Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I Hyundai pracuje na zážehovém nafťáku. Předhoní Mazdu?

Tomáš Dusil
Diskuze (19)
Zážehový motor HCCI, který by v některých režimech pracoval jako vznětový, je spojován zejména s Mazdou. Nyní však na takovém motoru pracuje také Hyundai.

Korejská automobilka, či přesněji její americké vývojové centrum sídlící v Ann Arbor, obdrželo nedávno finanční dotaci ve výši 4,95 miliónů amerických dolarů (přes 103 milionů korun) od amerického úřadu pro energetiku na podporu vývoje spalovacího motoru s technologií HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition).

Motor s technologií HCCI je obecně spojován hlavně s Mazdou a jejím motorem SkyActiv-X. Jenže na takto koncipovaném agregátu již nějaký čas pracuje také Hyundai, přičemž zmíněný grant pomůže již rozpracovaný projekt dále rozvinout. Motor s technologií HCCI v podání korejské automobilky se spoléhá stejně jako motor Mazdy na zapalování svíčkou jen v určitých režimech. V jiných se využije vysoké teploty ve válci vzniklé stlačením směsi, tedy podobně jako u dieselu. Motor má přímé vstřikování benzínu a také přeplňování. A sice kromě běžného turbodmychadla se uvažuje také o kompresoru, oboje ve spolupráci s firmou Delphi.

Nový motor Hyundai s koncepcí spalování HCCI je součástí velmi ambiciózního plánu Korejců. V rámci toho chce Hyundai spolu se značkou Kia uvést na trh do roku 2025 až 38 nových modelů aut, které by byly šetrné vůči životnímu prostředí. Z hlediska pohonu se počítá jak s motory HCCI, tak také s hybridy a rovněž plug-in hybridy. O vznětových motorech se zpráva nerozepisuje.

Kdy se pokrokově řešený motor Hyundai HCCI objeví na trhu, zpráva neuvádí. Zcela jistě s ním ale Korejci Mazdu nepředhoní, neboť uvedení motoru Mazda SkyActiv-X je naplánováno už na druhou polovinu příštího roku.

Tomáš Dusil
Diskuze (19)
2. 10. 2018 14:59
Parádní nápad
Korejci jsou prostě špička, doufam že to doladí a Mazdu ještě předhoní! Už se na to těšim.
26. 9. 2018 17:38
Re: Díky za každý nový diesel!
Článek však nerozebírá CO2 s různými izotopy uhlíku. A nebere v úvahu dlouhé a krátké cykly CO2 s teplotou. Jsme teď na teplotním vrcholu jedné z nejhlavnějších period 100 000 let. K tomu se v posledním desetiletí přidaly v nešťastném fázovém posunu některé periody kratší a z toho jsou ony přívalové srážky, větry a sucha.
Mysleli jsme si ještě nedávno, že to má naše Země už dávno za sebou a ejhle - překvapení je tu.
26. 9. 2018 11:57
Jsemm zvědavý
Já jsem zvědavý jak to celé dopadne, každopádně myšlenka je to dobrá, jde vidět, že nápady Korejcům nedochází. Ono popravdě poslední dobou toho vymýšlí fakt hodně a za to mají můj obdiv.
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2018 08:52
ZLATÝ VENTILEK REDAKCE AUTO.CZ
1. "katování kostů"
(vždyť je tak snadné osekat náklady)
2 . zážehový nafťák
(vždyť je tak snadné zažehnout naftu)

Vzpomene si někdo na něco výživného? Přidá někdo něco?
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2018 08:49
Re: Díky za každý nový diesel!
Nic si z toho nedělej, Ádo, nebreč. I Mazda už ustupuje od komprese 14:1 na 14,8 : 1 >:D >:D >:D >:D >:D >:D