Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai ix35 2.0 CRDi vs. Škoda Yeti 2.0 TDI

Ondřej Šámal
Diskuze (207)

Postavili jsme proti sobě jediná dvě SUV vyráběná v české kotlině. Obě s nejsilnějšími dvoulitrovými turbodiesely a pohonem všech kol.

Vlna SUV se valí jako lavina. Do celosvětového šílenství přispěla i mladoboleslavská Škoda, když v roce 2009 uvedla model Yeti s hravým designem a hranatou, skvěle řešenou karoserií, která navzdory kompaktním rozměrům nabídne stejně prostoru jako o několik desítek centimetrů delší konkurenti.

Ačkoliv prodejům této modelové řady vládnou slabší motory spojené pouze s přední nápravou, my jsme sáhli po vrcholném provedení Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW s pohonem všech kol. Loňská modernizace sebrala škodovce část osobitosti, když upustila od kulatých předních mlhovek. Z rozpustilého teenagera se stal dospělák. Zapracovalo se i na technice, ústrojí 4x4 má nyní na starosti již pátá generace haldexu. České SUV navíc jako první škodovka dostalo parkovací kameru. V Mladé Boleslavi přišli i s rozdělením na dvě verze, když městsky zaměřené „základní“ provedení doplňuje drsnější s přídomkem Outdoor a ochrannými plasty karoserie.

Omlazení se v minulém roce dočkal i v Nošovicích vyráběný Hyundai ix35 (např. LED v předních a zadních světlech), který patří mezi nejúspěšnější modely korejské automobilky na evropských trzích. Nejsilnější verze motoru 2.0 CRDi nabízí více než dostatečných 135 kW, dynamika je tedy navzdory aerodynamicky nevděčnému tvaru karoserie a pohonu všech kol srovnatelná s běžným kombi nižší střední třídy o podobném výkonu.

Ačkoliv většina SUV zavítá mimo zpevněné povrchy jen výjimečně, testovaná auta s pohonem všech kol by měla být dobře připravena. V otázce světlé výšky dominuje yeti se 180 mm, ix35 disponuje o 10 mm menší hodnotou. Oba modely mají systém pro sjíždění svahů, tlačítko off-road u Yetiho Outdoor navíc pomáhá i při rozjezdu na povrchu s horší adhezí.

U obou aut je patrné, že jsou na trhu již pět let, konkurence za tu dobu udělala velký pokrok. Evropana více zaujme konzervativnější přístup škodovky, která se vyvarovala experimentů a vsadila na horizontální členění palubní desky. Obě auta trochu sráží tvrdé plasty, yeti však nabízí lepší zpracování ovládacích prvků, které u ix35 působí na pohled laciněji.

Více místa na zadních sedačkách nabízí hyundai, který je ale o téměř 19 cm delší. Ovšem ani ve škodě se 183 cm vysoký redaktor necítil stísněně a před koleny mu zbývalo ještě několik centimetrů místa. Nižší opěradla škodovky mohou dospělým vadit při delších cestách, výhled vzad je však mnohem lepší než u ix35, a to i díky takřka kolmému zadnímu oknu.

2. Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 (332 bodů)

Korejské SUV se od roku 2011 vyrábí v Nošovicích, kam se přesunulo ze Žiliny. Na trhu je jen o několik měsíců méně ež yeti (oba vozy se představily v průběhu roku 2009), žádný z nich tak nemá hendikep vyššího konstrukčního stáří. Hyundai nabízí prostorný interiér a stále atraktivní vzhled, který decentně omladila modernizace z minulého roku. Testovaný motor 2.0 CRDi/135 kW je vrcholem modelové řady, yeti je však při sprintu na stovku o více než sekundu rychlejší. Normovaná spotřeba 5,9 litru na 100 km je příliš optimistická, v praxi jsme jezdili za 7,7 l. Stejně jako u ostatních modelů korejské automobilky i zde si musíme postěžovat na necitlivé a odtažité řízení, které filtruje prakticky všechny informace o povrchu, po kterém

jedete. Potěšila nás naopak prostorná kabina a pohodlný podvozek, který však jeví tendence k bočním náklonům. Cenová politika je relativně příznivá, musíte se ovšem spokojit s pevně danými pakety, které omezují finální výběr.

