Euro NCAP 2018: Hyundai Nexo – Pět hvězd pro vodík
Hyundai Nexo, které představuje zcela novou generaci vodíkových vozidel značky Hyundai, dosáhlo v testech organizace Euro NCAP na plný počet pěti hvězd.
Hyundai patří k průkopníkům vývoje vozidel s pohonem na vodík, jemuž se věnuje již dvě desetiletí. Nejnovějším zástupcem této značky mezi vodíkovými vozidly je model Nexo, který se v testech organizace Euro NCAP předvedl jako bezpečný automobil.
crashtest hyundai elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossover
Předmětem testu bylo Hyundai Nexo GL s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1814 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní přední kapotu.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá až mezní. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.
Hyundai Nexo získalo za po boční náraz i náročnější náraz bokem na sloup maximální počet bodů.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,7 | 7,7 | 16 | 1,5 | 4 | 35,8 | 94% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Hyundai Nexo získalo za tyto nárazové testy maximum bodů.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
Aktivní přední kapota, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranou a prakticky jen kolem její přední hrany je ochrana dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblast s nedostačující ochranou představuje okolí A sloupků.
Ochrana pánve je nedostačující a nebyly za ni uděleny žádné body. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 20 | 0 | 6 | 6,1 | 32,4 | 67% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění fungoval dobře při rychlostech typických pro městský i dálniční provoz. Hodnocení tohoto systému v souvislosti s chodci a cyklisty je dostačující, resp. mezní.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení při řešení krizových situací.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 1,7 | 2,8 | 3,5 | 2,5 | 10,5 | 80% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Hyundai Nexo dosáhlo slušných výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategoriích asistenčních systémů a ochranně chodců, kde ovšem přišlo o cenné body za ochranu pánve chodců.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | ||||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | |||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % | |
Výsledky | 36 | 94% | 43 | 87% | 32 | 67% | 10,5 | 80% | 84% | |
Počet hvězd | ***** |