20.11. 2014 Auto Tip

Hyundai ix35 2.0 CRDi vs. Škoda Yeti 2.0 TDI

 

Postavili jsme proti sobě jediná dvě SUV vyráběná v české kotlině. Obě s nejsilnějšími dvoulitrovými turbodiesely a pohonem všech kol.

Vlna SUV se valí jako lavina. Do celosvětového šílenství přispěla i mladoboleslavská Škoda, když v roce 2009 uvedla model Yeti s hravým designem a hranatou, skvěle řešenou karoserií, která navzdory kompaktním rozměrům nabídne stejně prostoru jako o několik desítek centimetrů delší konkurenti.

Ačkoliv prodejům této modelové řady vládnou slabší motory spojené pouze s přední nápravou, my jsme sáhli po vrcholném provedení Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW s pohonem všech kol. Loňská modernizace sebrala škodovce část osobitosti, když upustila od kulatých předních mlhovek. Z rozpustilého teenagera se stal dospělák. Zapracovalo se i na technice, ústrojí 4x4 má nyní na starosti již pátá generace haldexu. České SUV navíc jako první škodovka dostalo parkovací kameru. V Mladé Boleslavi přišli i s rozdělením na dvě verze, když městsky zaměřené „základní“ provedení doplňuje drsnější s přídomkem Outdoor a ochrannými plasty karoserie.

Omlazení se v minulém roce dočkal i v Nošovicích vyráběný Hyundai ix35 (např. LED v předních a zadních světlech), který patří mezi nejúspěšnější modely korejské automobilky na evropských trzích. Nejsilnější verze motoru 2.0 CRDi nabízí více než dostatečných 135 kW, dynamika je tedy navzdory aerodynamicky nevděčnému tvaru karoserie a pohonu všech kol srovnatelná s běžným kombi nižší střední třídy o podobném výkonu.

Ačkoliv většina SUV zavítá mimo zpevněné povrchy jen výjimečně, testovaná auta s pohonem všech kol by měla být dobře připravena. V otázce světlé výšky dominuje yeti se 180 mm, ix35 disponuje o 10 mm menší hodnotou. Oba modely mají systém pro sjíždění svahů, tlačítko off-road u Yetiho Outdoor navíc pomáhá i při rozjezdu na povrchu s horší adhezí.

U obou aut je patrné, že jsou na trhu již pět let, konkurence za tu dobu udělala velký pokrok. Evropana více zaujme konzervativnější přístup škodovky, která se vyvarovala experimentů a vsadila na horizontální členění palubní desky. Obě auta trochu sráží tvrdé plasty, yeti však nabízí lepší zpracování ovládacích prvků, které u ix35 působí na pohled laciněji.

Více místa na zadních sedačkách nabízí hyundai, který je ale o téměř 19 cm delší. Ovšem ani ve škodě se 183 cm vysoký redaktor necítil stísněně a před koleny mu zbývalo ještě několik centimetrů místa. Nižší opěradla škodovky mohou dospělým vadit při delších cestách, výhled vzad je však mnohem lepší než u ix35, a to i díky takřka kolmému zadnímu oknu.

2. Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 (332 bodů)

Korejské SUV se od roku 2011 vyrábí v Nošovicích, kam se přesunulo ze Žiliny. Na trhu je jen o několik měsíců méně ež yeti (oba vozy se představily v průběhu roku 2009), žádný z nich tak nemá hendikep vyššího konstrukčního stáří. Hyundai nabízí prostorný interiér a stále atraktivní vzhled, který decentně omladila modernizace z minulého roku. Testovaný motor 2.0 CRDi/135 kW je vrcholem modelové řady, yeti je však při sprintu na stovku o více než sekundu rychlejší. Normovaná spotřeba 5,9 litru na 100 km je příliš optimistická, v praxi jsme jezdili za 7,7 l. Stejně jako u ostatních modelů korejské automobilky i zde si musíme postěžovat na necitlivé a odtažité řízení, které filtruje prakticky všechny informace o povrchu, po kterém jedete. Potěšila nás naopak prostorná kabina a pohodlný podvozek, který však jeví tendence k bočním náklonům. Cenová politika je relativně příznivá, musíte se ovšem spokojit s pevně danými pakety, které omezují finální výběr.

