Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster Turbo R-Spec: Dopovaný Veloster ve sportovním

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Hyundai představil kromě modernizovaného Velosteru pro rok 2014 také jeho nejostřejší specifikaci Turbo R.

Veloster pro americký trh dostal standardně denní diody, řidičovo zrcátko s hlídačem mrtvého úhlu, zadní kameru. Provedení Turbo se může navíc chlubit systémem Torque Vectoring Control, tedy senzory, které snímají otáčení kol a pomáhají ve spolupráci s kontrolou stability ESC brzdit vnitřní přední kolo v zatáčkách, když je to potřeba. Dostal také Active Sound Design, což není nic jiného než módní výběr nejlepších zvuků motoru a jejich přenos do audioaparatury. Tvarově se nezměnilo nic, o designu byly koneckonců popsány už stohy papíru, toho klasického i „elektronického“.

Pomyslnou třešničkou na dortu a špičkou zaoceánské nabídky se stává verze Turbo R-Spec. Označení používá jihokorejská automobilka už u kupé Genesis. Exemplář na sérii firemních fotografií má efektní modrý lak s červenooranžovými nástavci prahů a předním lízátkem. Trochu připomíná barevnou kombinaci Renaultu pro znovuvzkříšenou značku Alpine. K mání bude i pro zákazníky, ale za příplatek. Jinak si jej budou moci pořídit v bílé, černé a šedé barvě. To ale pochopitelně není zdaleka vše. R-Spec dostal tvrdší naladění podvozku a ostřejší charakteristiku posilovače řízení. Anatomická vyhřívaná sedadla čaluněná kombinací koženka-látka mají červené boky a opěrky. V interiéru pochopitelně nechybějí ani loga R-Spec.

R-Spec má stejně jako standardní Turbo pro modelový rok 2014 pod kapotou přeplňovaný přímovstřikový zážehový čtyřválec 1,6 GDI, který dává až 150 kW (204 k) a točivý moment vrcholí 264 N.m. Přenáší jej výhradně šestistupňový manuál s kratšími převody, i hlavice řadicí páky má jiný design než u obyčejnějších verzí. Motor se startuje tlačítkem, standardem i normálního Turba je bezklíčkový vstup.

Veloster Turbo R-Spec se v USA začne prodávat v únoru příštího roku, jeho výroba se rozběhne ještě letos v prosinci. Ceny nejsou známy. Nové Turbo stojí za mořem 22.110 dolarů, tedy zhruba 447.000 korun. My takovéto ceny můžeme Američanům jen závidět. V České republice začíná atmosférické provedení Style s výkonem 103 kW těsně pod hranicí půl milionu korun, přeplňovaná varianta ve výbavě Premium pak přijde na 632.990 Kč. A to má evropská specifikace turbomotoru 1,6 slabších 137 kW.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Bully_
22. 11. 2013 19:19
Re: Zvuk
Veloster Turbo je jenom premotorizovane lifestylove mestske vozitko, zadny sportovec. Jinak na nahrazky obecne mam podobny nazor. Ale z turbomotoru tezko pujde nejaky prijatelny zvuk jinak nez z vyfuku nebo z podobnych elektronickych kravin.
21. 11. 2013 21:08
Zvuk
" Active Sound Design, což není nic jiného než módní výběr nejlepších zvuků motoru a jejich přenos do audioaparatury. " - Je smutne ze taketo zvukove systemy nachadzame coraz viac v sportovo zameranych autach. :no: :no: 8-s