Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inferno One: Pekelný stroj z České republiky bude sportovní limitkou s famózní technikou

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Není zvykem, aby se v našich končinách hovořilo o stavbě prémiových výkonných sporťáků. Přesto se tu jeden takový rýsuje. Vyjede na silnice už v příštím roce první „český McLaren“?

Práce na projektu českého sporťáku započaly před téměř deseti lety. V roce 2008 se v hlavě autora Petra Nováka zrodil nápad na stavbu takového vozu, v témže roce vzniká tak první reálný obrázek o tom, jak by sporťák mohl vypadat. Od roku 2014 se intenzivně pracuje na stavbě prototypu, při jehož přípravě se využívá i technologie 3D tisku..

První kousek měl v tuto chvíli již existovat, ale jak se od zástupců společnosti dozvídáme, kvůli nejrůznějším zdržením si musíme ještě nějaký čas počkat. Není divu, ona stavba takového sporťáku ve skromných českých podmínkách je jistě během na dlouhou trať.

Aktuálně jsou přislíbeny dvě varianty – Inferno One a Inferno One S. Tu první, určenou na závodní okruhy i běžné silnice, má pohánět 6,2litrový osmiválec LS9 s výkonem kolem 700 koní. Maximální rychlost atakuje 350 km/h a vůz splňuje emisní normu Euro 6. Pekelný stroj s přídavkem S značí ještě ostřejší provedení se 7,4litrovým osmiválcem LSX o výkonu vyladěném v rozmezí 900 až 2000 koní! Z tohoto auta už snadno vymáčknete 400 km/h. Zákazníci mají na výběr mezi šestistupňovým manuálem, případně osmistupňové sekvenční převodovky se řazením pomocí páček pod volantem.

Sporťák je 4.410 mm dlouhý, 1.170 mm vysoký a 2.050 mm široký, přičemž vážit bude něco kolem 980 kilogramů. Tomu napomáhá i monokok tvořený z uhlíkových vláken. Zatímco „běžný“ One je určen i na běžné komunikace a disponuje kupříkladu přístrojovou deskou s grafikou, klimatizací či elektronicky ovládanými zrcátky a okénky, „Sko“ je ryzím závoďákem – minimum elektroniky, žádné ABS či vychytávky pro komfortní jízdu. Vše uzpůsobeno maximálnímu výkonu na trati.

Společnost tPower racing sídlící v Králově Dvoře avizuje stavbu limitovaného počtu 30 vozů Inferno One a 20 Inferno One S. Ovšem pozor, sportovní provedení si může koupit pouze vlastník silniční varianty. Ročně výrobce zvládne postavit pět kusů a pokud vše půjde podle plánu, první auta dorazí k zákazníkům v polovině roku 2018.

Tvůrci si zakládají na tom, že drtivá většina komponent je tvořena ručně, každý model bude nezaměnitelným originálem. Tomu odpovídá i cena. V návaznosti na výbavě se šplhá přes deset milionů českých korun za klasickou verzi, za závodní provedení už dáte zhruba dvojnásobek. Vozy se budou vyrábět v České republice a součástí nabídky je i tříletá záruka.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Tak nadpis zase nevymislim...
Po motorový stránce to vypadá jako hooodne dobry auto
29. 7. 2017 10:17
kára
to je neprodejny... projekt o mozna par kusech a vysledek zcela nesmyslna cena... kdo chce super karu staci mu pulka + - na nejake Lambo, Audi apod. a mam garanci kvality.
28. 7. 2017 21:35
Re: Design
Když tak na to koukám, souhlasím se zádí i s ostatním hodnocením, jen bych se chtěl někoho zeptat, jestli to auto vidělo aerodynamický tunel a tedy by mě zajímala výsledná hodnota Cx. To auto hezky nevypadá, sice určitou agresivitu nezapře, ale na skutečné supersportu mu do krásy dost chybí... A 2000 koní? Při 980 kg? Někdy bych tuto kombinaci chtěl vidět v reálném závodě.
28. 7. 2017 18:15
Sportovní provedení
Zrovna jsem si chtěl objednat to sportovní provedení, ale nevlastním bohužel ani jednu silniční variantu. Takže nic ...
Avatar - AntonioKekelli
28. 7. 2017 15:44
Design
Na McLaren tomu chybí elegance, alespoň z mého pohledu, ale jinak jim držím palce, a ani to podle těch návrhů nevypadá vyloženě zle. Zejména chválím záď, ta má svůj podivný styl. Naopak na přídi bych úplně jinak řešil světla i jejich posazení- měla by více odpovídat ke stylu přídě i světlům na zádi. :-)