Hyundai Xcient: Nová generace modelu Trago
Divize užitkových vozidel společnosti Hyundai Motor Company představila na autosalonu v Soulu nové těžké nákladní vozidlo Xcient, navazující na model Trago, uvedený v roce 2006. Zákazníkům nabídne, mimo modernějšího pojetí vnitřního prostoru kabiny a nového designu, nejnižší spotřebu paliva ve třídě. Xcient, jehož tříletý vývoj stál zhruba 3,61 mld Kč, nabízí kompletní modelovou řadu, zahrnující i skříňová vozidla, tahače a sklápěče.
Výška kabiny byla oproti minulé generaci zvýšena o 330 mm na 1895 mm, řidič tak má více prostoru. Zvětšena byla také šířka lůžka uvnitř kabiny a to z z 650 mm na 800 mm v rámci optimalizace nákladního vozidla pro dálkovou dopravu. Více praktičnosti nabízí také úložný prostor o objemu 1046 litrů.
Xcient je nabízen se dvěma variantami vznětových motorů: desetilitrový motor H poskytuje nejvyšší výkon 309 kW (420 k) a maximální točivý moment 1960 N. m, zatímco silnější motor Powertech je vyladěn na nejvyšší výkon 382 kW (520 k) a maximální točivý moment 2499 N.m. Spotřeba paliva se mezigeneračně snížila o sedm procent.
Mezi užitkovými vozidly je Xcient zajímavý některými prvky výbavy, které u vozů podobné kategorie rozhodně nejsou obvyklé. Řeč je například o klimatizovaném sedadle řidiče s přívodem chladného či teplého vzduchu či o startování pomocí tlačítka. Poprvé v užitkovém Hyundai je možno využít služeb telematiky Blue Link.
Hyundai Xcient se začne prodávat ve druhé polovině letošního roku. Cíl globálního prodeje byl stanoven na 60 tisíc jednotek do roku 2017.