Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Stralis NP: Na zemní plyn napříč Evropou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Iveco uvádí New Stralis NP jako nákladní automobil pro dálkovou dopravu, jehož motor může spalovat stlačený či kapalný zemní plyn, nebo směs obou.

Iveco New Stralis NP představuje plnohodnotnou alternativu ke konvenčním nákladním vozidlům pro dálkovou dopravu v oblasti, výkonu, dojezdu i komfortu obsluhy.

Na první pohled se tento model nijak neliší od konvenčních verzí řady Stralis, s nimiž mimo jiné sdílí i prostornou a komfortně vybavenou kabinu Hi-Way s vnitřní výškou dva metry a objemem deset metrů krychlových, v jejíž výbavě může být mimo jiné i jedno nebo dvě lůžka a samozřejmostí jsou i moderní multimediální systémy.

Srdcem tohoto modelu je 8,7litrový motor Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI, spalující zemní plyn, který disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 1700 N.m.

Podle materiálů společnosti Iveco je Cursor 9 je první motor svého druhu, který dodává stejný nebo větší výkon a točivý moment než stejně velký naftový motor. Výrobce tohoto motoru dále uvádí, že nabízí o 18 % větší výkon než přímá konkurence a nejlepší poměr váha/výkon ve své třídě.

Podélný třícestný katalyzátor přispívá k plnění striktních emisních limitů a zajišťuje nízkou úroveň hluku a ponechává dostatek místa pro zvětšenou palivovou nádrž. Navíc může být toto Iveco používáno díky tzv. tichému módu 72 dB(A) i v centrech měst, v nichž je s ohledem na emise výfukových plynu a hluk omezen provoz nákladních vozidel.

Intervaly pro výměnu oleje byly prodlouženy na 75 000 km a specifické plynové komponenty byly přepracovány pro minimalizaci nákladů na údržbu.

Standardem pro Iveco New Stralis NP je dvanáctistupňová automatizovaná převodovka Eurotronic, která se významnou měrou podílí na snížení spotřeby paliva a zvýšení komfortu jízdy.

Iveco uvádí, že novinka má při provozu výhradně na zkapalněný zemní plyn dojezd až 1500 km na jedno natankování. Tato vzdálenost pak má New Stralis NP spolu s výkony pohonné jednotky činit skutečně plně konkurenceschopným konvenčním vozidlům.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)