Iveco Stralis NP: Na zemní plyn napříč Evropou
Iveco New Stralis NP představuje plnohodnotnou alternativu ke konvenčním nákladním vozidlům pro dálkovou dopravu v oblasti, výkonu, dojezdu i komfortu obsluhy.
Na první pohled se tento model nijak neliší od konvenčních verzí řady Stralis, s nimiž mimo jiné sdílí i prostornou a komfortně vybavenou kabinu Hi-Way s vnitřní výškou dva metry a objemem deset metrů krychlových, v jejíž výbavě může být mimo jiné i jedno nebo dvě lůžka a samozřejmostí jsou i moderní multimediální systémy.
Srdcem tohoto modelu je 8,7litrový motor Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI, spalující zemní plyn, který disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 1700 N.m.
Podle materiálů společnosti Iveco je Cursor 9 je první motor svého druhu, který dodává stejný nebo větší výkon a točivý moment než stejně velký naftový motor. Výrobce tohoto motoru dále uvádí, že nabízí o 18 % větší výkon než přímá konkurence a nejlepší poměr váha/výkon ve své třídě.
Podélný třícestný katalyzátor přispívá k plnění striktních emisních limitů a zajišťuje nízkou úroveň hluku a ponechává dostatek místa pro zvětšenou palivovou nádrž. Navíc může být toto Iveco používáno díky tzv. tichému módu 72 dB(A) i v centrech měst, v nichž je s ohledem na emise výfukových plynu a hluk omezen provoz nákladních vozidel.
Intervaly pro výměnu oleje byly prodlouženy na 75 000 km a specifické plynové komponenty byly přepracovány pro minimalizaci nákladů na údržbu.
Standardem pro Iveco New Stralis NP je dvanáctistupňová automatizovaná převodovka Eurotronic, která se významnou měrou podílí na snížení spotřeby paliva a zvýšení komfortu jízdy.
Iveco uvádí, že novinka má při provozu výhradně na zkapalněný zemní plyn dojezd až 1500 km na jedno natankování. Tato vzdálenost pak má New Stralis NP spolu s výkony pohonné jednotky činit skutečně plně konkurenceschopným konvenčním vozidlům.