Plusy

  • Silný motor

 

  • Dostatečná dynamika

 

 

  • Přesné řazení

 

 

  • Prostorný interiér

 

 

  • Pětiletá záruka

 

Minusy

  • Politika výbavových paketů, které lze objednat jen k určitým verzím

 

  • Odtažité řízení

 

 

  • Vyšší spotřeba

 























TECHNICKÉ ÚDAJE Hyundai Škoda
Motor R4, nafta, turbo R4, nafta, turbo
Ventilů/vačkových hřídeli 4 na válec/2 4 na válec/2
Pohon rozvodů řetěz řemen
Zdvihový objem (cm3) 1995 1968
Výkon (kW/min) 135/4000 125/4000
Točivý moment (N.m/min) 383/1800-2500 350/1750-2500
Nejvyšší rychlost (km/h) 194 201
Převodovka 6 MT 6 MT
Pohaněna kola všechna všechna
Brzdy vpředu/vzadu kotoučové/kotoučové kotoučové/kotoučové
Pneu rozměr 225/60 R 17 225/50 R 17
Pneu typ Hankook Optimo K415 Michelin Alpin A4
Normovaná spotřeba (l/100 km) 5,9 5,7
Objem nádrže (l) 58 60
Náplň klimatizace R134a R134a
Vnější hlučnost dB [A] 71 70
Brzděný/nebrzděný přívěs (kg) 2000/750 2100/750
Objem zavazadelníku (l) 465-1436 416-1580
Délka x šířka x výška (mm) 4410 x 1820 x 1665 4222 x 1793 x 1691
Rozvor (mm) 2640 2578

Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (353 bodů)

Prodejně velmi úspěšný model z Mladé Boleslavi kroutí na trhu již šestý rok. Kompaktní SUV nabízí na relativně malém půdorysu překvapivě prostorný interiér, který se v lecčems vyrovná znatelně větším konkurentům. Tvar karoserie se pozitivně podepsal pod její přehledností, díky bohatému

prosklení je z vozu skvělý výhled. Motor 2.0 TDI o výkonu 125 kW, známý z minulé Octavie RS TDI, dělá z yetiho velmi svižný vůz, z klidu na 100 km/h totiž zrychlí za velmi solidních 8,4 s. Jisté jízdní vlastnosti v zatáčkách si vybraly daň v podobě zhoršeného komfortu jízdy. Materiál

y uvnitř vozu refl ektují dobu uvedení na trh, jsou ovšem skvěle zpracované a slícované, v tomto ohledu by se hyundai mohl od svého konkurenta leccos naučit. Při modernizaci z minulého roku nahradil „čtyřkový“ haldex o generaci novější systém, který je sice kompaktnější, lehčí o 2,2 kg, úspornější až o 15 procent, ale o něco pomalejší než předchůdce. Díky světlé výšce 180 mm a krátkým převisům si yeti poradí i s náročnějším terénem, což u konkurence nebývá pravidlem.

Plusy

  • Skvěle obestavěná kabina

 

  • Praktický interiér

 

 

  • Silný motor

 

 

  • Jízdní vlastnosti

 

 

  • Moderní systém 4x4

 

Minusy

  • Vyšší cena příplatkové výbavy

 

  • Tvrdší podvozek

 

 

  • Krátká zadní opěradla

 

 

  • Utopená řadicí páka

 




















CENY (v Kč) A VYBAVENÍ Hyundai Škoda
Základní cena modelu 1.6 GDI Classic 4x2: 479.990 1.2 TSI Active 4x2: 354.900
Testovaná verze 2.0 CRDi 135 kW Trikolor Style 4x4 Yeti Outdoor 2.0 TDI 125 kW 4x4 Elegance
Základní cena testované verze 714 980* 734 900
Automatická převodovka 40 000 50 000
Automatická klimatizace S S
Bixenonové světlomety N 20 000 (paket Elegance Plus)
Navigace S 17 000
Parkovací kamera S 8000
Vyhřívaní předních sedadel S S
Bezklíčové zamykáni S S
Panoramatická střecha 25 000 29 500
Metalický lak 14 900 14 100
Testovaný vůz s příplatky 729 790 793 900
S-sériová vybava, N-nenabízí se, *Včetně paketu Style za 69 900 Kč
NAMĚŘENÉ HODNOTY Hyundai Škoda
Spotřeba v testu (l/100 km) 7,7 6,7
Dojezd na plnou nadrž (km) 750 895