Plusy

  • Silný motor
  • Dostatečná dynamika
  • Přesné řazení
  • Prostorný interiér
  • Pětiletá záruka

Minusy

  • Politika výbavových paketů, které lze objednat jen k určitým verzím
  • Odtažité řízení
  • Vyšší spotřeba

TECHNICKÉ ÚDAJE Hyundai Škoda
Motor R4, nafta, turbo R4, nafta, turbo
Ventilů/vačkových hřídeli 4 na válec/2 4 na válec/2
Pohon rozvodů řetěz řemen
Zdvihový objem (cm3) 1995 1968
Výkon (kW/min) 135/4000 125/4000
Točivý moment (N.m/min) 383/1800-2500 350/1750-2500
Nejvyšší rychlost (km/h) 194 201
Převodovka 6 MT 6 MT
Pohaněna kola všechna všechna
Brzdy vpředu/vzadu kotoučové/kotoučové kotoučové/kotoučové
Pneu rozměr 225/60 R 17 225/50 R 17
Pneu typ Hankook Optimo K415 Michelin Alpin A4
Normovaná spotřeba (l/100 km) 5,9 5,7
Objem nádrže (l) 58 60
Náplň klimatizace R134a R134a
Vnější hlučnost dB [A] 71 70
Brzděný/nebrzděný přívěs (kg) 2000/750 2100/750
Objem zavazadelníku (l) 465-1436 416-1580
Délka x šířka x výška (mm) 4410 x 1820 x 1665 4222 x 1793 x 1691
Rozvor (mm) 2640 2578

Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (353 bodů)

Prodejně velmi úspěšný model z Mladé Boleslavi kroutí na trhu již šestý rok. Kompaktní SUV nabízí na relativně malém půdorysu překvapivě prostorný interiér, který se v lecčems vyrovná znatelně větším konkurentům. Tvar karoserie se pozitivně podepsal pod její přehledností, díky bohatému prosklení je z vozu skvělý výhled. Motor 2.0 TDI o výkonu 125 kW, známý z minulé Octavie RS TDI, dělá z yetiho velmi svižný vůz, z klidu na 100 km/h totiž zrychlí za velmi solidních 8,4 s. Jisté jízdní vlastnosti v zatáčkách si vybraly daň v podobě zhoršeného komfortu jízdy. Materiál y uvnitř vozu refl ektují dobu uvedení na trh, jsou ovšem skvěle zpracované a slícované, v tomto ohledu by se hyundai mohl od svého konkurenta leccos naučit. Při modernizaci z minulého roku nahradil „čtyřkový“ haldex o generaci novější systém, který je sice kompaktnější, lehčí o 2,2 kg, úspornější až o 15 procent, ale o něco pomalejší než předchůdce. Díky světlé výšce 180 mm a krátkým převisům si yeti poradí i s náročnějším terénem, což u konkurence nebývá pravidlem.

Plusy

  • Skvěle obestavěná kabina
  • Praktický interiér
  • Silný motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Moderní systém 4x4

Minusy

  • Vyšší cena příplatkové výbavy
  • Tvrdší podvozek
  • Krátká zadní opěradla
  • Utopená řadicí páka

CENY (v Kč) A VYBAVENÍ Hyundai Škoda
Základní cena modelu 1.6 GDI Classic 4x2: 479.990 1.2 TSI Active 4x2: 354.900
Testovaná verze 2.0 CRDi 135 kW Trikolor Style 4x4 Yeti Outdoor 2.0 TDI 125 kW 4x4 Elegance
Základní cena testované verze 714 980* 734 900
Automatická převodovka 40 000 50 000
Automatická klimatizace S S
Bixenonové světlomety N 20 000 (paket Elegance Plus)
Navigace S 17 000
Parkovací kamera S 8000
Vyhřívaní předních sedadel S S
Bezklíčové zamykáni S S
Panoramatická střecha 25 000 29 500
Metalický lak 14 900 14 100
Testovaný vůz s příplatky 729 790 793 900
S-sériová vybava, N-nenabízí se, *Včetně paketu Style za 69 900 Kč
NAMĚŘENÉ HODNOTY Hyundai Škoda
Spotřeba v testu (l/100 km) 7,7 6,7
Dojezd na plnou nadrž (km) 750 895

Závěr

Škoda Yeti potvrdila roli nejoblíbenějšího SUV na českém trhu. Nabízí vyvážený mix jízdních vlastností, dynamiky, přijatelné spotřeby a variabilního interiéru. Hyundai ix35 doplatil především na jalové řízení, horší zpracování některých detailů a vyšší spotřebu. Cenově ale vychází příznivě.

