64 kW a točivém momentu 120 N.m. Oba motory jde objednat jak s pětistupňovým manuálem, tak čtyřstupňovým automatem. Pod kapotou zhruba tunového automobilu se však má mimo objevit i nově vyvinutý benzinový tříválec 1.0 TCI o výkonu 78 kW, tiskové materiály však zatím taktně mlčí.

Výroba druhé generace i10 bude odstartována v září, o výrobu se postará turecká továrna Ízmit, kterou Hyundai vlastní společně s místním holdingem Kibar. Výrobní kapacita závodu má být do konce roku zvýšena na 200.000 aut ročně. Po boku i10 se zde bude vyrábět i nová generace větší i20.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 












Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do větráku, skončila v slzách

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do…

Po kuriózní zranění skončila ve 2. kole turnaje v čínském Nan-čchangu Kristýna Plíšková. Sestra nové světové…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…