Závěr

Škoda Yeti potvrdila roli nejoblíbenějšího SUV na českém trhu. Nabízí vyvážený mix jízdních vlastností, dynamiky, přijatelné spotřeby a variabilního interiéru. Hyundai ix35 doplatil především na jalové řízení, horší zpracování některých detailů a vyšší spotřebu. Cenově ale vychází příznivě.

















































HODNOCENÍ BODY MAX. ŠKODA HYUNDAI
Karoserie
Prostornost vpředu 20 12 13
Prostornost vzadu 20 13 15
Zavazadelník 20 13 15
Vnitřní variabilita 10 8 6
Hmotnost přívěsu 5 5 4
Přehlednost 15 14 11
Kvalita zpracovaní 20 16 14
Mezisoučet 110 81 78
Pohon
Zrychleni 15 12 9
Největší rychlost 5 4 3
Kultura běhu motoru 15 11 11
Převodovka 20 17 16
Spotřeba v testu 30 24 20
Jízdní dosah 10 8 6
Mezisoučet 95 76 65
Komfort
Sedadla vpředu 20 17 15
Sedadla vzadu 10 6 8
Pérovaní 25 19 22
Vnitřní hlučnost 10 7 7
Komfortní výbava 15 11 11
Mezisoučet 80 60 63
Jízdní dynamika
Ovladatelnost 20 17 13
Elektronické systémy 15 9 9
Směrová stabilita 10 8 7
Pružnost 20 16 16
Řízeni 20 17 13
Mezisoučet 85 67 58
Celkem - technika 370 284 264
NÁKLADY
Základní cena 20 12 13
Zůst. hodnota (Eurotax) 15 12 10
Pojištěni 10 6 6
Servis 10 9 7
Záruky 15 9 13
Palivo 20 16 12
Sériová výbava/Příplatky 10 5 7
Mezisoučet 100 69 68
CELKEM 470 353 332
UMÍSTĚNÍ   1. 2.
Výsledná cena v Kč   793 900 729 790
Cena za bod v Kč   2249 2198
POMĚR CENA/VÝKON   2. 1.
Ondřej Šámal
Diskuze (207)
Avatar - Ada je zase tady
25. 11. 2014 00:59
Re: Krása pohledět...
Rendlík Kolos je kreatur král 8-s
Avatar - Jaros71
24. 11. 2014 23:02
Re: ok
Sorry , ale ix35 je katastrofa.
Nejen designová , ale i jízdní a o nepovedené ergonomii interieru už ani nemluvě!
Měl jsem ho na 3 denní test..a velmi rád ho vrátil do hjondé.
Sedadla velmi nepohodlná , záda bolely po 30km..u řadící páky nesmyslná madla tlačila do kolene..děsný zážitek!! :-! 8-s :no: :no: :no:
Jeli jsme v 5 lidech a na šířku to vzadu byla velká bída.
Navíc se auto dost naklání , řízení je subjektivně dost nekomunikativní..prostě korejec.
Že se montuje na Moravě (Slezsku)?
To z něj tedy české ani moravskoslezské auto nedělá!
Snad jen ta cena ho dělá pro naše lidi zajímavým.
Avatar - Jaros71
24. 11. 2014 22:53
Re: Krása pohledět...
:yes: >:-[]
Avatar - Jaros71
24. 11. 2014 22:50
Re: V České kotlině?
Přesně!
Plést si Moravskoslezskou zemi s Českou kotlinou..?
Tak by mohli hodit Čechy do Bavorska..taky , ne ? >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
23. 11. 2014 18:31
Re: hmmm
Kdyz najíždíš na dálnici směr K.V. tam je dvouprodová, odzkoušeno ve vnitřním pruhu, ve vnějším se dá jet možná i více.