HODNOCENÍ BODY MAX. ŠKODA HYUNDAI
Karoserie
Prostornost vpředu 20 12 13
Prostornost vzadu 20 13 15
Zavazadelník 20 13 15
Vnitřní variabilita 10 8 6
Hmotnost přívěsu 5 5 4
Přehlednost 15 14 11
Kvalita zpracovaní 20 16 14
Mezisoučet 110 81 78
Pohon
Zrychleni 15 12 9
Největší rychlost 5 4 3
Kultura běhu motoru 15 11 11
Převodovka 20 17 16
Spotřeba v testu 30 24 20
Jízdní dosah 10 8 6
Mezisoučet 95 76 65
Komfort
Sedadla vpředu 20 17 15
Sedadla vzadu 10 6 8
Pérovaní 25 19 22
Vnitřní hlučnost 10 7 7
Komfortní výbava 15 11 11
Mezisoučet 80 60 63
Jízdní dynamika
Ovladatelnost 20 17 13
Elektronické systémy 15 9 9
Směrová stabilita 10 8 7
Pružnost 20 16 16
Řízeni 20 17 13
Mezisoučet 85 67 58
Celkem - technika 370 284 264
NÁKLADY
Základní cena 20 12 13
Zůst. hodnota (Eurotax) 15 12 10
Pojištěni 10 6 6
Servis 10 9 7
Záruky 15 9 13
Palivo 20 16 12
Sériová výbava/Příplatky 10 5 7
Mezisoučet 100 69 68
CELKEM 470 353 332
UMÍSTĚNÍ  1. 2.
Výsledná cena v Kč  793 900 729 790
Cena za bod v Kč  2249 2198
POMĚR CENA/VÝKON  2. 1.
Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip
Spolupracujeme s TipCars.com
Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech

Letos se konají již sedmé volby do Poslanecké sněmovny.…

Online: Odhlasováno, volební místnosti se uzavřely. Výjimkou je Opava Online: Odhlasováno, volební místnosti se uzavřely. Výjimkou je Opava

Volby do Poslanecké sněmovny skončily. Lidé mohli…

Pro setkání s dalajlamou neexistuje omluva, varuje Peking Pro setkání s dalajlamou neexistuje omluva, varuje Peking

Zahraniční činitelé si nesmějí myslet, že se vymluví ze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai ix35 2.0 CRDi vs. Škoda Yeti 2.0 TDI







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu! Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu!

Vědcům z Technické univerzity v nizozemském Delftu se…

Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil

Korejci příští rok představí nový vůz na vodíkové…

 



 
Když na železničním přejezdu nebliká bílé světlo. Můžu pokračovat v jízdě?

Když na železničním přejezdu nebliká bílé světlo. Můžu pokračovat v jízdě?

Dnes 11:00

Když svítí na železničním přejezdu červené nebo bílé světlo, měli by motoristé umět reagovat.




Blesk.cz

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé jídlo zdarma si jen musí přijít včas

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé…

Restaurace v Praze 2 pomáhají lidem bez domova integrovat se do společnosti skrze projekt Stůl pro jednoho. Šest…

Trenér slavných Vít Chaloupka: Černý jak bota! Usnul snad v solárku?

Trenér slavných Vít Chaloupka: Černý jak bota! Usnul…

Bývalý kulturista a státní trenér české reprezentace fitness Vít Chaloupka (57) vždy dbal o svou vizáž, ale…

 

iSport.cz

Česko-francouzská bitva v kleci se blíží! Pardubice rozduní MMA

Česko-francouzská bitva v kleci se blíží! Pardubice…

Tohle bude boj! Nejlepší český MMA zápasník ve velterové váze Patrik Kincl pozval do klece obávaného…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Budou tyhle smutné volby poslední?

Budou tyhle smutné volby poslední?

Když jsem se vrátil z volební místnosti, kde jsem smutně vhodil svůj hlas pro systémovou tradiční stranu,…

Marine Le Penová podpořila v bizarním vzkazu Tomia Okamuru

Marine Le Penová podpořila v bizarním vzkazu Tomia Okamuru

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová podpořila v českých parlamentních volbách lídra…